Pagina 3 van 4

Geplaatst: ma 07 jul, 2003 21:38
door Daan
Met een staalborsteltje krijg je wel het metaal schoon, maar niet het porcelein. En je checkt je jetting juist door naar het porcelein te kijken. :wink:

Geplaatst: di 08 jul, 2003 21:45
door elsinore
zandstralen onder lager druk werkt ook goed. let op dat er geen straalmateriaal in de bougiekop achterblijft !

mark :D

Geplaatst: di 08 jul, 2003 21:46
door elsinore
ik vergat te vragen, rij je met je luchtfilterdeksel eraf ? zo niet, probeer dat eens, dat geeft meer lucht=armer !

mark :D

Geplaatst: di 08 jul, 2003 22:18
door Daan
Goed idee, mark. Scheelt Hans weer jetten. :)

Geplaatst: za 12 jul, 2003 10:56
door Hanzie
kan het zijn dat ik te ARM rij??? ik heb nu een 240 en dan 6airvents en K&N en v-force, zou het kunnen dat ik te arm rij met een 240??? lijkt me vreemd :?

Geplaatst: za 12 jul, 2003 16:29
door Daan
Hoezo denk je dat je te arm rijd dan? Heb je al een plugchop gedaan? Om vast te kunnen stellen of je te arm rijd of niet hebben we meer info nodig. Heb je last van naverbranding? Hoe ziet je porcelijn eruit? etc.

Geplaatst: za 12 jul, 2003 18:27
door bansheefreak
wat heeft dit eigenlijk met het porselijn van de bougie te maken(leg mij even uit).mij werd verteld dat je naar het onderste deel moest kijken

Geplaatst: zo 13 jul, 2003 00:14
door Daan
Ik heb weer even de foto's van de vorige pagina erbij gepakt. :wink:
Je moet kijken naar het stuk onder de electrode, dus waar de electrode aan vast zit (misschien ook hetgeen wat jou was verteld?). Dat stuk is gemaakt van porcelein. Op de kleur van dat stuk stem je je hoofdsproeier af. Staat hij te rijk dan slaat hij zwart uit (eerste pic). Staat hij precies goed, dan krijgt hij een soort lichte chocoladekleur (zoals op de tweede pic). Is hij cremekleurig, dan staat hij te arm.
Afbeelding
Afbeelding

Geplaatst: zo 13 jul, 2003 00:38
door Teunie
Denk dat het wel meevalt zolang je bougie maar niet op pic2 lijkt of zeiknat is van de benzine.....als je dat allebei niet hebt en hij loopt ook nog goed dan zou ik me niet teveel zorgen maken denk ik.

(jaja professionele aanpak, NOT :D )

Geplaatst: zo 13 jul, 2003 08:32
door Hanzie
boeje, andere metode is maandje rijden met sproeier die jij DENKT dat goed is, je zal wel merken als je te arm staat :P

Geplaatst: zo 13 jul, 2003 09:24
door Ralph
Hij moet juist WEL op de 2e foto lijken zegt Daan.
Mooi kleurtje, zou bijna zin krijgen om het op te eten!

Ik heb gister m'n reedspacers er tussen gezet, dan hoef ik toch niks aan m'n jetting te veranderen?

Geplaatst: zo 13 jul, 2003 09:28
door Hanzie
nee, normaal hoef je niks te veranderen, zoals ik van anderen hoor toch. ging de spacer er goed tussen, waar heb je hem gezet? tussen reeds en ingang cilinder of tussen reeds en carb?

Geplaatst: zo 13 jul, 2003 09:36
door Ralph
Hij zit tussen de reeds en de carb, als je hem tussen de reeds en de motor doet kunnen je reed-valves niet meer goed open.
Er op zetten was allemaal geen probleem, maar om daarna weer je luchtfilterbuis er op te krijgen was wel lastig. Hij hangt normaal aan een haakje (zoals Ronnieb al zei) daar kan hij nu niet meer aan.
Ik weet niet of ik het goed heb maar ik vindt dat m'n vermogenscurve nu wat soepeler verloopt, rijd wel lekker.

Geplaatst: zo 13 jul, 2003 10:03
door Daan
Ralph schreef:Ik weet niet of ik het goed heb maar ik vindt dat m'n vermogenscurve nu wat soepeler verloopt, rijd wel lekker.
Kan goed kloppen, ja.
Ik zet m'n reedspacers er ook maar op zodra ik m'n TORS heb verwijderd (nu worden anders de TORS units tegen m'n airbox geplet).

Geplaatst: zo 13 jul, 2003 11:14
door ronnieb
Ralph ik zou voor de zekerheid toch een plug job doen.