als je gaat stroken haal je er ook heel wat cctje bij dus een bigbore stroker zou zeker wel een cctje of 200 extra op kunnen leveren. immers van de raptor heb je ook 950cc versies.FLIPmode schreef:ff off-topic (sorry): klaas den uwe is ne 850 (is dus al 50cc meer intheorie) en die 120 pk is wel te halen zelfs op betrouwbare duurzaamheid v/h blok.klaas136 schreef:@ flipmode .
jij wilt wel iets meer dan 126 pktje . ik neem er genoegen mee . van 80 naar 120 is ook mooi .maar je hebt wel gelijk als je eenhufter proef blok wil moet je wel het blok opnieuw bouwen .
Wat mij verbaasde was dat hij begon te praten over 140-150 pk en een bigbore van +300cc (opeen 800!). Nu is het terug gebracht op +- 950 cc (logischer) maar das nog 150cc meer dan de 800. Bigbore busa is 1600cc, standaard bijna 1400cc das dus iets meer dan 200cc op een 1400. Dit is al op het randje en zeker richting turbo.Ik hoop alleen dat hij zich de kop niet laat gek maken door verkopers aangezien hij zelf zegt dat ie er niet veel van kent. Is gewoon met goeie bedoeling dat ik dat post.
Renegade 910cc Big Bore Project
-
- Quadverslaafde
- Berichten: 4786
- Lid geworden op: za 02 mei, 2009 18:15
- Locatie: Noord-Brabant Nederland
Re: Can-Am Renegade 800R Xxc Performance Upgrade (PRO)
734Trinity, 10:1 CP Tech piston, ported head +2 Black Diamond KW valves, HDD5050, WK 54mm TB,WK intake with K&N filter, 600cc pinky, Monster duals Exhaust system, PCV+Autotune, Dynatek with DLcurves
Re: Can-Am Renegade 800R Xxc Performance Upgrade (PRO)
Kritiek wordt zeer gewaardeerd, met name die met goede bedoelingen. Ik heb tot nu toe nog niet anders gelezen en dat geeft me nog meer zin om door te gaan met dit forumonderwerp. Het is de bedoeling dat ik (en iedereen die meeleest) er wat van opsteek(t) en hopelijk hier een beetje wijzer van wordt.
Zoals ik al eerder al zei : Het moet niet kapot, daarom ik ben zeker wel zuinig op mijn quad en verwen hem daarom met alleen maar onderdelen van de hoogst mogelijke kwaliteit. Verkopers maken me niet gek hoor, dromen en passie wel. Als je weet hoeveel mensen me dit project al hebben afgeraden had eenderwie het idee al lang opgegeven. Het idee is van mij en niet van een verkooppraatje of zo. Eerlijk gezegd begon het idee enkele maanden terug met een aftermarket uitlaat en een optimizer, maar zag al gauw in dat ik meer nodig heb om eruit te halen wat erin zit. Nu weet ik ongeveer wat ik wil en ben benieuwd hoe dit project zich mettertijd gaat vormen.
Een Big Bore Kit van Mr-Rpm van 975cc is 100% bolt-on; De 1004/1069/1107 BBK daarintegen zijn alleen maar te installeren met ingrijpende aanpassingen aan het gehele blok en alle daarbij horende bewegende onderdelen, te veel om op te noemen.
Mijn Renegade is pas een jaar oud, amper 1500 km op de teller en ik vindt dit beesie nog een beetje te jong om al deze hele ingrijpende modificaties laten doen aan de motor. Plus het feit dat het zeer nauwkeurige en specifieke Rotax aanpassingen zijn, meestal gedaan door Mr-RPM himself, en ik niet zou weten welk bedrijf in NL de know-how en ervaring zou hebben om dit soort upgrades tot in de perfectie uit te voeren.
Als iemand van jullie een bedrijf in de buurt kent dat dit wél kan en evt. ervaring heeft met de Rotax 800 V-twin om deze op te voeren , hoor ik dat natuurlijk graag.
Je zal wel begrijpen dat het gehele blok op te sturen naar de states nogal aardig in de papieren gaat lopen. Als ik de maximale prestaties, voor mijn gebruik, uit een Renegade 800R kan halen met een bolt-on BBK van 975cc én een GT20 turbo, is dat voor mij meer dan voldoende. Dan moet ik eerst nog eens zien wie er nog langs komt.....
