Scooter tuning
Scooter tuning
Ik weet het hier zijn andere fora voor maar misschien zitten hier nog mensen met roots in de scooter racing wereld
Ik heb een minarelli horizontaal met originele cilinder
Met kerst wil ik graag een Simonini 80cc race cilinder halen maar ik wil wat tips van kenners
Indien dit niet gewenst is op het forum had ik graag wat email adressen gehad zodat ik wat kan leren via msn bijvoorbeeld
mvg.
Ik heb een minarelli horizontaal met originele cilinder
Met kerst wil ik graag een Simonini 80cc race cilinder halen maar ik wil wat tips van kenners
Indien dit niet gewenst is op het forum had ik graag wat email adressen gehad zodat ik wat kan leren via msn bijvoorbeeld
mvg.
Ik heb op een Polini EVO met getunde cilinder en uitlaat gereden en die ging best hard ! Volgens teller een top van zo'n 140 en autwheelie's aan alle snelheden
Dus het moet geen slome giet zijn, ik wil echt spul
Laten we zeggen dat budget voor bv cilinder, uitlaat en carb rond de 600euro is
Je mag me altijd eens wat adressen geven of meningen en voorkeuren
Dus het moet geen slome giet zijn, ik wil echt spul
Laten we zeggen dat budget voor bv cilinder, uitlaat en carb rond de 600euro is
Je mag me altijd eens wat adressen geven of meningen en voorkeuren
Malossi is eigenlijk het gruwelijkste wat je kan krijgen alleen niet betrouwbaar, je moet erg vaak een zuiger wisselen, dus dan zou een simo beter zijn. Maar moet je daarvoor niet je carter uitkotteren en een andere krukas monteren?
Een hebo manston zou ik niet doen, moet je meestal racebenzine tanken om het goed lopend te krijgen.
Een hebo manston zou ik niet doen, moet je meestal racebenzine tanken om het goed lopend te krijgen.
-
epix no-fear
- Quad Expert

Mika schreef:Dat was niet de mijne spijtig genoeg![]()
Ik heb nog altijd m'n standaard buis (onbegrensd) maar die begint stillaan na te talen
Ik zou een Yasuni Carrera 16 nemen met Simonini 80cc en een 24mm flatside carb van Mikuni
Misschien ook meteen ontsteking van Malossi maar denk dat dat niet nodig is
dan moet je een binnen rotor ontsteking pakken dan word de trekkracht bijna verdubbeld
CustomCoatingsHelvoirt
-
bansheefreak
- Quadrunner

ga kijke op: www.50cc.nl en www.scoot-parts.nl . daar is het echt goedkoop. en ze leveren het ook nog goedkoop.
====>team DQT<====
trx450r
trx450r
-
Rik350
- Quadracer

- Contacteer:
Volgens mij past 80 cc niet zo maar 70 wel maar dan moet je ook andere lagers op je krukas en big en small end nemen want de gaan niet tegen het 70 cc geweld opkunnen. bij de krukaslagers kan je de stofklepjes weghalen voor een beetje extra koeling maar eigenlijk moet je een racingkrukas nemen.
"Ride as if you'll live forever. Ride as if you'll die today."
"Ik houd niet zo van generaliseren dat doen belgen ook altijd zo"
"Ik houd niet zo van generaliseren dat doen belgen ook altijd zo"
-
Robby
- Quad Expert

- Contacteer:
voor die hebo zou ik echt niet gaan, zitten rap vol en dergelijke, zijn zeer goede uitlaten, maar dit steeds voor enkele weken. en voor scooter carbs moet je toch een gaan kijken bij delorto.
greetz
(heb zelf een track opgevoerd (voorganger van een next)) ging vetjes 120 en dee ook autowheelies, wel compleet polini gestoken + een cdi van malossi (je weet wel zo een afregelbare waarmee je ok 40 kon rijden)
greetz
(heb zelf een track opgevoerd (voorganger van een next)) ging vetjes 120 en dee ook autowheelies, wel compleet polini gestoken + een cdi van malossi (je weet wel zo een afregelbare waarmee je ok 40 kon rijden)