Blaster poorting
Re: Blaster poorting
Ok , gaat niet heel slecht hoor
Heb je alleen d spoelkanalen verschoont of ook wat groter gemaakt .?
Is je uitlaatpoort maximaal groter geworden , als e de pakking erin legt weet je hoe ver je kan gaan.
Ook moet je de uitlaatpoort 1mm naar boven leggen ,dat veranderd de poorttimming
De inlaat kun e ook wat aan passen hoor , ik zal even een link plaatsen waarin eschreven staat hoeveel e er weg mag halen
De brug in het midden mag je wat aan toppen zodat het mengsel niet meer tegen de brug aan slaat maar mooi wegvloeit
Ook kan je van de cilinder kop een 0,5 mm wegdraaien en dit geeft meer compressie dus koppel en zal de powerband beter verdeelt liggen in je vermogen
Anders kickt de powerban ineens in en kun je in een bocht opeens eruit vliegen
Mijn blaster heeft een verlengde achterbru van 4 inch en de wielen blijven niet aan de grond wanneer het vermogen los komt
Leuk om te zien dat je het durft , ik heb het ook gedaan en heb erg eel plezier aan beleefd
Hier de uitleg voor de intake , hoort bij het ken o connor verhaal , exact wat ik gevolgt heb , en jij ook
Dit is een milde poorting , ga nu geen gekke eigen dingen doen want dan ga je de winst verliezen namelijk
Check na het afdraaien wel je squis en je compressie , de mijne zit nu op 145 psi , dat s behoorlijk met de bestaande verbrandingskamer
Volgende stap voor mij is de verbrandingskamer aan te passen (nieuwe vormgeving )
Laat weten hoe het verloopt ok ?
I left the intake porting out for a reason. It's way too easy to screw up your cylinder if you just go in and start cutting. If you want to try it, I suggest you start on a junk cylinder and get some practice. Don't remove any material from the bridge width but you can try to give it a wedge. You can open up the sides .5 mm, raise .5 mm and drop 1mm. Be sure to keep the lines straight. You can also lift the boost port .5mm but be very careful not to widen it or you'll stick a ring. This is still some mild porting. You're going to lose a little low but pick up a bunch of mid and top. It's worth the trade. Much broader power. You can also bore the carb 1mm bigger. This porting ( exhaust, transfers and intake) works well with the Toomy or FMF pipe, bored carb and head mod. Be sure to poke a few (8) ¾ “ holes in the top of the air box lid also.
Heb je alleen d spoelkanalen verschoont of ook wat groter gemaakt .?
Is je uitlaatpoort maximaal groter geworden , als e de pakking erin legt weet je hoe ver je kan gaan.
Ook moet je de uitlaatpoort 1mm naar boven leggen ,dat veranderd de poorttimming
De inlaat kun e ook wat aan passen hoor , ik zal even een link plaatsen waarin eschreven staat hoeveel e er weg mag halen
De brug in het midden mag je wat aan toppen zodat het mengsel niet meer tegen de brug aan slaat maar mooi wegvloeit
Ook kan je van de cilinder kop een 0,5 mm wegdraaien en dit geeft meer compressie dus koppel en zal de powerband beter verdeelt liggen in je vermogen
Anders kickt de powerban ineens in en kun je in een bocht opeens eruit vliegen
Mijn blaster heeft een verlengde achterbru van 4 inch en de wielen blijven niet aan de grond wanneer het vermogen los komt
Leuk om te zien dat je het durft , ik heb het ook gedaan en heb erg eel plezier aan beleefd
Hier de uitleg voor de intake , hoort bij het ken o connor verhaal , exact wat ik gevolgt heb , en jij ook
Dit is een milde poorting , ga nu geen gekke eigen dingen doen want dan ga je de winst verliezen namelijk
Check na het afdraaien wel je squis en je compressie , de mijne zit nu op 145 psi , dat s behoorlijk met de bestaande verbrandingskamer
Volgende stap voor mij is de verbrandingskamer aan te passen (nieuwe vormgeving )
Laat weten hoe het verloopt ok ?