Als die Raptor met een Corvette biTurbo motor (geintje) of de fabrieksquad EATV/KTM 900 van de 2012 Dakar rally er dan toch voorbij komen dan moet het maar zo zijn.... Dat is ook niet erg om je meerdere toe te kennen aan dat soort machines. Het is uiteindelijk geen Monster-Jam, Tractor pulling of Drag Race ....Ik heb geen sponsor (helaas)
Dat is ook zeker niet het doel van mijn performance upgrade: Het gaat mij om het totale pakket van deze Off-Road machine, en niet alleen voor drag- of wegraces. Ik zal er dus bijv. ook geen wegbanden opzetten, voor mij is de Renegade Xxc een ongeevenaarde "offroad duivel" waarvan ik de uiterste mogelijkheden van zijn kunnen nog lang niet ken. Tot nu toe is geen hindernis te gek en baant dit monster zich uiterst gemakkelijk een weg door elke wildernis.
Ik wil dus ook nog door die meter diepe sloot kunnen rijden, over de dikke omgevallen bomen dwars over het bospad kunnen passeren en die steile blubberwegen in de bergen makkelijk op en af kunnen. We hebben het hier immers over een ATV, en ik leg hierbij de nadruk op All Terrain. Ik weet dat dit niet de meest populaire tak van ATV sport in de lage landen is en geef toe dat onze landen uiterst ongeschikt zijn voor dit type quadrijden, maar mijn vrije tijd staat mij toe om een aantal keer per jaar een weekje naar een bosrijk gebergte te reizen en ons waanzinnig uit te leven op alle uitdagingen die ons daar te wachten staan.
Meer power en een dikke vette(re) sound zijn een must en met een beetje goede wil ben ík the King of the Trails.
En dan nóg.....met alle respect..... op de verharde weg moet je al een hele vent zijn om er eens proberen langs te komen hoor....reken maar....
Ik heb de grootste waardering voor al die gasten die hun hele lust en hun leven in hun quad steken en het klaar kunnen krijgen om met zo een omgebouwde "gepipmte" machine rond te kunnen rijden, streetlegal..... dat komt van heel diep, een ongelofelijke toewijding.... respect hoor
Hier een filmpje van een GT15 Trask Turbo op off road en dirtbikes zónder de BBK :
http://canamcommander.co/2010/10/can-am ... bo-system/
Zoals ik al eerder al zei : Het moet niet kapot, daarom ik ben zeker wel zuinig op mijn quad en verwen hem daarom met alleen maar onderdelen van de hoogst mogelijke kwaliteit. Verkopers maken me niet gek hoor, dromen en passie wel. Als je weet hoeveel mensen me dit project al hebben afgeraden had eenderwie het idee al lang opgegeven. Het idee is van mij en niet van een verkooppraatje of zo. Eerlijk gezegd begon het idee enkele maanden terug met een aftermarket uitlaat en een optimizer, maar zag al gauw in dat ik meer nodig heb om eruit te halen wat erin zit. Nu weet ik ongeveer wat ik wil en ben benieuwd hoe dit project zich mettertijd gaat vormen.
Een Big Bore Kit van Mr-Rpm van 975cc is 100% bolt-on; De 1004/1069/1107 BBK daarintegen zijn alleen maar te installeren met ingrijpende aanpassingen aan het gehele blok en alle daarbij horende bewegende onderdelen, te veel om op te noemen.
Mijn Renegade is pas een jaar oud, amper 1500 km op de teller en ik vindt dit beesie nog een beetje te jong om al deze hele ingrijpende modificaties laten doen aan de motor. Plus het feit dat het zeer nauwkeurige en specifieke Rotax aanpassingen zijn, meestal gedaan door Mr-RPM himself, en ik niet zou weten welk bedrijf in NL de know-how en ervaring zou hebben om dit soort upgrades tot in de perfectie uit te voeren.
Als iemand van jullie een bedrijf in de buurt kent dat dit wél kan en evt. ervaring heeft met de Rotax 800 V-twin om deze op te voeren , hoor ik dat natuurlijk graag.
Je zal wel begrijpen dat het gehele blok op te sturen naar de states nogal aardig in de papieren gaat lopen. Als ik de maximale prestaties, voor mijn gebruik, uit een Renegade 800R kan halen met een bolt-on BBK van 975cc én een GT20 turbo, is dat voor mij meer dan voldoende. Dan moet ik eerst nog eens zien wie er nog langs komt.....
Als die Raptor met een Corvette biTurbo motor (geintje) of de fabrieksquad EATV/KTM 900 van de 2012 Dakar rally er dan toch voorbij komen dan moet het maar zo zijn.... Dat is ook niet erg om je meerdere toe te kennen aan dat soort machines. Het is uiteindelijk geen Monster-Jam, Tractor pulling of Drag Race ....Ik heb geen sponsor (helaas)
Dat is ook zeker niet het doel van mijn performance upgrade: Het gaat mij om het totale pakket van deze Off-Road machine, en niet alleen voor drag- of wegraces. Ik zal er dus bijv. ook geen wegbanden opzetten, voor mij is de Renegade Xxc een ongeevenaarde "offroad duivel" waarvan ik de uiterste mogelijkheden van zijn kunnen nog lang niet ken. Tot nu toe is geen hindernis te gek en baant dit monster zich uiterst gemakkelijk een weg door elke wildernis.
