Kritiek wordt zeer gewaardeerd, met name die met goede bedoelingen. Ik heb tot nu toe nog niet anders gelezen en dat geeft me nog meer zin om door te gaan met dit forumonderwerp. Het is de bedoeling dat ik (en iedereen die meeleest) er wat van opsteek(t) en hopelijk hier een beetje wijzer van wordt.  
Zoals ik al eerder al zei : Het moet niet kapot, daarom ik ben zeker wel zuinig op mijn quad en verwen hem daarom met alleen maar onderdelen van de hoogst mogelijke kwaliteit. Verkopers maken me niet gek hoor, dromen en passie wel. Als je weet hoeveel mensen me dit project al hebben afgeraden had eenderwie het idee al lang opgegeven. Het idee is van mij en niet van een verkooppraatje of zo. Eerlijk gezegd begon het idee enkele maanden terug met een aftermarket uitlaat en een optimizer, maar zag al gauw in dat ik meer nodig heb om eruit te halen wat erin zit. Nu weet ik ongeveer wat ik wil en ben benieuwd hoe dit project zich mettertijd gaat vormen.
 
Een Big Bore Kit van Mr-Rpm van 975cc is 100% bolt-on; De 1004/1069/1107 BBK daarintegen zijn alleen maar te installeren met ingrijpende aanpassingen aan het gehele blok en alle daarbij horende bewegende onderdelen, te veel om op te noemen. 
 
Mijn Renegade is pas een jaar oud, amper 1500 km op de teller en ik vindt dit beesie nog een beetje te jong om al deze hele ingrijpende modificaties laten doen aan de motor. Plus het feit dat het zeer nauwkeurige en specifieke Rotax aanpassingen zijn, meestal gedaan door Mr-RPM himself, en ik niet zou weten welk bedrijf in NL de know-how en ervaring zou hebben om dit soort upgrades tot in de perfectie uit te voeren. 
 
Als iemand van jullie een bedrijf in de buurt kent dat dit wél kan en evt. ervaring heeft met de Rotax 800 V-twin om deze op te voeren , hoor ik dat natuurlijk graag. 
Je zal wel begrijpen dat het gehele blok op te sturen naar de states nogal aardig in de papieren gaat lopen. Als ik de maximale prestaties, 
voor mijn gebruik, uit een Renegade 800R kan halen met een bolt-on BBK van 975cc én een GT20 turbo, is dat voor mij meer dan voldoende.  Dan moet ik eerst nog eens zien wie er nog langs komt..... 
 
 
Als die Raptor met een Corvette biTurbo motor  

 (geintje) of de fabrieksquad EATV/KTM 900 van de 2012 Dakar rally er dan toch voorbij komen dan moet het maar zo zijn.... Dat is ook niet erg om je meerdere toe te kennen aan dat soort machines. Het is uiteindelijk geen Monster-Jam, Tractor pulling of Drag Race ....Ik heb geen sponsor (helaas)
 
Dat is ook zeker niet het doel van 
mijn performance upgrade: Het gaat mij om het totale pakket van deze Off-Road machine, en niet alleen voor drag- of wegraces. Ik zal er dus bijv. ook geen wegbanden opzetten, voor mij is de Renegade Xxc een ongeevenaarde "offroad duivel" waarvan ik de uiterste mogelijkheden van zijn kunnen nog lang niet ken. Tot nu toe is geen hindernis te gek en baant dit monster zich uiterst gemakkelijk een weg door elke wildernis.
 
Ik wil dus ook nog door die meter diepe sloot kunnen rijden, over de dikke omgevallen bomen dwars over het bospad kunnen passeren en die steile blubberwegen in de bergen makkelijk op en af kunnen. We hebben het hier immers over een ATV, en ik leg hierbij de nadruk op 
All Terrain. Ik weet dat dit niet de meest populaire tak van ATV sport in de lage landen is en geef toe dat onze landen uiterst ongeschikt zijn voor dit type quadrijden, maar mijn vrije tijd staat mij toe om een aantal keer per jaar een weekje naar een bosrijk gebergte te reizen en ons waanzinnig uit te leven op alle uitdagingen die ons daar te wachten staan.  
 
 
Meer power en een dikke vette(re) sound zijn een must en met een beetje goede wil ben ík the 
King of the Trails.
En dan nóg.....met alle respect..... op de verharde weg moet je al een hele vent zijn om er eens proberen langs te komen hoor....reken maar.... 
 
 
Ik heb de grootste waardering voor al die gasten die hun hele lust en hun leven in hun quad steken en het klaar kunnen krijgen om met zo een omgebouwde "gepipmte" machine rond te kunnen rijden, streetlegal..... dat komt van heel diep, een ongelofelijke toewijding....  

 respect hoor
Hier een filmpje van een GT15 Trask Turbo op off road en dirtbikes zónder de BBK :
http://canamcommander.co/2010/10/can-am ... bo-system/
