Pagina 3 van 5

Geplaatst: zo 28 sep, 2008 19:49
door OpticalNicolas
aan je uitleg te horen zou de krukas dan nie meer kunnen rondraaien. haal je rechtercarterdeksel er dan maar is af ( bij men blaster is het balansas tandwiel is afgebroken, en toen had ik ongeveer zelfde als jou voor, even een tikkend geluid in de motor, en nadien nix meer. (tandwiel zat geblokeerd tussen de koppelingsklok.)
viel wel tegen, want men krukas was krom, koppelingsklok kapot... ( ik hoop dat jij dit niet hebt).

Geplaatst: zo 28 sep, 2008 19:55
door NHke
OpticalNicolas schreef:aan je uitleg te horen zou de krukas dan nie meer kunnen rondraaien. haal je rechtercarterdeksel er dan maar is af ( bij men blaster is het balansas tandwiel is afgebroken, en toen had ik ongeveer zelfde als jou voor, even een tikkend geluid in de motor, en nadien nix meer. (tandwiel zat geblokeerd tussen de koppelingsklok.)
viel wel tegen, want men krukas was krom, koppelingsklok kapot... ( ik hoop dat jij dit niet hebt).
Gewoon alle bouten dan lossen en dan kan ik dat eraf halen?

Eerst olie aflaten dan zeker..

Hoe kan dat stuk dan in mijn blok komen? Kan ik dan dat andere stuk er ook uithalen via daar ofzo?

Ik kon toen nog wel schakelen toen ik reed.. Nu krijg ik hem ook nog in 1ste..

Geplaatst: zo 28 sep, 2008 19:59
door OpticalNicolas
jah, eerst olie eraf :)
dan al die boutjes los en het kan eraf. (ook de pin die je koppeling opentrekt lossen, zit bij 350 op het deksel aan foto's te zien, zal wrs gewoon de koppelingskabel van het hefboompje halen zijn, is 2x nix. dit staat allemaal mooi uitgelegd in een service manual, alles vijsje per vijsje.
ik zou de service manual downloade staat hier op forum al aantal keer op. ( zeer handig zo'n boek. :) )

Geplaatst: zo 28 sep, 2008 20:02
door NHke
OpticalNicolas schreef:jah, eerst olie eraf :)
dan al die boutjes los en het kan eraf. (ook de pin die je koppeling opentrekt lossen, zit bij 350 op het deksel aan foto's te zien, zal wrs gewoon de koppelingskabel van het hefboompje halen zijn, is 2x nix. dit staat allemaal mooi uitgelegd in een service manual, alles vijsje per vijsje.
ik zou de service manual downloade staat hier op forum al aantal keer op. ( zeer handig zo'n boek. :) )
Ik weet niet als ik dat allemaal ga doen hoor.. Zo ervaren ben ik niet om heel de motor enzo uit mekaar te halen.. Tenzij dit nog zoveel kwaad niet kan?

Geplaatst: zo 28 sep, 2008 20:11
door OpticalNicolas
dit is niet echt super moeilijk. dit is enkel een cover. :)
dan kan je snel zien of daar alles in orde is.

Geplaatst: zo 28 sep, 2008 20:13
door NHke
OpticalNicolas schreef:dit is niet echt super moeilijk. dit is enkel een cover. :)
dan kan je snel zien of daar alles in orde is.
OK.. dan zal ik dit eens moeten proberen..
Zal wel voor morgenavond of dinsdag zijn :(

Alle tandwiel voor te schakelen, zitten die aan de andere kant? Waar de versnellingshendel staat?

Ik vind niet direct een manual waar het uitgelegd staat?

Geplaatst: zo 28 sep, 2008 20:21
door OpticalNicolas
die tandwielen zitten helemaal binnenin, dan moet je blok gesplitst worden, alles gaat je duidelijk worden eens het carter deksel eraf is :)

Geplaatst: zo 28 sep, 2008 20:22
door NHke
OpticalNicolas schreef:die tandwielen zitten helemaal binnenin, dan moet je blok gesplitst worden, alles gaat je duidelijk worden eens het carter deksel eraf is :)
Ok, dan zal ik dat eerst eens proberen voor ik hem binnen doe.. kan het kwaad dat ik de motor een weekje open laat liggen zonder de cilinder erop?

Als ik dan zelf eens gekeken heb, daarna kan ik hem dan binnen doen...

Geplaatst: zo 28 sep, 2008 20:31
door OpticalNicolas
openliggen kan geen kwaad, maar zorgen dat er geen vuil, stof enal in de motor kan, prop een vod daar onder je piston.

Geplaatst: zo 28 sep, 2008 21:12
door rockfordbreda
Is dat lager niet van de krukas?
Lijkt wel een axciaal lager die de krachten van links naar rechts hoord op te vangen.
Bij elke 4 takt zit deze tussen de krukas en de lagerschalen(meestal 1 geheel)
Ik zou ff de lagerschalen na kijken.

Greetzzzzzzzzzzzzzzzzzzz :

Martijn

Geplaatst: zo 28 sep, 2008 21:21
door FOR FUN
Op foto 1&4 zie je dat de krukas langs één kant blauw is"zo blauw als een schalie"noemden wij dat vroeger,als wij dat zagen wisten wij dat er(serieuze) kosten aan waren.

Geplaatst: zo 28 sep, 2008 21:40
door OpticalNicolas
die zilveren ring die eruit gekomen is lijkt op deze spacer :
http://partsfinder.onlinemicrofiche.com ... &A=338&B=4

nr 10 op de microfiche. (enigste 'ring' wat er wat op lijkt.)
zoals mx jake al aanhaalde, de 'big end'

Geplaatst: zo 28 sep, 2008 21:40
door baleno
ik stuur je per email een handleiding door.

groeten

Baleno.

als je wlt kom ik eens zien. Werk 20 jaar in garage zijn wel auto's maar mechaniek is mechaniek.

stuur pb je adres even door dan

probeer ze eerst zelf te maken anders gaat het waarschijlijk een pak kosten in garage.

Geplaatst: zo 28 sep, 2008 22:29
door cyclonedriver
is hij niet meer in garantie ?

Geplaatst: zo 28 sep, 2008 23:29
door baleno
cyclonedriver schreef:is hij niet meer in garantie ?

ne raptor van 2004 ? Is geen Toyota met 5 years warranty !