Ik wil dus ook nog door die meter diepe sloot kunnen rijden, over de dikke omgevallen bomen dwars over het bospad kunnen passeren en die steile blubberwegen in de bergen makkelijk op en af kunnen. We hebben het hier immers over een ATV, en ik leg hierbij de nadruk op All Terrain. Ik weet dat dit niet de meest populaire tak van ATV sport in de lage landen is en geef toe dat onze landen uiterst ongeschikt zijn voor dit type quadrijden, maar mijn vrije tijd staat mij toe om een aantal keer per jaar een weekje naar een bosrijk gebergte te reizen en ons waanzinnig uit te leven op alle uitdagingen die ons daar te wachten staan.
Meer power en een dikke vette(re) sound zijn een must en met een beetje goede wil ben ík the King of the Trails.
En dan nóg.....met alle respect..... op de verharde weg moet je al een hele vent zijn om er eens proberen langs te komen hoor....reken maar....
Ik heb de grootste waardering voor al die gasten die hun hele lust en hun leven in hun quad steken en het klaar kunnen krijgen om met zo een omgebouwde "gepipmte" machine rond te kunnen rijden, streetlegal..... dat komt van heel diep, een ongelofelijke toewijding.... respect hoor
Hier een filmpje van een GT15 Trask Turbo op off road en dirtbikes zónder de BBK :
http://canamcommander.co/2010/10/can-am ... bo-system/
2010 Can-Am Renegade Xxc 910cc Big Bore
- Muzzy 910 BBK
- Full Muzzy Exhaust
- Ported Heads
- Custom CP-Carrillo Pistons
- Custom CP-Carrillo Connecting Rods
- Flashed ECU
- PCV + AT-300
- CV-TECH + STM G2 combo
- GEN II Race Cams
- MrRPM ported Magnesium Race Intake
- High Capacity Water Pump
- Remote Oil Cooler Kit
2009 Can-Am Renegade-X 840cc Turbo
- Trask Turbo customized by R.Rabenbauer (Rotax factory Austria)
- Modded Looney Tuned Exhaust
- Super Light Black Diamond Valves & Guides
- Custom CP-Carrillo (DLC coated) Pistons
- Custom CP-Carrillo HD Connecting Rods
- PCV + AT-300
- CV-TECH + STM G2 combo
- Exit Shocks
- High Capacity Water Pump
- Remote Oil Cooler Kit
- Muzzy 910 BBK
- Full Muzzy Exhaust
- Ported Heads
- Custom CP-Carrillo Pistons
- Custom CP-Carrillo Connecting Rods
- Flashed ECU
- PCV + AT-300
- CV-TECH + STM G2 combo
- GEN II Race Cams
- MrRPM ported Magnesium Race Intake
- High Capacity Water Pump
- Remote Oil Cooler Kit
2009 Can-Am Renegade-X 840cc Turbo
- Trask Turbo customized by R.Rabenbauer (Rotax factory Austria)
- Modded Looney Tuned Exhaust
- Super Light Black Diamond Valves & Guides
- Custom CP-Carrillo (DLC coated) Pistons
- Custom CP-Carrillo HD Connecting Rods
- PCV + AT-300
- CV-TECH + STM G2 combo
- Exit Shocks
- High Capacity Water Pump
- Remote Oil Cooler Kit
-
- Quadrider
- Berichten: 456
- Lid geworden op: zo 06 sep, 2009 17:09
- Locatie: mastenbroek
- Contacteer:
Re: Can-Am Renegade 800R Xxc Performance Upgrade (PRO)
ik weet niet in hoever de rotax blokken op elkaar lijken , maar anders moet je eens kijken bij twin motorcycles ( http://www.twinmotorcycles.nl/?gclid=CM ... MAodh0a3Wg" onclick="window.open(this.href);return false; )
zij bouwen de rotax blokken voor buell en halen daar zeer goede resultaten waar ze in USA alleen maar van kunnen dromen.
zij bouwen de rotax blokken voor buell en halen daar zeer goede resultaten waar ze in USA alleen maar van kunnen dromen.
BURN RUBBER NOT YOUR SOUL
-
- Quadrider
- Berichten: 456
- Lid geworden op: zo 06 sep, 2009 17:09
- Locatie: mastenbroek
- Contacteer:
Re: Can-Am Renegade 800R Xxc Performance Upgrade (PRO)
FLIPmode schreef:ff off-topic (sorry): klaas den uwe is ne 850 (is dus al 50cc meer intheorie) en die 120 pk is wel te halen zelfs op betrouwbare duurzaamheid v/h blok.klaas136 schreef:@ flipmode .
jij wilt wel iets meer dan 126 pktje . ik neem er genoegen mee . van 80 naar 120 is ook mooi .maar je hebt wel gelijk als je eenhufter proef blok wil moet je wel het blok opnieuw bouwen .