I left the intake porting out for a reason. It's way too easy to screw up your cylinder if you just go in and start cutting. If you want to try it, I suggest you start on a junk cylinder and get some practice. Don't remove any material from the bridge width but you can try to give it a wedge. You can open up the sides .5 mm, raise .5 mm and drop 1mm. Be sure to keep the lines straight. You can also lift the boost port .5mm but be very careful not to widen it or you'll stick a ring. This is still some mild porting. You're going to lose a little low but pick up a bunch of mid and top. It's worth the trade. Much broader power. You can also bore the carb 1mm bigger. This porting ( exhaust, transfers and intake) works well with the Toomy or FMF pipe, bored carb and head mod. Be sure to poke a few (8) ¾ “ holes in the top of the air box lid also.
Yamaha blaster 2006 white
14t/40t
achterbrug 4"
Verhoogd stuur 3"
Trx 450 veren voor opnieuw geshimd , achter 125cc cross
spoorverbreders 2,5 cm voor /5cm achter
Goldspeed nerfbars
killswitch
innova's 18-10-11
Gepoorte cilinder
Wiseco zuiger pro lite
Afgevlakte cilinder kop 0,5mm
Van hasselt uitlaat
Open airbox
carburateur 28pwk
14t/40t
achterbrug 4"
Verhoogd stuur 3"
Trx 450 veren voor opnieuw geshimd , achter 125cc cross
spoorverbreders 2,5 cm voor /5cm achter
Goldspeed nerfbars
killswitch
innova's 18-10-11
Gepoorte cilinder
Wiseco zuiger pro lite
Afgevlakte cilinder kop 0,5mm
Van hasselt uitlaat
Open airbox
carburateur 28pwk
Re: Blaster poorting
Hier nog de directe link ;http://www.blasterforum.com/threads/cyl ... 773/page-8
Lees dit allemaal goed door , pruts niet en over denk alle stappen is min advies
Kaaien kan iedereen toch
Lees dit allemaal goed door , pruts niet en over denk alle stappen is min advies
Kaaien kan iedereen toch
Yamaha blaster 2006 white
14t/40t
achterbrug 4"
Verhoogd stuur 3"
Trx 450 veren voor opnieuw geshimd , achter 125cc cross
spoorverbreders 2,5 cm voor /5cm achter
Goldspeed nerfbars
killswitch
innova's 18-10-11
Gepoorte cilinder
Wiseco zuiger pro lite
Afgevlakte cilinder kop 0,5mm
Van hasselt uitlaat
Open airbox
carburateur 28pwk
14t/40t
achterbrug 4"
Verhoogd stuur 3"
Trx 450 veren voor opnieuw geshimd , achter 125cc cross
spoorverbreders 2,5 cm voor /5cm achter
Goldspeed nerfbars
killswitch
innova's 18-10-11
Gepoorte cilinder
Wiseco zuiger pro lite
Afgevlakte cilinder kop 0,5mm
Van hasselt uitlaat
Open airbox
carburateur 28pwk
-
- Easy Quadrider
- Berichten: 130
- Lid geworden op: di 07 jan, 2014 17:01
Re: Blaster poorting
Al wat gedaan moet nog iets beter geef je mening erover maar
https://imageshack.com/i/ghm06tj" onclick="window.open(this.href);return false;

https://imageshack.com/i/ghm06tj" onclick="window.open(this.href);return false;
Honda trx 450 2005
Re: Blaster poorting
Uitlaatpoort nog verder polijsten tot deze als een spiegel glimd.
