Hey, Welke Quad ?
- Jason McCoy
- Quad GOD
Re: Hey, Welke Quad ?
Je bent echt verkeerd geinformeerd of je hebt het verkeerd begrepen.
Er bestaat niet zoiets als een schroefset.
Je hebt 2 soorten vering. De pogostick en de piggybag.
De pogostick kun je nagenoeg niet instellen.
De piggybag heeft van die gaspotjes aan de zijkant. Deze veren zijn in te stellen op hardheid voor de ingaande en uitgaande demping. Ook kun je de veer voorspanning regelen. Die doe je door de schroefplaten aan de bovenkant in of uit te draaien. Hiermee kun je dus niet de hoogte regelen. En is dus GEEN schroefset. De quad die je op je foto hebt staan heeft wel piggybags maar is geen SE. De type aanduiding SE heeft dus niet altijd wat te maken met wat voor veren er onder zitten.
Zowel de piggybag veren als de pogostick veren kunnen verlaagd worden met KW spiralen. Allen is dan enkel de piggybag op hardheid af te stellen en daarom hebben die dan de voorkeur (in mijn ogen) Er zijn mensen genoeg (zoals Yamaha koppel) die gewoon met de pogostick veren in combi met kw spiralen rijden.
KW spiralen in combinatie met verlaagblokjes geeft een resultaat wat te laag is. Je zit dan op enkele cm's van den grond en hebt kans de grond te raken. Zowiezo staan je fusees dan onder een te grote hoek (officieel gezien)
Je kunt dus net zo goed een SE type als een R type zoeken
Er bestaat niet zoiets als een schroefset.
Je hebt 2 soorten vering. De pogostick en de piggybag.
De pogostick kun je nagenoeg niet instellen.
De piggybag heeft van die gaspotjes aan de zijkant. Deze veren zijn in te stellen op hardheid voor de ingaande en uitgaande demping. Ook kun je de veer voorspanning regelen. Die doe je door de schroefplaten aan de bovenkant in of uit te draaien. Hiermee kun je dus niet de hoogte regelen. En is dus GEEN schroefset. De quad die je op je foto hebt staan heeft wel piggybags maar is geen SE. De type aanduiding SE heeft dus niet altijd wat te maken met wat voor veren er onder zitten.
Zowel de piggybag veren als de pogostick veren kunnen verlaagd worden met KW spiralen. Allen is dan enkel de piggybag op hardheid af te stellen en daarom hebben die dan de voorkeur (in mijn ogen) Er zijn mensen genoeg (zoals Yamaha koppel) die gewoon met de pogostick veren in combi met kw spiralen rijden.
KW spiralen in combinatie met verlaagblokjes geeft een resultaat wat te laag is. Je zit dan op enkele cm's van den grond en hebt kans de grond te raken. Zowiezo staan je fusees dan onder een te grote hoek (officieel gezien)
Je kunt dus net zo goed een SE type als een R type zoeken
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
Quad Team Gelderland
- Jason McCoy
- Quad GOD
Dat is idd een SE met piggybags en een kw set. Je ziet hoe laag die al ligt.
De prijs is ook een stuk redelijker al weet ik de prijzen in Be niet helemaal goed.
De prijs is ook een stuk redelijker al weet ik de prijzen in Be niet helemaal goed.
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
Quad Team Gelderland
Ik bedoelde dus wel degelijk een 700R SE te kopen en de spiraal veren van KW eronder te steken icm verlaagblokjes.
Die stelschroeven om de Originele Schokdempers van de SE doen de veren dan enkel meer opspannen maw de quad stugger maken maar niet omhoog zetten ? zoals het bij een "normale" schroefset gaat ?
Ik zei dus dat ik dan eventueel toch een normale Raptor 700 of 700R zou kopen maar deze dan verlagen met een Schroefset van KW zelf ( deze die 1700 euro kosten , of toch daar rond ).
Wat zou je mij aanraden van quad met een Budget van 6a7 duizend euro ? Ik bedoel dan zowiezo Raptor 700.
Maar dan qua bouwjaar etc etc met in het achterhoofd te houden dat het een baanquad zal worden en redelijk laag...
Grts
Die stelschroeven om de Originele Schokdempers van de SE doen de veren dan enkel meer opspannen maw de quad stugger maken maar niet omhoog zetten ? zoals het bij een "normale" schroefset gaat ?