Wat mij verbaasde was dat hij begon te praten over 140-150 pk en een bigbore van +300cc (opeen 800!). Nu is het terug gebracht op +- 950 cc (logischer) maar das nog 150cc meer dan de 800. Bigbore busa is 1600cc, standaard bijna 1400cc das dus iets meer dan 200cc op een 1400. Dit is al op het randje en zeker richting turbo.Ik hoop alleen dat hij zich de kop niet laat gek maken door verkopers aangezien hij zelf zegt dat ie er niet veel van kent. Is gewoon met goeie bedoeling dat ik dat post.
je hebt ook wel gelijk want op het net lees je alleen maar de mooie verhalen van veel pk's en toren hoge koppel en de blokken die nooit kapot gaan .helaas nooit van de zuigers die gesmolten zijn en de carters die het leven hebben gelaten . maar ik weet wel als je anders wilt zijn moet je wat . maar het kost heel veel tijd ,zweet, tranen en nog allermachtig veel geld
BURN RUBBER NOT YOUR SOUL
- FLIPmode
- Quadracer
- Berichten: 1196
- Lid geworden op: vr 10 jun, 2005 08:57
- Locatie: DE maaskant
- Contacteer:
Re: Can-Am Renegade 800R Xxc Performance Upgrade (PRO)
Dit bedoelde ik dus. Ik wil niemand voor de kop stoten en ik gun ieder de meeste pk's en koppel, maar ik weet hoeveel tijd ik de laatste 2 jaar in een turbo- motor heb gestoken die nog lang niet up to date is en wat het al gekost heeft. Ik wou enkel de (gegronde) geestdrift wat temperen zodat hij niet teleurgesteld zal zijn als het eens tegenzit. En ja met 120 turbo-pk's op 300 kilo gaat ge off-road gerust de meeste alleen maar achter u zien en zal je ook op de weg uw mannetje staan.klaas136 schreef:FLIPmode schreef:ff off-topic (sorry): klaas den uwe is ne 850 (is dus al 50cc meer intheorie) en die 120 pk is wel te halen zelfs op betrouwbare duurzaamheid v/h blok.klaas136 schreef:@ flipmode .
jij wilt wel iets meer dan 126 pktje . ik neem er genoegen mee . van 80 naar 120 is ook mooi .maar je hebt wel gelijk als je eenhufter proef blok wil moet je wel het blok opnieuw bouwen .
Wat mij verbaasde was dat hij begon te praten over 140-150 pk en een bigbore van +300cc (opeen 800!). Nu is het terug gebracht op +- 950 cc (logischer) maar das nog 150cc meer dan de 800. Bigbore busa is 1600cc, standaard bijna 1400cc das dus iets meer dan 200cc op een 1400. Dit is al op het randje en zeker richting turbo.Ik hoop alleen dat hij zich de kop niet laat gek maken door verkopers aangezien hij zelf zegt dat ie er niet veel van kent. Is gewoon met goeie bedoeling dat ik dat post.
je hebt ook wel gelijk want op het net lees je alleen maar de mooie verhalen van veel pk's en toren hoge koppel en de blokken die nooit kapot gaan .helaas nooit van de zuigers die gesmolten zijn en de carters die het leven hebben gelaten . maar ik weet wel als je anders wilt zijn moet je wat . maar het kost heel veel tijd ,zweet, tranen en nog allermachtig veel geld
Hou enkel in het achterhoofd dat er altijd wel iemand beter en/of sneller is dan u (bescheidenheid siert de mens).
Voor de rest zou ik zeggen: veel succes en laat de updates maar komen!
Wild & Wicked
Air is for coolin & boostin!
Speed doesn't kill, mistakes do!
Air is for coolin & boostin!
Speed doesn't kill, mistakes do!
Re: Can-Am Renegade 800R Xxc Performance Upgrade (PRO)
in de kart wereld wordt ook wolop rotax gebruikt en als er motoren zijn die opgevoerd worden tot de max zijn het wel kartmotoren die toerentallen kan je verglijken met formule 1 ik zou kijken of je daar wat info kan winnen
Re: Can-Am Renegade 800R Xxc Performance Upgrade (PRO)
http://canamcommander.co/2010/10/can-am ... bo-system/" onclick="window.open(this.href);return false;
dan toch wel leuk dat een banshee (zonder turbo)er toch van door gaat ondanks al ze wielspin
dan toch wel leuk dat een banshee (zonder turbo)er toch van door gaat ondanks al ze wielspin
Re: Can-Am Renegade 800R Xxc Performance Upgrade (PRO)
Zo denk ik er ook over, zoveel mogelijk er uit proberen te halen maar de de grenzen van je machine niet overschrijden. Ik zal idd nog wel wat tegenslagen te verduren krijgen....al hoop ik dat me echt grote ellende bespaard zal blijven.