De inlaat brug meer aanwiggen (meer driehoek maken en de lijn die naar voren komt exact recht maken
Al het zwarte in de inlaatweghalen en geheel smooth maken , dan deze met een schuurpapier weer opruwen , inlaat mag niet glad zijn
Heb je de poorten al groter gemaakt volgens de voorschriften ? , hou in ieder geval de lijnen exact aan en hou ze mooi gelijk en recht , meet dit goed na
Welke zuiger ga je erin doen , toch geen prox of zo he
De inlaat brug meer aanwiggen (meer driehoek maken en de lijn die naar voren komt exact recht maken
Al het zwarte in de inlaatweghalen en geheel smooth maken , dan deze met een schuurpapier weer opruwen , inlaat mag niet glad zijn
Heb je de poorten al groter gemaakt volgens de voorschriften ? , hou in ieder geval de lijnen exact aan en hou ze mooi gelijk en recht , meet dit goed na
Welke zuiger ga je erin doen , toch geen prox of zo he
Yamaha blaster 2006 white
14t/40t
achterbrug 4"
Verhoogd stuur 3"
Trx 450 veren voor opnieuw geshimd , achter 125cc cross
spoorverbreders 2,5 cm voor /5cm achter
Goldspeed nerfbars
killswitch
innova's 18-10-11
Gepoorte cilinder
Wiseco zuiger pro lite
Afgevlakte cilinder kop 0,5mm
Van hasselt uitlaat
Open airbox
carburateur 28pwk
14t/40t
achterbrug 4"
Verhoogd stuur 3"
Trx 450 veren voor opnieuw geshimd , achter 125cc cross
spoorverbreders 2,5 cm voor /5cm achter
Goldspeed nerfbars
killswitch
innova's 18-10-11
Gepoorte cilinder
Wiseco zuiger pro lite
Afgevlakte cilinder kop 0,5mm
Van hasselt uitlaat
Open airbox
carburateur 28pwk
Re: Blaster poorting
Hee, @tooneiges lijkt het jou niet wat om mijn Vito te poorten? Als ik zo lees weet je wat je doet en heb je er plezier in! (Uiteraard tegen betaling!)
Yamaha Blaster 2001: Spoorverbreders Voor&Achter, kill-switch, TrailTech Vapor, VanHasselt Uitlaat, TwinAir inlaat. 2006 Body.
Yamaha Blaster 2006: Spoorverbreders Voor&Achter, K&N Filter, Open luchtfilterbak, 13-42 vertanding, V-Force 4 Membraam, CT Uitlaat, Maier voorkap, kill-switch.
Yamaha Blaster 2006: Spoorverbreders Voor&Achter, K&N Filter, Open luchtfilterbak, 13-42 vertanding, V-Force 4 Membraam, CT Uitlaat, Maier voorkap, kill-switch.
Re: Blaster poorting
Ls je een poortmap kunt krijgen dan zeker wel , maar de vito heeft al een klap vermogen natuurlijk.
Gewoon zonder een idee van wat de afmetingen zijn kan niet vind ik
Is hier wat in te achterhalen ergens ?
Heb je ideeen waar je eventueel meer vermogen wilt hebben
Waarom heb jij eigenlijk niet gekozen voor poorten van de stick cilinder ?
Jij hebt onderhand echteen yfz 450 aan geld aan je blaster versleuteld namelijk , aankoop was erg duur en d onderdelen lopen ook echt zwaar op als ik al je topics lees
Nmijn blaster heeft maar 1600 nieuwstaa gekost , met een andere zuiger en wat andere mods ben ik binnen grenzen gebleven , wil dan liever een andere quad snap je
Het blijft een blaster namelijk ,wat ik echt wel een toppertje blijf vinden .....
Zandbanen bv zijn niet te doen met een blaster , althans niet ed mijne , geen zandbanden en snel gewoon te weinig vermogen met de juiste gearing te behalen daar , baal altijd als een yfz 450 veel meer spin kan maken en me zand laat happen , terwijl ik wel kan en wil , wil mijn blaster helaas niet harder/sneller .....
We moeten echt een keer een blaster treffen houden ergens midden in het land , kunnen we ze eens tegen elkaar laten strijden
Al inmiddels nieuwe vering enz ?
Gewoon zonder een idee van wat de afmetingen zijn kan niet vind ik
Is hier wat in te achterhalen ergens ?
Heb je ideeen waar je eventueel meer vermogen wilt hebben
Waarom heb jij eigenlijk niet gekozen voor poorten van de stick cilinder ?
