Heb ze ook die ellendige dingen...Jazzy schreef:Cool, veel goede informatie mannen!
Ik wil een slagmoersleutel vooral gebruiken om moeren los te draaien die ik met de hand niet los krijg. Dat vast draaien met dat ding niet verstandig is lijkt me nu wel duidelijk.
Ardjuh, ik heb inderdaad ITP SS velgen maar die liggen los in de schuur. Het gaat me nu vooral om de gewone standaard Yamaha velgen die ik los moet draaien. Maar goed gezien.
Ik wissel altijd me velgen met luchtsleutel (behalve die #@#$%$%%@#% SS velgen dus), mijn draad ziet er nog super uit!! Je moet alleen wel weten hoe je spullen werken, en je kop erbij houden. Maar als je dat al niet kan moet je het gewoon laten doen, of niet zeuren en gewoon de rekening van je schade betalen!
Mijn manier:
Los draaien gaat met lucht sleutel, schroef de druk terug totdat die ze net los kan krijgen... +/- 3 bar meestal bij mij.
2 tikken geven dat ze los komen, daarna 1x tik geven dat die eraf draait.
Vervolgens andere velgen erop gooien, druk terug draaien tot 0.5 á 1 bar onder de druk die je net had.
Met de hand de moeren op het bouten zetten... en vervolgens met de luchtsleutel ze aandraaien. Vast is vast!
Daarna ratel pakken, en ze allemaal nog een keer nalopen/trekken. Zo sloop je niks, en ben je veel sneller klaar als dat je alles met ut handje gaat doen.