Bloed, zweet en tranen is wel een heel toepasselijk gezegde m.b.t. onze hobby.
Om even op mijn upgrade en tuning project terug te komen, we hebben ondertussen een tune-bedrijf gevonden die bereid zijn om de Tune Monster programmer af te stellen op hun Dynostar. Een nieuw product blijft altijd een gok, maar met het volste vertrouwen kijken we uit naar deze dag wanneer we de maximale RWHP uit de machine gaan persen. Eerst een dry run vóórdat we de performance onderdelen gaan monteren. Dan weten we precies waar de winsten op de powercurve behaald zijn tijdens de final tuning......Maar waar blijven die onderdelen ??? Het wachten duurt lang, geduld hebben is niet aan alle mensen besteed, en zeker niet aan mij. Prijsopgaveaanvragen, veel bellen, bestellen, levertijden, verschepen, importeren, douane, monteren afregelen, tunen etc etc..... pffff gelukkig kan ik alles aan de dealer overlaten en hoef ik me daar niet over op te winden en van het kastje naar de muur te lopen, achter de feiten aan.
Ik wilde nog wel even een project laten zien wat niet direct van toepassing is op mijn gebruik van de quad, maar waar ik toch veel lering uit trek in het bestuderen van de verschillende upgrades. Het zgn "Mudding" (Mud Digging), is een aparte vorm van ATV sport maar hierbij moet de quad van alle markten thuis zijn en in alle segmenten de grootste prestaties kunnen leveren:
Veel PK´s en Koppel, (BBK, Nitro en aftermarket Clutchen), supergrote Banden, verhoogde armen en aangepaste suspentie, snorkels etc. Hieronder en impressie van een Can-Am Renegade Super Swamper (916cc) met Nitrous Express Proton V-twin system, een 6-inch lift kit en 30x9 Gorilla Silverback Banden:
What a Beast.....!!!!
Bloed, zweet en tranen is wel een heel toepasselijk gezegde m.b.t. onze hobby.
Om even op mijn upgrade en tuning project terug te komen, we hebben ondertussen een tune-bedrijf gevonden die bereid zijn om de Tune Monster programmer af te stellen op hun Dynostar. Een nieuw product blijft altijd een gok, maar met het volste vertrouwen kijken we uit naar deze dag wanneer we de maximale RWHP uit de machine gaan persen. Eerst een dry run vóórdat we de performance onderdelen gaan monteren. Dan weten we precies waar de winsten op de powercurve behaald zijn tijdens de final tuning......Maar waar blijven die onderdelen ??? Het wachten duurt lang, geduld hebben is niet aan alle mensen besteed, en zeker niet aan mij. Prijsopgaveaanvragen, veel bellen, bestellen, levertijden, verschepen, importeren, douane, monteren afregelen, tunen etc etc..... pffff gelukkig kan ik alles aan de dealer overlaten en hoef ik me daar niet over op te winden en van het kastje naar de muur te lopen, achter de feiten aan.
Ik wilde nog wel even een project laten zien wat niet direct van toepassing is op mijn gebruik van de quad, maar waar ik toch veel lering uit trek in het bestuderen van de verschillende upgrades. Het zgn "Mudding" (Mud Digging), is een aparte vorm van ATV sport maar hierbij moet de quad van alle markten thuis zijn en in alle segmenten de grootste prestaties kunnen leveren:
Veel PK´s en Koppel, (BBK, Nitro en aftermarket Clutchen), supergrote Banden, verhoogde armen en aangepaste suspentie, snorkels etc. Hieronder en impressie van een Can-Am Renegade Super Swamper (916cc) met Nitrous Express Proton V-twin system, een 6-inch lift kit en 30x9 Gorilla Silverback Banden:
What a Beast.....!!!!
Laatst gewijzigd door menno op zo 24 apr, 2011 22:43, 2 keer totaal gewijzigd.
