Wheelie

Al wat niet in de andere forums thuishoort, maar toch omtrent sport quads gaat...
Jason McCoy
Quad GOD
Quad GOD

Re: Wheelie

Bericht door Jason McCoy »

Haha ja Boncari dat klopt, ik kan dus alleen in zn 1 trekken hier. Dat houdt in dat als hij omhoogkomt ik aan het eind van de versnelling ben waardoor ik het gas wel los moet laten.

Kan wel in de 2 misschien en dan koppeling erbij pakken?

Anders moet ik er idd een keer andere tandwiel verhouding op leggen.
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
Jason McCoy
Quad GOD
Quad GOD

Zo weer even een update.

Ik heb wat tips van jullie gebruikt en t gaat wel beter. Alleen door een verkeerde tandwiel verhouding gaat t niet in de twee. Maar gewoon blijven proberen!!

Link
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
Robin95
Quadrunner
Quadrunner

Bericht door Robin95 »

probeer dit eens: je rijd in 2e vitesse, je rijdt tot op het punt dat je voel dat je het meeste kracht hebt, koppeling in,beetj gas en koppeling los
<3 Yamaha Raptor 350 <3
Lazii
Quadrider
Quadrider

Bericht door Lazii »

Hoe ik het vroeger "per ongeluk" eens had gedaan was als volgt. In 2e vitesse juist genoeg gas geven om niet stil te vallen (maar ook niet te laag in toeren), beetje naar achter zitten en volle gas.
Jason McCoy
Quad GOD
Quad GOD

Gewoon vanuit de 2 gaat niet, heb tandwiel 16 voor.

En koppeling erbij pakken op een 700?? Een paar berichten eerder stond dat dat niet slim was....
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
Ardjuh
Quad Expert
Quad Expert

Bericht door Ardjuh »

1 poot achter in de grab-bar zetten... 1 poot op de achterrem.. Of in het begin 2 poten in je grabbar... Dan kun je hem het makkelijkst achterover trekken. En als je te ver zit kun je eraf springen en mee lopen. Als je het wilt leren zou ik zo beginnen. Ik vind het niet
echt nodig om te kunnen, je krijgt er alleen maar gezeik mee. (op de weg ermee gepakt worden = weg rijbewijs).

Met de koppeling kan wel, maar als je gaat oefenen... waarom niet gewoon ff normaal tandwiel eronder zetten, is nog geen kwartiertje
werk.
No Can't Do!
Jason McCoy
Quad GOD
Quad GOD

Ardjuh, wat moet ik nou met tips van iemand die t zelf ook niet kan? Niet lullig bedoelt hoor, vind t tof dat je meedenkt.Snap zelf ook dat als ik op youtube kijk dat het er makkelijk uit ziet, maar het ook zelf doen is een heel ander verhaal.

En de bedoeling is een wheelie trekken terwijl je een normale houding heb, niet achterop gaan staan.
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
Ardjuh
Quad Expert
Quad Expert

Bericht door Ardjuh »

Jason McCoy schreef:Ardjuh, wat moet ik nou met tips van iemand die t zelf ook niet kan? Niet lullig bedoelt hoor, vind t tof dat je meedenkt.Snap zelf ook dat als ik op youtube kijk dat het er makkelijk uit ziet, maar het ook zelf doen is een heel ander verhaal.

En de bedoeling is een wheelie trekken terwijl je een normale houding heb, niet achterop gaan staan.
Ben je ongesteld ofzo? "Wat je met tips moet...." Probeer het eerst voordat je commentaar geeft! Of ga door tobben op je
eigenwijze manier.

Je voet achter in je grabbar zetten is om fouten op te kunnen vangen. Zodat je je grabbar niet krom rijd je de snelheid
laag kunt houden en je er zelf niet af pleurd. Als je dan je andere voet bij de rem kunt houden kun je daar ook mee oefenen.
Als dat goed gaat zonder dat je er constant vanaf valt kun je proberen je voeten op je voetsteun te laten staan. Maar als je
hem dan te ver achterover trekt sloop je je grabbar. :wink:

Wie zegt dat ik het niet kan? Heb een alu grab bar op mijn raptor zitten die niks kan hebben... en met wedstrijden of op de
weg heb ik er niks aan. Weet hoe het moet, ook wel gedaan met lichtere quad. Maar niet met mijn raptor!
No Can't Do!
Jason McCoy
Quad GOD
Quad GOD

Oke.....

Maar maakt me niks uit of die grabbar stuk gaat. Dan zet ik er toch een andere op?
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
cilinderhead
Quad Master
Quad Master

Bericht door cilinderhead »

weet je wat een grabbar kost? :lol:
CilinderHead-

Honda TRX450R

Donut ATV Racing team

Sponsored by :

www.pretec.nl Pretec precisietechniek
www.colijnbv.com Colijn straal en coatingen
www.elfracing.nl Van dijck MX Products
www.freekvanos.nl duurzame installaties
www.bakkerbart.nl Bakker Bart Cuijk

www.donutracing.nl
Ardjuh
Quad Expert
Quad Expert

Bericht door Ardjuh »

Door je voeten achterin te zetten kun je heel gecontroleerd en rustig hem op zijn achterwielen trekken,
dan is het kwestie van evenwicht zien te vinden en leren aan voelen hoe je quad reageert.
Mocht je hem te ver achterover trekken stap je van je grab-bar af en duw je je quad weer terug op 4
wielen... ipv eerst op je grabbar te landen en vervolgens door te rollen en de boel krom te trekken.
Je achterrem heb je nodig om hem te corrigeren als je te ver achterover gaat... Als je gelijk begint
met 2 voeten op je voetsteunen rijd je met een paar keer je grabbar krom/kapot. á 80 euro ofzo?
Begin eerst rustig met je voet/voeten achterin... leer de quad onder controle te houden en ga
daarna proberen met 1 voet, en daarna 2 voeten op de voetsteunen.

Nogmaals ik heb het zelf wel geprobeerd... kan ook lukken maar heb er niks aan om het te kunnen
dus doe er niks mee. Maar wil niet zeggen dat ik niet weet hoe het zou kunnen. :wink:

Succes! Wel weer filmen volgende keer :p
No Can't Do!
Jason McCoy
Quad GOD
Quad GOD

Haha jij wilt zien hoe ik mn grabbar stuk rijd he!!!

Nah ik kan t weleens proberen. Niet geschoten.....
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
Ardjuh
Quad Expert
Quad Expert

Bericht door Ardjuh »

Jason McCoy schreef:Haha jij wilt zien hoe ik mn grabbar stuk rijd he!!!

Nah ik kan t weleens proberen. Niet geschoten.....
Hahaha, nee. Maar is wel leuk om te zien als het wel werkt, en als je vooruitgang boekt. Filmpje was wel netjes
gemonteerd. :wink: Doe er zelf niks mee, maar vind wel leuk om te zien bij andere als het lukt. :D
No Can't Do!
karloleusink
Quadfanaat
Quadfanaat

Bericht door karloleusink »

Uhm, ik kan het ook niet , ja ongeveer hetzelfde als jou in het filmpje
Nou ja veel succes met oefenen
hansbeens
Quadrider
Quadrider

Bericht door hansbeens »

Als ik gewoon vol gas geef en gewoon in de midden van mijn zadel ga zitten komt de heleboel vanzelf naar boven hoef niet achterop te gaan zitten

M.V.G H Beens
Vaeke ej te bange
Plaats reactie