Jij hebt onderhand echteen yfz 450 aan geld aan je blaster versleuteld namelijk , aankoop was erg duur en d onderdelen lopen ook echt zwaar op als ik al je topics lees
Nmijn blaster heeft maar 1600 nieuwstaa gekost , met een andere zuiger en wat andere mods ben ik binnen grenzen gebleven , wil dan liever een andere quad snap je
Het blijft een blaster namelijk ,wat ik echt wel een toppertje blijf vinden .....
Zandbanen bv zijn niet te doen met een blaster , althans niet ed mijne , geen zandbanden en snel gewoon te weinig vermogen met de juiste gearing te behalen daar , baal altijd als een yfz 450 veel meer spin kan maken en me zand laat happen , terwijl ik wel kan en wil , wil mijn blaster helaas niet harder/sneller .....
We moeten echt een keer een blaster treffen houden ergens midden in het land , kunnen we ze eens tegen elkaar laten strijden
Al inmiddels nieuwe vering enz ?
Yamaha blaster 2006 white
14t/40t
achterbrug 4"
Verhoogd stuur 3"
Trx 450 veren voor opnieuw geshimd , achter 125cc cross
spoorverbreders 2,5 cm voor /5cm achter
Goldspeed nerfbars
killswitch
innova's 18-10-11
Gepoorte cilinder
Wiseco zuiger pro lite
Afgevlakte cilinder kop 0,5mm
Van hasselt uitlaat
Open airbox
carburateur 28pwk
14t/40t
achterbrug 4"
Verhoogd stuur 3"
Trx 450 veren voor opnieuw geshimd , achter 125cc cross
spoorverbreders 2,5 cm voor /5cm achter
Goldspeed nerfbars
killswitch
innova's 18-10-11
Gepoorte cilinder
Wiseco zuiger pro lite
Afgevlakte cilinder kop 0,5mm
Van hasselt uitlaat
Open airbox
carburateur 28pwk
-
- Easy Quadrider
- Berichten: 130
- Lid geworden op: di 07 jan, 2014 17:01
Re: Blaster poorting
Ik heb de inlaat poort nog een beetje aangepast en hem toen ingeklaard gezet ga hem nog niet verder poorte want ben pas 14 maar er zit al 28 mm keihin en een doma uitlaat en een wiseco koppeling in.
Honda trx 450 2005
Re: Blaster poorting
Zie een set standaard YFZ 450 veren op marktplaats, misschien dat dit wat is. Want Reigers gaan te duur worden!Tooneiges schreef:
Al inmiddels nieuwe vering enz ?
Weet alleen niet of het probleemloos gaat passen.
Yamaha Blaster 2001: Spoorverbreders Voor&Achter, kill-switch, TrailTech Vapor, VanHasselt Uitlaat, TwinAir inlaat. 2006 Body.
Yamaha Blaster 2006: Spoorverbreders Voor&Achter, K&N Filter, Open luchtfilterbak, 13-42 vertanding, V-Force 4 Membraam, CT Uitlaat, Maier voorkap, kill-switch.
Yamaha Blaster 2006: Spoorverbreders Voor&Achter, K&N Filter, Open luchtfilterbak, 13-42 vertanding, V-Force 4 Membraam, CT Uitlaat, Maier voorkap, kill-switch.
Re: Blaster poorting
Ik had toch maar even Ken o'Conner gemaild, omdat ik benieuwd was wat hij nou rekent om een Vito BBK te poorten e.d
Dit was het antwoord:
Ik heb nu de kit zoals op de foto, en ga een stroker +3mm bestellen deze week.
Dien ik dan de kit met stroker en zuiger te monteren en te meten?

Dit was het antwoord:
Het is mij alleen niet helemaal duidelijk wat hij nu van mij vraagt qua opmeten.I can port the cylinder and do a head mod for $235 + return shipping. I don't run the spacer plate on these engines so I'll need you to assemble the bottom end and measure how far the piston is sticking out of the cylinder. Should be about .030".