2010 Can-Am Renegade Xxc 910cc Big Bore
- Muzzy 910 BBK
- Full Muzzy Exhaust
- Ported Heads
- Custom CP-Carrillo Pistons
- Custom CP-Carrillo Connecting Rods
- Flashed ECU
- PCV + AT-300
- CV-TECH + STM G2 combo
- GEN II Race Cams
- MrRPM ported Magnesium Race Intake
- High Capacity Water Pump
- Remote Oil Cooler Kit
2009 Can-Am Renegade-X 840cc Turbo
- Trask Turbo customized by R.Rabenbauer (Rotax factory Austria)
- Modded Looney Tuned Exhaust
- Super Light Black Diamond Valves & Guides
- Custom CP-Carrillo (DLC coated) Pistons
- Custom CP-Carrillo HD Connecting Rods
- PCV + AT-300
- CV-TECH + STM G2 combo
- Exit Shocks
- High Capacity Water Pump
- Remote Oil Cooler Kit
- Muzzy 910 BBK
- Full Muzzy Exhaust
- Ported Heads
- Custom CP-Carrillo Pistons
- Custom CP-Carrillo Connecting Rods
- Flashed ECU
- PCV + AT-300
- CV-TECH + STM G2 combo
- GEN II Race Cams
- MrRPM ported Magnesium Race Intake
- High Capacity Water Pump
- Remote Oil Cooler Kit
2009 Can-Am Renegade-X 840cc Turbo
- Trask Turbo customized by R.Rabenbauer (Rotax factory Austria)
- Modded Looney Tuned Exhaust
- Super Light Black Diamond Valves & Guides
- Custom CP-Carrillo (DLC coated) Pistons
- Custom CP-Carrillo HD Connecting Rods
- PCV + AT-300
- CV-TECH + STM G2 combo
- Exit Shocks
- High Capacity Water Pump
- Remote Oil Cooler Kit
Re: Can-Am Renegade 800R Xxc Performance Upgrade (PRO)
Met alle respect voor de Banshee (want die kan écht "haul-ass") is óók deze met turbonick010 schreef:http://canamcommander.co/2010/10/can-am ... bo-system/
dan toch wel leuk dat een banshee (zonder turbo)er toch van door gaat ondanks al ze wielspin
dit is Arno op zijn Greenbeans met een turbo uitgeruste Banshee voor dragracen op zand :
meer info over deze sport op : http://www.planetsand.com/forums/ubbthreads.php
En als je zelf een Banshee bezit vindt je dit materiaal vast wel heel mooi :
2010 Can-Am Renegade Xxc 910cc Big Bore
- Muzzy 910 BBK
- Full Muzzy Exhaust
- Ported Heads
- Custom CP-Carrillo Pistons
- Custom CP-Carrillo Connecting Rods
- Flashed ECU
- PCV + AT-300
- CV-TECH + STM G2 combo
- GEN II Race Cams
- MrRPM ported Magnesium Race Intake
- High Capacity Water Pump
- Remote Oil Cooler Kit
2009 Can-Am Renegade-X 840cc Turbo
- Trask Turbo customized by R.Rabenbauer (Rotax factory Austria)
- Modded Looney Tuned Exhaust
- Super Light Black Diamond Valves & Guides
- Custom CP-Carrillo (DLC coated) Pistons
- Custom CP-Carrillo HD Connecting Rods
- PCV + AT-300
- CV-TECH + STM G2 combo
- Exit Shocks
- High Capacity Water Pump
- Remote Oil Cooler Kit
- Muzzy 910 BBK
- Full Muzzy Exhaust
- Ported Heads
- Custom CP-Carrillo Pistons
- Custom CP-Carrillo Connecting Rods
- Flashed ECU
- PCV + AT-300
- CV-TECH + STM G2 combo
- GEN II Race Cams
- MrRPM ported Magnesium Race Intake
- High Capacity Water Pump
- Remote Oil Cooler Kit
2009 Can-Am Renegade-X 840cc Turbo
- Trask Turbo customized by R.Rabenbauer (Rotax factory Austria)
- Modded Looney Tuned Exhaust
- Super Light Black Diamond Valves & Guides
- Custom CP-Carrillo (DLC coated) Pistons
- Custom CP-Carrillo HD Connecting Rods
- PCV + AT-300
- CV-TECH + STM G2 combo
- Exit Shocks
- High Capacity Water Pump
- Remote Oil Cooler Kit
Re: Can-Am Renegade 800R Xxc Performance Upgrade (PRO)
Ik ben zelf trotse eigenaar van een 500 cc banshee volg me topic maar yamaha banshee total rebuild en die plaatjes zijn van
Trinity racing
Trinity racing
Re: Can-Am Renegade 800R Xxc Performance Upgrade (PRO)
Op de valreep heb ik besloten om er aftermarket FCP Trail cams (nokkenas) bij deze upgrade-kit set te bestellen
Daarbij horen volgens de "geleerden" ook een setje "Dual Rate Valve Springs" die samen met de cams voor een betere verbranding zorgen en ook het mogelijk maakt om meer toeren te kunnen maken met de Renegade's V-Twin 800. Zonder de klepveren zou het toerental gelimiteerd moeten worden tot max. 9000 RPM maar nu met deze set-up kunnen we daar ruimschoots overheen.