Ik zei dus dat ik dan eventueel toch een normale Raptor 700 of 700R zou kopen maar deze dan verlagen met een Schroefset van KW zelf ( deze die 1700 euro kosten , of toch daar rond ).
Wat zou je mij aanraden van quad met een Budget van 6a7 duizend euro ? Ik bedoel dan zowiezo Raptor 700.
Maar dan qua bouwjaar etc etc met in het achterhoofd te houden dat het een baanquad zal worden en redelijk laag...
Grts
Ik denk dat dit hem kan worden En staat in Gent, is een kwartiertje rijden voor me
http://www.2dehands.be/motoren/motoren/ ... 01547.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.2dehands.be/motoren/motoren/ ... 01547.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Op de modellen vanaf 2009 is er een aanpassing gedaan in de cilinderkop. Het achterste lager van de nokkenas zit hier in de kop geperst. De modellen van voor 2009 zitten de 2 lagers van de nokkenas op de as zelf geperst.
Verstuurd vanaf mijn GT-I9505 met Tapatalk
Trek er niet te hard aan hij zit maar aan 1 kant vast
- Jason McCoy
- Quad GOD
Ja dat is voor het opspannen. Schroefveren voor een quad bestaan niet.
Je hebt die dure veren niet nodig. Je kunt ieder type veren verlagen met kw spiralen.
Verlagen met kw spiralen en blokjes is niet aan te raden ivm rijhoogte. (je legt hem nagenoeg op de grond) De quad uit je link heeft enkel de kw spiralen en staat al erg laag en is toch goed te berijden. Als je het goed wilt doen dan doe je het op die manier.
Kort samengevat:
- iedere veer kun je verlagen met KW spiralen
- verlaagblokjes moet je vergeten
- ieder type 700 is geschikt
Ofwel je moet op zoek naar een mooie quad voor een goeie prijs.
Je hebt die dure veren niet nodig. Je kunt ieder type veren verlagen met kw spiralen.
Verlagen met kw spiralen en blokjes is niet aan te raden ivm rijhoogte. (je legt hem nagenoeg op de grond) De quad uit je link heeft enkel de kw spiralen en staat al erg laag en is toch goed te berijden. Als je het goed wilt doen dan doe je het op die manier.
Kort samengevat:
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
Quad Team Gelderland
- Jason McCoy
- Quad GOD
Lepson schreef:Op de modellen vanaf 2009 is er een aanpassing gedaan in de cilinderkop. Het achterste lager van de nokkenas zit hier in de kop geperst. De modellen van voor 2009 zitten de 2 lagers van de nokkenas op de as zelf geperst.
Waar heb je het over? Bij mijn type 2007 zaten de lagers gewoon in de kop en niet op de as zelf. Maar laten we het even bij de verschillende types houden want de TS kan het anders niet volgen denk ik.
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
Quad Team Gelderland
Er staat bij Vermogen : 32 ? Hoe kan dat nu ? Iederen 700 zou toch op papier max 15kw mogen hebben en de echte pk's zouden toch 40+ moeten zijn ?Bocky schreef:Ik denk dat dit hem kan worden En staat in Gent, is een kwartiertje rijden voor me
Dit doet me twijfelen , anders ziet dit er wel een mooie quad uit
Zou dit vrij veel verschil geven ? Of koop ik beter een Raptor van 2009+ Want deze van 2008 die hierboven gelinkt is ziet er wel niet mis uit!Lepson schreef:Op de modellen vanaf 2009 is er een aanpassing gedaan in de cilinderkop. Het achterste lager van de nokkenas zit hier in de kop geperst. De modellen van voor 2009 zitten de 2 lagers van de nokkenas op de as zelf geperst.
Alright! Thanks voor de info! Dat verlagen kan ik dan nog bekijken eenmaal ik de Quad zelf heb.Jason McCoy schreef:Ja dat is voor het opspannen. Schroefveren voor een quad bestaan niet.
Kort samengevat:
Zal me maar eerst bezighouden met de aankoop en dan pas denken aan mods
Wat denk je van bovenstaande Raptor 700 SE ( als dit er effectief 1 is natuurlijk , want met al de valse info op het Net zou je toch beginnen twijfelen )
- Jason McCoy
- Quad GOD
Maakt niks uit of i nou van 2006 of 2012 is als hij maar goed is. Richt je daar maar op.
