Pagina 3 van 11

Geplaatst: ma 04 okt, 2004 16:19
door Ludovic 250
hebo is ook zeer goed

Geplaatst: ma 04 okt, 2004 16:28
door Robby
Ludovic 250 schreef:hebo is ook zeer goed
heb daar zeer slechte ervaringen mee met hebo, zijn goed qua trekveren gewichten en drukveer, ook de vario is niet de slechtste, maar qua kits n uitlaat moet je ze niet hebben, enorme slijtage en de uitlaten roesten snel stuk, ook al onderhoud je ze.
greetz

Geplaatst: ma 04 okt, 2004 17:13
door Mika
Jij hebt mss geen goede ervaringen met de DR cilinders maar op scooter fora lees je daar toch veel goeds over (zijn wel niet zo snel maar moet ook niet voor 100€)

Ik weet ook wel dat een evo of mhr véél sneller is maar ik heb het geld niet voor zo'n cilinder van 300€ en de daarbij nodige krukas van nog eens 150€

Die pak ik later als ik werk heb gevonden

Want nu kan ik een uitlaat (C16), cil. (DR), carb (19mm), vario en koppeling (Hebo) hebben voor zo'n 500 euro

Ligt nog net binnen mijn budget :)

Geplaatst: ma 04 okt, 2004 17:39
door Ludovic 250
als je met een 70 begint MOET je je krukas veranderen,anders heb je problemen,iedereen die ik ken heeft probs gehad met standaard krukas

Geplaatst: ma 04 okt, 2004 17:40
door Mika
DR70 is zo laagtoerig dat je hem kan gebruiken op de standaard krukas

Is gewoon een vervangings cilinder'tje met een tikkeltje vinnigheid erbij

Geplaatst: ma 04 okt, 2004 18:17
door Rik350
Haal dan wel de stofklepjes van je lagers dat helpt met koelen ze drijven toch in de olie

Geplaatst: ma 04 okt, 2004 21:59
door Robby
heb altijd met 70 kits gereden met originele krukas waarvan de drijfstang zelf bijgeslepen was, nooit problemen gehad, wel zien dat je degelijke lagers steekt op je krukas, nsk of desnoods mallossi lagers (zijn moeilijk te bmachtigen, maar ze bestaan) als je voor een dr gaat zou ik desnoods de originele uitboren en uitlaat wat bijwerken en inlaten zelf doen, dr is zo ruw als wat. (pm me desnoods voor details)
groetjes

Geplaatst: di 05 okt, 2004 18:49
door Mika
Ik ga eerst eens kijken wat het geeft en als het me wat te traag word laat ik die wel wat tunen/bewerken

Maar het moet allemaal op me standaard krukas kunnen dus niet té hoogtoerig maken

Geplaatst: ma 11 okt, 2004 19:22
door Mika
Voor de enkele kenners hier...

Ik wil een Yasuni C16 (redelijk hoogtoerige uitlaat) erop zetten volgende week met voor de rest een standaard onbegrensde set-up

Carb afstellen kan ik wel maar zal ik ook druk- en/of trekveren moeten aanpassen om geen dipjes te krijgen ? Of m'n rollen ? Want die zijn toch aan vervangingen toe denk ik (komt niet meer boven de 75-80 uit)

Geplaatst: ma 11 okt, 2004 20:05
door Rik350
Lichte rolletjes voor die hoge toeren te kunnen bereiken en strakkere veertjes voor de koppeling pas in die hoge toeren uit te laten komen. Zodat je niet eerst sloom wegtrekt en dan als je in toeren komt ineens wegvliegt. Dat is altijd een eeuwig gekloot om precies de goede veertje en rolletjes in te krijgen.

Geplaatst: do 14 okt, 2004 19:34
door Firestarter
Nu we toch bezig zijn over brommers, ik heb een Rieju Rs2 matrix te koop staan... Met athena 70 cilinder, Simonini uitlaat, 19 carbu. Ik verkoop hem omdat ik een quad wil :D
ik weet niet hoe ik fotos moet plaatsen, op volgende link vind je er:

http://www.scooterbase.net/scoot.php?ID=12595

greetz

Geplaatst: do 14 okt, 2004 19:55
door Franky
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Geplaatst: do 14 okt, 2004 20:06
door Firestarter
thx franky

btw vraagprijs is 2000€

Geplaatst: do 14 okt, 2004 20:07
door Ralph
Mooi ding, jammer dat er zo weinig cc's in liggen.

Geplaatst: do 14 okt, 2004 20:08
door Ralph
Inlaat is ruw voor een betere menging.