Mijn grote zorg voor deze upgrade (zonder cams) is dat met een tapered throttle body (taps toelopend gasklephuis) en aanpassingen aan de luchtoevoer, de verbranding niet goed afgeregeld kan worden in de lagere toerentallen (stationair) en er altijd extra gas gegeven moet worden in de lagere toerentallen om de motor aan de praat te houden.
Heeft er iemand ervaring met aftermarket nokken , en/of aanpassingen aan de luchttoevoer ?
Veel kan afgeregeld worden met de ECU programmer, maar té veel lucht kan nadelingen zijn bij laag toerental en weinig gevraagd vermogen.
In ieder geval denk ik dat we op deze manier het probleem van stationair lopen kunnen vermijden en tevens een hoger toerental kunnen bereiken door de dual rate springs (ik ken al de nederlandse benamingen niet ....help?!)
Tapered throttle body 48mm en Quadworx Alu intake op een Rotax 800 V-Twin
Tapered throttle body
Aftermarket Trail Cams
Dual Rate Valve Springs
Let's Fly Can-Am .......
Daarbij horen volgens de "geleerden" ook een setje "Dual Rate Valve Springs" die samen met de cams voor een betere verbranding zorgen en ook het mogelijk maakt om meer toeren te kunnen maken met de Renegade's V-Twin 800. Zonder de klepveren zou het toerental gelimiteerd moeten worden tot max. 9000 RPM maar nu met deze set-up kunnen we daar ruimschoots overheen.
Mijn grote zorg voor deze upgrade (zonder cams) is dat met een tapered throttle body (taps toelopend gasklephuis) en aanpassingen aan de luchtoevoer, de verbranding niet goed afgeregeld kan worden in de lagere toerentallen (stationair) en er altijd extra gas gegeven moet worden in de lagere toerentallen om de motor aan de praat te houden.
Heeft er iemand ervaring met aftermarket nokken , en/of aanpassingen aan de luchttoevoer ?
Veel kan afgeregeld worden met de ECU programmer, maar té veel lucht kan nadelingen zijn bij laag toerental en weinig gevraagd vermogen.
In ieder geval denk ik dat we op deze manier het probleem van stationair lopen kunnen vermijden en tevens een hoger toerental kunnen bereiken door de dual rate springs (ik ken al de nederlandse benamingen niet ....help?!)
Tapered throttle body 48mm en Quadworx Alu intake op een Rotax 800 V-Twin
Tapered throttle body
Aftermarket Trail Cams
Dual Rate Valve Springs
Let's Fly Can-Am .......
Laatst gewijzigd door menno op zo 24 apr, 2011 23:16, 2 keer totaal gewijzigd.
2010 Can-Am Renegade Xxc 910cc Big Bore
- Muzzy 910 BBK
- Full Muzzy Exhaust
- Ported Heads
- Custom CP-Carrillo Pistons
- Custom CP-Carrillo Connecting Rods
- Flashed ECU
- PCV + AT-300
- CV-TECH + STM G2 combo
- GEN II Race Cams
- MrRPM ported Magnesium Race Intake
- High Capacity Water Pump
- Remote Oil Cooler Kit
2009 Can-Am Renegade-X 840cc Turbo
- Trask Turbo customized by R.Rabenbauer (Rotax factory Austria)
- Modded Looney Tuned Exhaust
- Super Light Black Diamond Valves & Guides
- Custom CP-Carrillo (DLC coated) Pistons
- Custom CP-Carrillo HD Connecting Rods
- PCV + AT-300
- CV-TECH + STM G2 combo
- Exit Shocks
- High Capacity Water Pump
- Remote Oil Cooler Kit
- Muzzy 910 BBK
- Full Muzzy Exhaust
- Ported Heads
- Custom CP-Carrillo Pistons
- Custom CP-Carrillo Connecting Rods
- Flashed ECU
- PCV + AT-300
- CV-TECH + STM G2 combo
- GEN II Race Cams
- MrRPM ported Magnesium Race Intake
- High Capacity Water Pump
- Remote Oil Cooler Kit
2009 Can-Am Renegade-X 840cc Turbo
- Trask Turbo customized by R.Rabenbauer (Rotax factory Austria)
- Modded Looney Tuned Exhaust
- Super Light Black Diamond Valves & Guides
- Custom CP-Carrillo (DLC coated) Pistons
- Custom CP-Carrillo HD Connecting Rods
- PCV + AT-300
- CV-TECH + STM G2 combo
- Exit Shocks
- High Capacity Water Pump
- Remote Oil Cooler Kit
Re: Can-Am Renegade 800R Xxc Performance Upgrade (PRO)
Tof project . Ik kijk uit naar het eindresultaat.
