Koppeling plakt
Re: Koppeling plakt
quad olie is een fabel
das dus de zelfde olie als van een motor, er zit alleen een andere sticker op de bus
das dus de zelfde olie als van een motor, er zit alleen een andere sticker op de bus
never drive faster then your angel can fly
Wie kent deze olie ??
4-takt motorolie
BO RS4 sport 10W40 synthetic Prijs: € 8,10
BO 4t sport 10w40 is een perfecte kwaliteit 4-takt motorolie op basis van synthetische oli?n en een uiterst modern additiefsysteem. Speciaal ontwikkeld om het slippen van een natte koppeling te voorkomen, en houdt distributie ketting vrij van aanslag en verbetert de smering van lagers en tandwielen en heeft een goede eigenschap bij de koude start en smering bij lage temperaturen, uw motor is verzekert van de maximale motorprestaties.
Volgens de bovenstaande gegevens is deze olie tegen het SLIPPEN van de koppeling dus feller plakken
Dus is deze olie juit NIET geschikt voor een koppeling die plakt
Ben ik mis ??
4-takt motorolie
BO 4t sport 10w40 is een perfecte kwaliteit 4-takt motorolie op basis van synthetische oli?n en een uiterst modern additiefsysteem. Speciaal ontwikkeld om het slippen van een natte koppeling te voorkomen, en houdt distributie ketting vrij van aanslag en verbetert de smering van lagers en tandwielen en heeft een goede eigenschap bij de koude start en smering bij lage temperaturen, uw motor is verzekert van de maximale motorprestaties.
Volgens de bovenstaande gegevens is deze olie tegen het SLIPPEN van de koppeling dus feller plakken
Ben ik mis ??
Kymco MXU 250
Barossa 250 Silverhawk
Raptor 660
Can-Am outlander 800 xt
Barossa 250 Silverhawk
Raptor 660
Can-Am outlander 800 xt
- raptor350
- Quadracer
ja , je begrijpt het verkeerd. Je hebt droge en natte koppeling , deze is voor een nat koppelings systeem.nijsluc schreef:Wie kent deze olie ??
4-takt motorolie
Ben ik mis ??
De olie zorgt er zo gezegd voor dat de koppeling minder rap gaat DOORslippen , als je veel vermogen op de koppelingsplaten zet kunnen deze gaan doorslippen waardoor het vermogen niet word afgegeven aan de wielen. Zoals je zou rijden met verslete koppelingsplaten.
Olie is dus zeer zeker geschikt voor uw quad
Maarja die teksten bij olie is altijd veel blablabla Altijd mooie uitleg, maar of het ook echt een verschil maakt ??
Owner van yamaha raptor350
Freestyle rules crosseeuuuhhh !
Bedankt voor die uitleg ,,ik ben weer slimmer geworden .
Maar als je toch olie moet vervangen kun je evengoed nat nemen.
Maar als je toch olie moet vervangen kun je evengoed nat nemen.
Kymco MXU 250
Barossa 250 Silverhawk
Raptor 660
Can-Am outlander 800 xt
Barossa 250 Silverhawk
Raptor 660
Can-Am outlander 800 xt
- yves raptor 350r
- Toeschouwer
hoi het kan slijtage zijn van koppelings platen zijn heb ik ook gehad met mijn rapptor 350r waren verbrand alles nieuw er in en als nieuw tis dat ik het weet mijn maat heeft een yamaha motor zaak en meer dan 25 jaar ervaring laat hem bij de dealer na kijken mvg yves
- raptor350
- Quadracer
Als uw kopellingsplaten versleten zijn , dan zouden ze constant doorslippen. ( koud en warme motor )yves raptor 350r schreef:hoi het kan slijtage zijn van koppelings platen zijn heb ik ook gehad met mijn rapptor 350r waren verbrand alles nieuw er in en als nieuw tis dat ik het weet mijn maat heeft een yamaha motor zaak en meer dan 25 jaar ervaring laat hem bij de dealer na kijken mvg yves
Dat zul je wel rap merken
- yves raptor 350r
- Toeschouwer
dat was dus niet zo ik kreeg hem moeilijk in zijn achteruit en daar merkt ik het al aan ik naaar de zaak van mijn maat en platen er uit ge haald en waren verbrand en die staale plaaten ook alles in een keer vervangen koste me 350 euro wel orgineele stukken van yamaha van het fabriek af mvg yves
- raptor350
- Quadracer
350 euro ? ...yves raptor 350r schreef:dat was dus niet zo ik kreeg hem moeilijk in zijn achteruit en daar merkt ik het al aan ik naaar de zaak van mijn maat en platen er uit ge haald en waren verbrand en die staale plaaten ook alles in een keer vervangen koste me 350 euro wel orgineele stukken van yamaha van het fabriek af mvg yves
Een complete koppelingsset ( koppelinsplaten , scheidingsplaten en koppelingsveren ) kost +- 90 euro !