Ik heb nu de kit zoals op de foto, en ga een stroker +3mm bestellen deze week.
Dien ik dan de kit met stroker en zuiger te monteren en te meten?

Yamaha Blaster 2001: Spoorverbreders Voor&Achter, kill-switch, TrailTech Vapor, VanHasselt Uitlaat, TwinAir inlaat. 2006 Body.
Yamaha Blaster 2006: Spoorverbreders Voor&Achter, K&N Filter, Open luchtfilterbak, 13-42 vertanding, V-Force 4 Membraam, CT Uitlaat, Maier voorkap, kill-switch.
Yamaha Blaster 2006: Spoorverbreders Voor&Achter, K&N Filter, Open luchtfilterbak, 13-42 vertanding, V-Force 4 Membraam, CT Uitlaat, Maier voorkap, kill-switch.
Re: Blaster poorting
Je moet inderdaad je nieuwe setting opbouwen en meten hoe ver de zuiger in de bovenste stand tov cilinder rand opmeten
Dan op het hoogste deel van de zuiger
Heb je een micro meter voor dieptes te meten ?
Zo niet kun je een vlakke spie over de cilinder leggen en met een schuifmaat meten , wel de spiedikte eraf tellen natuurlijk
Ik zou wel de zuiger meeleveren
Wel moet ik je weer zeggen dat het kostbaar is zo alles bij elkaar
Ik zou de vito erop leggen en kijken of en wanneer je vermogen tegen gaat vallen
Misschien ben je namelijk al erg verrast van de nieuwe set up namelijk
Ooi kan je dan weer een upgrade doen en deze weer demonteren en bij een nieuwe zuiger gelijk laten poorten
Gewoon een idee hoe ik het benader hoor
Sonde om te wetenhoe een vito standaard presteerd denk ik dan en toch weer 235 dollars en verzendkosten niet te vergeten
Dan op het hoogste deel van de zuiger
Heb je een micro meter voor dieptes te meten ?
Zo niet kun je een vlakke spie over de cilinder leggen en met een schuifmaat meten , wel de spiedikte eraf tellen natuurlijk
Ik zou wel de zuiger meeleveren
Wel moet ik je weer zeggen dat het kostbaar is zo alles bij elkaar
Ik zou de vito erop leggen en kijken of en wanneer je vermogen tegen gaat vallen
Misschien ben je namelijk al erg verrast van de nieuwe set up namelijk
Ooi kan je dan weer een upgrade doen en deze weer demonteren en bij een nieuwe zuiger gelijk laten poorten
Gewoon een idee hoe ik het benader hoor
Sonde om te wetenhoe een vito standaard presteerd denk ik dan en toch weer 235 dollars en verzendkosten niet te vergeten
Yamaha blaster 2006 white
14t/40t
achterbrug 4"
Verhoogd stuur 3"
Trx 450 veren voor opnieuw geshimd , achter 125cc cross
spoorverbreders 2,5 cm voor /5cm achter
Goldspeed nerfbars
killswitch
innova's 18-10-11
Gepoorte cilinder
Wiseco zuiger pro lite
Afgevlakte cilinder kop 0,5mm
Van hasselt uitlaat
Open airbox
carburateur 28pwk
14t/40t
achterbrug 4"
Verhoogd stuur 3"
Trx 450 veren voor opnieuw geshimd , achter 125cc cross
spoorverbreders 2,5 cm voor /5cm achter
Goldspeed nerfbars
killswitch
innova's 18-10-11
Gepoorte cilinder
Wiseco zuiger pro lite
Afgevlakte cilinder kop 0,5mm
Van hasselt uitlaat
Open airbox
carburateur 28pwk
Re: Blaster poorting
@Tooneiges ,
Ik begrijp je volkomen hoor, en ik had inderdaad van alles bij elkaar een leuke YZF450 kunnen halen.
Alleen vind ik de Blaster helemaal leuk, en alles wat ik vervang/upgrade van mijn quad dient meteen als reserve voor die van mijn vriendin die prima tevreden is met haar standaard Blaster. Win win!