Die advertentie is in 2 talen. Wat ze bedoelen met die 32 weet ik niet. Kan zijn dat i Duits gekeurd is ofzo? Hij moet op papier idd wel 15kw hebben.
Ik vraag me ook sterk af of de km stand wel klopt. Wie koopt er nou een ding van 10000+ euro en gaat er in 6 jaar tijd 3200km mee rijden? En als je zo weinig rijd waarom zou je hem dan tunen met een andere uitlaat? Ik denk dat dat niet helemaal klopt.
Verder vind ik het wel een mooie quad maar ik heb wel nog wat aanmerkingen er op.
Ze zijn er mee omgevallen, dit kun je zien aan de schade op de nerfbar en achterspatbord. Ook staat het peil van de koelvloeistof vrij laag.
Als het dicht bij je huis is kun je even gaan kijken hoe en wat t is. Als je er een uur voor moet rijden dan zou ik hem overslaan
Die advertentie is in 2 talen. Wat ze bedoelen met die 32 weet ik niet. Kan zijn dat i Duits gekeurd is ofzo? Hij moet op papier idd wel 15kw hebben.
Ik vraag me ook sterk af of de km stand wel klopt. Wie koopt er nou een ding van 10000+ euro en gaat er in 6 jaar tijd 3200km mee rijden? En als je zo weinig rijd waarom zou je hem dan tunen met een andere uitlaat? Ik denk dat dat niet helemaal klopt.
Verder vind ik het wel een mooie quad maar ik heb wel nog wat aanmerkingen er op.
Ze zijn er mee omgevallen, dit kun je zien aan de schade op de nerfbar en achterspatbord. Ook staat het peil van de koelvloeistof vrij laag.
Als het dicht bij je huis is kun je even gaan kijken hoe en wat t is. Als je er een uur voor moet rijden dan zou ik hem overslaan
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
Quad Team Gelderland
Ok, Thanks voor de info. Kan zijn dat ik er in de loop van de week eens naar ga kijken!
Hou jullie op de hoogte.
Dat de KM's niet kloppen is zo erg nog niet. Eenmaal ik hem wat op orde heb, ga ik hem toch binnen doen om alles eens te laten nakijken. Zodat hij volledig in orde staat...
Hou jullie op de hoogte.
Dat de KM's niet kloppen is zo erg nog niet. Eenmaal ik hem wat op orde heb, ga ik hem toch binnen doen om alles eens te laten nakijken. Zodat hij volledig in orde staat...
Weet niet of ik deze al heb gepost, maar lijkt ook wel een eerlijke Quad.
Eventjes een Mailtje gestuurd
http://www.kapaza.be/nl/quads-trikes/ya ... 591838.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Eventjes een Mailtje gestuurd
http://www.kapaza.be/nl/quads-trikes/ya ... 591838.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
- Jason McCoy
- Quad GOD
Had je al gepost ja maar dat is wel echt een mooi ding vind ik. Ook 1 van de mooiste kleuren combi's
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
Quad Team Gelderland
Ochja nu zie ik het ook
Heb zoals gezegt even gemaild , direct reactie terug ( in tegenstelling tot andere verkopers ).
Zeer vlotte mails en ook direct via Sms verder gesproken...
Woensdag of Donderdag ga ik er eens naar gaan kijken en ik neem direct de aanhangwagen mee
Heb zoals gezegt even gemaild , direct reactie terug ( in tegenstelling tot andere verkopers ).
Zeer vlotte mails en ook direct via Sms verder gesproken...
Woensdag of Donderdag ga ik er eens naar gaan kijken en ik neem direct de aanhangwagen mee
- Jason McCoy
- Quad GOD
Succes!!! Wel even goed opletten op de dingen natuurlijk he. Is een topic over waar je allemaal op moet letten
viewtopic.php?f=25&t=10771&start=15" onclick="window.open(this.href);return false;
viewtopic.php?f=25&t=10771&start=15" onclick="window.open(this.href);return false;
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
Quad Team Gelderland
Thanks , was ik al tegengekomen hier op het forum.
Staat al klaar in de GSM , mooi uitgeschreven
Staat al klaar in de GSM , mooi uitgeschreven