Dat raptor 350 moeilijk in achteruit gaat is doodnormaal , dat is een kinderziekte van die quad.
Verse olie helpt wel een beetje.
- yves raptor 350r
- Toeschouwer
raptor 350, nouw dan zul je imitatie spullen hebben want de orginele stukken kosten wel meer en zijn beter, trouwens mijn ahteruit gaat heel soepel nu warm of koud aleen schijdingsplaten kosten alleen al 190 euro ik heb laatste stuurkogel vervangen waar van die draadeind krom was kost alleen 61 euro en moer 2 euro orgineel van yamaha japan mvg yves
- raptor350
- Quadracer
Dan heb je uw dik laten bedriegenyves raptor 350r schreef:raptor 350, nouw dan zul je imitatie spullen hebben want de orginele stukken kosten wel meer en zijn beter, trouwens mijn ahteruit gaat heel soepel nu warm of koud aleen schijdingsplaten kosten alleen al 190 euro ik heb laatste stuurkogel vervangen waar van die draadeind krom was kost alleen 61 euro en moer 2 euro orgineel van yamaha japan mvg yves
Kijk maar op alle online shops ... ( zoals quadfun , bikerepair, quadtuning etc )
Complete set => http://www.quadfun.be/newshop/catalog/p ... ts_id=3681" onclick="window.open(this.href);return false; + http://www.quadfun.be/newshop/catalog/p ... ts_id=3695" onclick="window.open(this.href);return false;
kost je nog geen 100 euro koppelingsplaten + scheidingsplaten + veren.
- yamahakoppel
- Quad GOD
weet niet juist hoe het zit bij een quad maar weet als ik bij mijn VW kever enkel de koppelings plaat vervangde was deze rapper versleten dan als ik de hele drukgroep met platen stak als je enkel de platen vervangt moeten deze nog eerst inslijten op al de rest en tegen de tijd dat alles terug ingesleten is, zijn de koppelings platen al half op
ik heb bij mijn warrior 2 jaar geleden ook de koppelingsplaten en de veren laten vervangen maar merk toch dat deze met mijn 385cc soms nog durft slippen ga het dus eens bekijken om alles te vervangen door een race koppeling
ik heb bij mijn warrior 2 jaar geleden ook de koppelingsplaten en de veren laten vervangen maar merk toch dat deze met mijn 385cc soms nog durft slippen ga het dus eens bekijken om alles te vervangen door een race koppeling
Groetjes Kris
garage.php?mode=view_vehicle&CID=536
garage.php?mode=view_vehicle&CID=537
voor zij die mij kennen proficiat,voor zij die mij niet kennen, is niet erg je mist niks
klinkt het niet, dan botst het !
garage.php?mode=view_vehicle&CID=536
garage.php?mode=view_vehicle&CID=537
voor zij die mij kennen proficiat,voor zij die mij niet kennen, is niet erg je mist niks
klinkt het niet, dan botst het !
- raptor350
- Quadracer
Dat is zoals ketting en tandwielen , je moet dan veranderen in 1 set.
Dus koppelinsplaten + scheidingsplaten + koppelingsveren. Alles eens goed in de olie dompelen , en dan monteren met nieuwe olie en eventueel nieuwe oliefilter. en klaar is kees
Je moet een nieuwe koppeling helemaal niet inrijden , gewoon eens in het begin rustig door alle vitessen gaan
en iets sneller dan normaal uw olie verversen omdat de koppelingsplaten fel slijten in het begin ( als ze dus nog nieuw zijn )
Dus koppelinsplaten + scheidingsplaten + koppelingsveren. Alles eens goed in de olie dompelen , en dan monteren met nieuwe olie en eventueel nieuwe oliefilter. en klaar is kees
Je moet een nieuwe koppeling helemaal niet inrijden , gewoon eens in het begin rustig door alle vitessen gaan
en iets sneller dan normaal uw olie verversen omdat de koppelingsplaten fel slijten in het begin ( als ze dus nog nieuw zijn )
- yves raptor 350r
- Toeschouwer
ik heb gekeken op diesite dat is imitatie spul en geen orgineele van yamaha zelf daar zit kwalitijd in
- FLIPmode
- Quadracer
- Contacteer:
Ik zal u uit uw dromen helpen, Yamaha maakt geen koppelingsplaten. Ze laten die maken en zitten in een zakje met yamaha en eventueel een yamaha stempel in het produkt. Maar kwaliteit kan wel degelijk verschillen daar oem-produkten van goeie kwaliteit HOREN te zijn. Voorbeeldje dat iedereen begrijpt : Brembo blokken zijn beter dan oem, maar toch goedkoper. Bij "officiële" produkten betaald men veel naam en weinig produkt (is niet alleen bij yamaha zo, is bij alle merken; ook auto's vrachtwagens, motoren, .....)
Wild & Wicked
Air is for coolin & boostin!
Speed doesn't kill, mistakes do!
Air is for coolin & boostin!
Speed doesn't kill, mistakes do!