Het gaat mij dan ook niet puur en alleen om meer vermogen, want dan had ik allang al een andere quad moeten halen.
Ik vind het bij elkaar zoeken en sparen van de onderdelen net zo leuk als rijden, de avonden speuren op internet en Ebay, en uiteindelijk (laten we eerlijk zijn) een best overdreven set-up op mijn Blaster te hebben. Want dat begint het in mijn ogen iedergeval wel een beetje te worden. Maar dat vind ik dan juist wel weer leuk!
Ik heb vaker overwogen om een YZF450 of KTM 450 aan te schaffen, alleen dan zou dit als EXTRA zijn en niet als vervanging van de Blaster. Want als ik iets zeker weet is dat ik de Blaster nooit weg zou doen. Vandaar dat ik de investeringen ook wat makkelijker doe en redeneer.
Maar, zoals jij aangeef is het aan de ene kant zonde, maar dat is een keuze, waardeer je mening wel onwijs! En geef je ook groot gelijk.
Nu weer even ONTOPIC:
Zover ik begrijp op Blasterforum, en andere sites is het plaatsen van de 240 kit een leuke upgrade, maar komt hij echt flink tot leven als hij gepoort/gevlakt is. En dan ben ik toch wel iemand met de instelling, ''doe het goed, of doe het niet''
Zoals je kan zien ben ik best wat aan het investeren aan (in mijn ogen) de relatief ''beste''/snelste onderdelen, en vind het dan zonde om het niet te laten bewerken meteen. Anders moet het na een poosje weer uit elkaar allemaal om het alsnog te doen.
Na het installeren van alle onderdelen is er eigenlijk niets meer wat er motorische BETER kan, dus dan ben ik meteen klaar!
Wat betreft de Micrometer, deze heb ik niet in bezit. Maar begrijp nu dus dat het op het blok gemonteerd moet worden enkel om te meten? Had gehoopt alles te kunnen versturen Cilinderset, Zuiger & Krukas in de hoop dat hij zich er mee zou redden!
Dit zou dan wel weer een rede kunnen zijn om het eerst op te bouwen en mee te rijden. Aangezien ik niet de tijd/locatie heb om te blijven sleutelen. Bedankt voor je reactie! Altijd fijn om snel reactie te hebben hier!
Ik begrijp je volkomen hoor, en ik had inderdaad van alles bij elkaar een leuke YZF450 kunnen halen.
Alleen vind ik de Blaster helemaal leuk, en alles wat ik vervang/upgrade van mijn quad dient meteen als reserve voor die van mijn vriendin die prima tevreden is met haar standaard Blaster. Win win!
Het gaat mij dan ook niet puur en alleen om meer vermogen, want dan had ik allang al een andere quad moeten halen.
Ik vind het bij elkaar zoeken en sparen van de onderdelen net zo leuk als rijden, de avonden speuren op internet en Ebay, en uiteindelijk (laten we eerlijk zijn) een best overdreven set-up op mijn Blaster te hebben. Want dat begint het in mijn ogen iedergeval wel een beetje te worden. Maar dat vind ik dan juist wel weer leuk!
Ik heb vaker overwogen om een YZF450 of KTM 450 aan te schaffen, alleen dan zou dit als EXTRA zijn en niet als vervanging van de Blaster. Want als ik iets zeker weet is dat ik de Blaster nooit weg zou doen. Vandaar dat ik de investeringen ook wat makkelijker doe en redeneer.
Maar, zoals jij aangeef is het aan de ene kant zonde, maar dat is een keuze, waardeer je mening wel onwijs! En geef je ook groot gelijk.
Nu weer even ONTOPIC:
Zover ik begrijp op Blasterforum, en andere sites is het plaatsen van de 240 kit een leuke upgrade, maar komt hij echt flink tot leven als hij gepoort/gevlakt is. En dan ben ik toch wel iemand met de instelling, ''doe het goed, of doe het niet''
Zoals je kan zien ben ik best wat aan het investeren aan (in mijn ogen) de relatief ''beste''/snelste onderdelen, en vind het dan zonde om het niet te laten bewerken meteen. Anders moet het na een poosje weer uit elkaar allemaal om het alsnog te doen.
