Quad vastgelopen... :-( Foto's, geef u mening
Quad vastgelopen... :-( Foto's, geef u mening
Ik vrees, ben er zeker van dat men quad is vastgelopen..
Ik was dus tegen 90 over de weg aan het rijden, tot ik een tik hoorde..
Ik bolde uit en hoorde iets in de motorblok rammelen.. Ook als ik in neutraal stond, hoorde ik een "stuk" meedraaien in de blok..
Ik besloot om in 1ste op het gemak naar huis te rijden, was niet zover van thuis..
Ik had er mss 100m opzitten tot hij stil viel en niet meer in gang te krijgen was..
Ik hoor als ik hem wil starten het getik van de starter..
Iemand die weet wat er aan is?
En iemand die weet waar ik hem kan laten reviseren tegen een goede prijs?
Ben van Tienen..
Ik was dus tegen 90 over de weg aan het rijden, tot ik een tik hoorde..
Ik bolde uit en hoorde iets in de motorblok rammelen.. Ook als ik in neutraal stond, hoorde ik een "stuk" meedraaien in de blok..
Ik besloot om in 1ste op het gemak naar huis te rijden, was niet zover van thuis..
Ik had er mss 100m opzitten tot hij stil viel en niet meer in gang te krijgen was..
Ik hoor als ik hem wil starten het getik van de starter..
Iemand die weet wat er aan is?
En iemand die weet waar ik hem kan laten reviseren tegen een goede prijs?
Ben van Tienen..
Laatst gewijzigd door NHke op zo 28 sep, 2008 14:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Niet erg slim om nog verder te rijden als je iets in het motorblok hoord rammelen.
Je kan hem eens in zijn eerste of tweede versnelling zetten en dan proberen vooruit of even achteruit te duwen,dan merk je direct als de motor vast zit want dan krijg je hem niet van plaats geduwd of de achterwielen blokkeren.
Je kan hem eens in zijn eerste of tweede versnelling zetten en dan proberen vooruit of even achteruit te duwen,dan merk je direct als de motor vast zit want dan krijg je hem niet van plaats geduwd of de achterwielen blokkeren.
Dat gaat dus nog wel, krijg hem een meter ofzo verplaatst.. En dan blokkeert hij.. Was daarvoor ook zo dus is normaal he, tenzij je de koppeling intrekt dan bolt hij voort..karl schreef:Niet erg slim om nog verder te rijden als je iets in het motorblok hoord rammelen.
Je kan hem eens in zijn eerste of tweede versnelling zetten en dan proberen vooruit of even achteruit te duwen,dan merk je direct als de motor vast zit want dan krijg je hem niet van plaats geduwd of de achterwielen blokkeren.
-
zilladude
- Pro Quadrider

- Berichten: 3419
- Lid geworden op: zo 22 jul, 2007 23:04
- Locatie: tienen, belgie
zal wel iets anders zijn , want as ge hem zou vastgereden hebben zou em direct uitgevallen zijn , ben wel benieuwd wat het is , klote voor u kerel !
banshee power !
http://www.demodderberen.be/forum/viewtopic.php?t=19710" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.demodderberen.be/forum/viewtopic.php?t=19710" onclick="window.open(this.href);return false;
- yamahakoppel
- Quad GOD

- Berichten: 6479
- Lid geworden op: di 28 aug, 2007 21:36
- Locatie: Diepenbeek
voor een revisie kun je bij jumpingjet terecht een prijs kan niemand u geven een start prijs misschiens maar waar het eindigt
hangt er van af wat er allemaal kapot is ik weet wat mijne gekost heeft 
Groetjes Kris
garage.php?mode=view_vehicle&CID=536
garage.php?mode=view_vehicle&CID=537
voor zij die mij kennen proficiat,voor zij die mij niet kennen, is niet erg je mist niks
klinkt het niet, dan botst het !
garage.php?mode=view_vehicle&CID=536
garage.php?mode=view_vehicle&CID=537
voor zij die mij kennen proficiat,voor zij die mij niet kennen, is niet erg je mist niks
klinkt het niet, dan botst het !
-
OpticalNicolas
- Quad Expert

- Berichten: 2307
- Lid geworden op: za 19 aug, 2006 17:22
- Locatie: Aalst
- Contacteer:
zet em in zen 6 den en probeer dan te duwen, als het dan niet gaat, dan zit ie vast. (desnoods koppeling intrekken wat snelheid halen en ze los laten schieten.
een warmloper zouje ook gehad kunnen hebben.
(ik las dat je laatste tijd wat problemen had met de afstelling van carburator, dit zou er de oorzaak van kunnen zijn.)
een warmloper zouje ook gehad kunnen hebben.
(ik las dat je laatste tijd wat problemen had met de afstelling van carburator, dit zou er de oorzaak van kunnen zijn.)
-
Robby
- Quad Expert