A motorcycle is God's gift to mankind
- FLIPmode
- Quadracer
- Berichten: 1196
- Lid geworden op: vr 10 jun, 2005 08:57
- Locatie: DE maaskant
- Contacteer:
Re: Can-Am Renegade 800R Xxc Performance Upgrade (PRO)
Dubbele klepveren wordt al lang gebruikt, het gaat "zwevende kleppen" tegen. Maw vanaf dat de kleppen op een bebaalde frequentie open en toe gaan kan het zijn dat de veren gaan resoneren en dus hun werk niet meer doen, de andere veren doen dat op een andere frequentie en verhinderen dus dat resonerenvan die eerste veer. Wordt vooral toegepast in hoogtoerige motoren.
Wild & Wicked
Air is for coolin & boostin!
Speed doesn't kill, mistakes do!
Air is for coolin & boostin!
Speed doesn't kill, mistakes do!
-
- Quadrider
- Berichten: 456
- Lid geworden op: zo 06 sep, 2009 17:09
- Locatie: mastenbroek
- Contacteer:
Re: Can-Am Renegade 800R Xxc Performance Upgrade (PRO)
en standaard bij harley davidsons van af de jaren 60FLIPmode schreef:Dubbele klepveren wordt al lang gebruikt, het gaat "zwevende kleppen" tegen. Maw vanaf dat de kleppen op een bebaalde frequentie open en toe gaan kan het zijn dat de veren gaan resoneren en dus hun werk niet meer doen, de andere veren doen dat op een andere frequentie en verhinderen dus dat resonerenvan die eerste veer. Wordt vooral toegepast in hoogtoerige motoren.
BURN RUBBER NOT YOUR SOUL
Re: Can-Am Renegade 800R Xxc Performance Upgrade (PRO)
Interessant gegeven, nu maar hopen dat we het geheel mooi afgesteld krijgen.klaas136 schreef:en standaard bij harley davidsons van af de jaren 60FLIPmode schreef:Dubbele klepveren wordt al lang gebruikt, het gaat "zwevende kleppen" tegen. Maw vanaf dat de kleppen op een bebaalde frequentie open en toe gaan kan het zijn dat de veren gaan resoneren en dus hun werk niet meer doen, de andere veren doen dat op een andere frequentie en verhinderen dus dat resonerenvan die eerste veer. Wordt vooral toegepast in hoogtoerige motoren.
Zal nog niet eenvoudig worden aangezien ik recente tuning reviews heb gelezen die stellen dat er 50 runs op de Dynojet gemaakt moesten worden om het maximale eruit te halen na diverse performance kits te installeren. Daar hadden ze de beschikking over een heel assortiment aan aftermarket onderdelen, die hebben wij niet, het is dus te hopen dat we een juiste keus hebben gemaakt v.w.b. de kit.
Hier zijn de resultaten van een Dynojet uitdraai waar wij ons op kunnen gaan richten, genomen op precies dezelfde machine (bouwjaar, model etc.) en nagenoeg dezelfde upgrade kit, hooguit verschillende fabrikanten van parts.
2010 Can-Am Renegade Xxc 910cc Big Bore
- Muzzy 910 BBK
- Full Muzzy Exhaust
- Ported Heads
- Custom CP-Carrillo Pistons
- Custom CP-Carrillo Connecting Rods
- Flashed ECU
- PCV + AT-300
- CV-TECH + STM G2 combo
- GEN II Race Cams
- MrRPM ported Magnesium Race Intake
- High Capacity Water Pump
- Remote Oil Cooler Kit
2009 Can-Am Renegade-X 840cc Turbo
- Trask Turbo customized by R.Rabenbauer (Rotax factory Austria)
- Modded Looney Tuned Exhaust
- Super Light Black Diamond Valves & Guides
- Custom CP-Carrillo (DLC coated) Pistons
- Custom CP-Carrillo HD Connecting Rods
- PCV + AT-300
- CV-TECH + STM G2 combo
- Exit Shocks
- High Capacity Water Pump
- Remote Oil Cooler Kit
- Muzzy 910 BBK
- Full Muzzy Exhaust
- Ported Heads
- Custom CP-Carrillo Pistons
- Custom CP-Carrillo Connecting Rods
- Flashed ECU
- PCV + AT-300
- CV-TECH + STM G2 combo
- GEN II Race Cams
- MrRPM ported Magnesium Race Intake
- High Capacity Water Pump
- Remote Oil Cooler Kit
2009 Can-Am Renegade-X 840cc Turbo
- Trask Turbo customized by R.Rabenbauer (Rotax factory Austria)
- Modded Looney Tuned Exhaust
- Super Light Black Diamond Valves & Guides
- Custom CP-Carrillo (DLC coated) Pistons
- Custom CP-Carrillo HD Connecting Rods
- PCV + AT-300
- CV-TECH + STM G2 combo
- Exit Shocks
- High Capacity Water Pump
- Remote Oil Cooler Kit