Na het installeren van alle onderdelen is er eigenlijk niets meer wat er motorische BETER kan, dus dan ben ik meteen klaar!
Wat betreft de Micrometer, deze heb ik niet in bezit. Maar begrijp nu dus dat het op het blok gemonteerd moet worden enkel om te meten? Had gehoopt alles te kunnen versturen Cilinderset, Zuiger & Krukas in de hoop dat hij zich er mee zou redden!
Dit zou dan wel weer een rede kunnen zijn om het eerst op te bouwen en mee te rijden. Aangezien ik niet de tijd/locatie heb om te blijven sleutelen. Bedankt voor je reactie! Altijd fijn om snel reactie te hebben hier!

Yamaha Blaster 2001: Spoorverbreders Voor&Achter, kill-switch, TrailTech Vapor, VanHasselt Uitlaat, TwinAir inlaat. 2006 Body.
Yamaha Blaster 2006: Spoorverbreders Voor&Achter, K&N Filter, Open luchtfilterbak, 13-42 vertanding, V-Force 4 Membraam, CT Uitlaat, Maier voorkap, kill-switch.
Yamaha Blaster 2006: Spoorverbreders Voor&Achter, K&N Filter, Open luchtfilterbak, 13-42 vertanding, V-Force 4 Membraam, CT Uitlaat, Maier voorkap, kill-switch.
Re: Blaster poorting
Je hebt te maken met identieke tolleranties bij iedere machine
Je krukas en afmetingen huis en zuiger en lagering hebben bij elkaar een identieke maat tesamen
je moet dus echt het geheel opbouwen en dan meten anders komt de timing net weer anders uit en is de porting net niet waar het moet zitten
Gelukkig moet je je karters geheel scheiden en heb je de boel op de werkbank , je kunt dan gelijk de cilinder er eens opzetten en alles op de juiste momenten aandraaien , wel sonde van de pakking onder maar die is niet zo duur
Let op pakkingen maar 1keer gebruiken anders heb je weer wat tiendes verloren , hou dat wel in acht
Het geheel koet kloppen nogmaals , zuiverheid is alles
Ik ben eigenlijk ook blij te zien dat er nog iemand is die de blaster blijft doen laten leven
Ik heb er zo veel plezier van namelijk , echte liefde , inderdaad de hobby erom heen is top tijdsbesteding
Ik heb nooit een topic gemaakt over mijn blaster ,zal ik echt eens moeten doen
Als je fotos van de vering wil hebben moet je me maar pb dan zal ik je foto,s mailen
heb je nu nog de standaard carb of de keihin 28 pwk , ben nameljk de afstelling nog aan nhet doen met de vlakschuif en weet niet nietbexact waar te beginnen , baal er altijd van veel sproeiers te moeten kopen voordat ik de juiste setup heb
Blijf je volgen mats , blijf ook kennis op en neer geven want dat maakt het tenminste top hobby zo
Je krukas en afmetingen huis en zuiger en lagering hebben bij elkaar een identieke maat tesamen
je moet dus echt het geheel opbouwen en dan meten anders komt de timing net weer anders uit en is de porting net niet waar het moet zitten
Gelukkig moet je je karters geheel scheiden en heb je de boel op de werkbank , je kunt dan gelijk de cilinder er eens opzetten en alles op de juiste momenten aandraaien , wel sonde van de pakking onder maar die is niet zo duur
Let op pakkingen maar 1keer gebruiken anders heb je weer wat tiendes verloren , hou dat wel in acht
Het geheel koet kloppen nogmaals , zuiverheid is alles
Ik ben eigenlijk ook blij te zien dat er nog iemand is die de blaster blijft doen laten leven