- Berichten: 2209
- Lid geworden op: zo 15 feb, 2004 23:20
- Locatie: ternat
- Contacteer:
dat zou ik dus niet doen bij een 4TOpticalNicolas schreef:zet em in zen 6 den en probeer dan te duwen, als het dan niet gaat, dan zit ie vast. (desnoods koppeling intrekken wat snelheid halen en ze los laten schieten.
een warmloper zouje ook gehad kunnen hebben.
(ik las dat je laatste tijd wat problemen had met de afstelling van carburator, dit zou er de oorzaak van kunnen zijn.)
Had gisteren aan de linkerkant een plaatje van +-12cm er eens afgehaald ter hoogte van de piston dacht ik.. Bleek daar een tandwiel te zitten met een ketting rond..Robby schreef:je kunt je cilinder en alles demonteren zonder je blok er uit te halen, maar zou het n iet doen als je er geen ervaring mee hebt,dit om latere herstellingswerken niet te bemoeilijken.
greetz
-
OpticalNicolas
- Quad Expert

- Berichten: 2307
- Lid geworden op: za 19 aug, 2006 17:22
- Locatie: Aalst
- Contacteer:
owja, goede opmerkingRobby schreef:dat zou ik dus niet doen bij een 4TOpticalNicolas schreef:zet em in zen 6 den en probeer dan te duwen, als het dan niet gaat, dan zit ie vast. (desnoods koppeling intrekken wat snelheid halen en ze los laten schieten.
een warmloper zouje ook gehad kunnen hebben.
(ik las dat je laatste tijd wat problemen had met de afstelling van carburator, dit zou er de oorzaak van kunnen zijn.)zit die vast moet die open,kleppen zijn veel te duur voor zomaar is rond te duwen,nu kan het beperkt zijn tot scheve klep en zuiger bevoorbeeld,maar als je met alle kracht gaat beginnen snokken... is dodelijk...
als je het zelf wil doen en het is de 1ste keer, een service manual, staat alles mooi in uitgelegt en mét foto's.
en waar is die te vinden?OpticalNicolas schreef:owja, goede opmerkingRobby schreef:dat zou ik dus niet doen bij een 4TOpticalNicolas schreef:zet em in zen 6 den en probeer dan te duwen, als het dan niet gaat, dan zit ie vast. (desnoods koppeling intrekken wat snelheid halen en ze los laten schieten.
een warmloper zouje ook gehad kunnen hebben.
(ik las dat je laatste tijd wat problemen had met de afstelling van carburator, dit zou er de oorzaak van kunnen zijn.)zit die vast moet die open,kleppen zijn veel te duur voor zomaar is rond te duwen,nu kan het beperkt zijn tot scheve klep en zuiger bevoorbeeld,maar als je met alle kracht gaat beginnen snokken... is dodelijk...
![]()
ik had nog niet gedacht aan de kleppen
als je het zelf wil doen en het is de 1ste keer, een service manual, staat alles mooi in uitgelegt en mét foto's.
-
z400_racer
- Quadracer

- Berichten: 1405
- Lid geworden op: wo 05 sep, 2007 19:53
- Locatie: Aalst
dat is je distributieketting en nokkenastandwiel, deze bedienen je kleppen(AFBLIJVEN als je niet goed weet hoe het in elkaar zit!)NHke schreef:Had gisteren aan de linkerkant een plaatje van +-12cm er eens afgehaald ter hoogte van de piston dacht ik.. Bleek daar een tandwiel te zitten met een ketting rond..Robby schreef:je kunt je cilinder en alles demonteren zonder je blok er uit te halen, maar zou het n iet doen als je er geen ervaring mee hebt,dit om latere herstellingswerken niet te bemoeilijken.
greetz
manual kan je vinden op http://manuals.dqt.be/index.php?option= ... &Itemid=36
doorklikken naar yamaha dan raptor 350 en dan moet je ergens op downloaden kunnen klikken
LTZ-400 #26
4 wheels 4 more fun!
garage_vehicle.php?mode=view_vehicle&VID=514" onclick="window.open(this.href);return false;
4 wheels 4 more fun!
garage_vehicle.php?mode=view_vehicle&VID=514" onclick="window.open(this.href);return false;