Ik heb er zo veel plezier van namelijk , echte liefde , inderdaad de hobby erom heen is top tijdsbesteding
Ik heb nooit een topic gemaakt over mijn blaster ,zal ik echt eens moeten doen
Als je fotos van de vering wil hebben moet je me maar pb dan zal ik je foto,s mailen
heb je nu nog de standaard carb of de keihin 28 pwk , ben nameljk de afstelling nog aan nhet doen met de vlakschuif en weet niet nietbexact waar te beginnen , baal er altijd van veel sproeiers te moeten kopen voordat ik de juiste setup heb
Blijf je volgen mats , blijf ook kennis op en neer geven want dat maakt het tenminste top hobby zo
Yamaha blaster 2006 white
14t/40t
achterbrug 4"
Verhoogd stuur 3"
Trx 450 veren voor opnieuw geshimd , achter 125cc cross
spoorverbreders 2,5 cm voor /5cm achter
Goldspeed nerfbars
killswitch
innova's 18-10-11
Gepoorte cilinder
Wiseco zuiger pro lite
Afgevlakte cilinder kop 0,5mm
Van hasselt uitlaat
Open airbox
carburateur 28pwk
14t/40t
achterbrug 4"
Verhoogd stuur 3"
Trx 450 veren voor opnieuw geshimd , achter 125cc cross
spoorverbreders 2,5 cm voor /5cm achter
Goldspeed nerfbars
killswitch
innova's 18-10-11
Gepoorte cilinder
Wiseco zuiger pro lite
Afgevlakte cilinder kop 0,5mm
Van hasselt uitlaat
Open airbox
carburateur 28pwk
Re: Blaster poorting
Als ik alles compleet heb doen ik alles in een doos, quad op de aanhanger en breng ik hem naar je toe Toon! Haha
Yamaha Blaster 2001: Spoorverbreders Voor&Achter, kill-switch, TrailTech Vapor, VanHasselt Uitlaat, TwinAir inlaat. 2006 Body.
Yamaha Blaster 2006: Spoorverbreders Voor&Achter, K&N Filter, Open luchtfilterbak, 13-42 vertanding, V-Force 4 Membraam, CT Uitlaat, Maier voorkap, kill-switch.
Yamaha Blaster 2006: Spoorverbreders Voor&Achter, K&N Filter, Open luchtfilterbak, 13-42 vertanding, V-Force 4 Membraam, CT Uitlaat, Maier voorkap, kill-switch.
Re: Blaster poorting
Je komt maar , als het nietafkomt mag je op zolder een nachtje overblijven haha
Ik wil je best helpen hoor , als ik wat kan doen dan hoor ik het wel
Pb je email maar dan zal ik ook wat fotoooooos sturen
Gr
Ik wil je best helpen hoor , als ik wat kan doen dan hoor ik het wel
Pb je email maar dan zal ik ook wat fotoooooos sturen
Gr
Yamaha blaster 2006 white
14t/40t
achterbrug 4"
Verhoogd stuur 3"
Trx 450 veren voor opnieuw geshimd , achter 125cc cross
spoorverbreders 2,5 cm voor /5cm achter
Goldspeed nerfbars
killswitch
innova's 18-10-11
Gepoorte cilinder
Wiseco zuiger pro lite
Afgevlakte cilinder kop 0,5mm
Van hasselt uitlaat
Open airbox
carburateur 28pwk
14t/40t
achterbrug 4"
Verhoogd stuur 3"
Trx 450 veren voor opnieuw geshimd , achter 125cc cross
spoorverbreders 2,5 cm voor /5cm achter
Goldspeed nerfbars
killswitch
innova's 18-10-11
Gepoorte cilinder
Wiseco zuiger pro lite
Afgevlakte cilinder kop 0,5mm
Van hasselt uitlaat
Open airbox
carburateur 28pwk
-
- Easy Quadrider
- Berichten: 130
- Lid geworden op: di 07 jan, 2014 17:01
Re: Blaster poorting
Ikeb de inlaat poort nog goed gedaan en de uitlaat poort gepolijst
Ik heb gisteren even gereden hij gaat nu zeer goed
Ik heb gisteren even gereden hij gaat nu zeer goed

Honda trx 450 2005