Hey, Welke Quad ?
Hey, Welke Quad ?
Hey hey,
Heb al een korte voorstelling gedaan. Ben dus Kenneth ( AKA Bocky ).
Een langere voorstelling komt er wel eenmaal ik de quad heb.
Ik heb besloten de Quad binnen belgie te kopen. Nu ben ik redelijk onervaren in de Quad wereld...
Ik heb er een paar op het oog, zowiezo een Yamaha Raptor 700.
http://www.kapaza.be/nl/quads-trikes/ya ... 755772.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.kapaza.be/nl/quads-trikes/ya ... 203428.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Dit zijn wel beide mooie quads. 2012 is dit zoveel beter dan 2010 ?
Ene is wel al verlaagd en de andere niet, kost verlagen van een quad vrij veel ? of valt dit mee ?
Op de zwarte van 2012 hangen er precies wel veel stickers, deze gaan er makkelijk van of niet ?
Ik kijk ondertussen nog even verder...
Grts Kenneth
Heb al een korte voorstelling gedaan. Ben dus Kenneth ( AKA Bocky ).
Een langere voorstelling komt er wel eenmaal ik de quad heb.
Ik heb besloten de Quad binnen belgie te kopen. Nu ben ik redelijk onervaren in de Quad wereld...
Ik heb er een paar op het oog, zowiezo een Yamaha Raptor 700.
http://www.kapaza.be/nl/quads-trikes/ya ... 755772.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.kapaza.be/nl/quads-trikes/ya ... 203428.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Dit zijn wel beide mooie quads. 2012 is dit zoveel beter dan 2010 ?
Ene is wel al verlaagd en de andere niet, kost verlagen van een quad vrij veel ? of valt dit mee ?
Op de zwarte van 2012 hangen er precies wel veel stickers, deze gaan er makkelijk van of niet ?
Ik kijk ondertussen nog even verder...
Grts Kenneth
Re: Hey, Welke Quad ?
Ik zie iedereen hier voor een KW verlaging gaan bij hun Baanquad.
Is een Verlagingsset van "Elka" ook gekent ? is dit goed ?
Want de quad van 2012 heeft nog geen verlaging, dit is wel een must
Is een Verlagingsset van "Elka" ook gekent ? is dit goed ?
Want de quad van 2012 heeft nog geen verlaging, dit is wel een must
- Jason McCoy
- Quad GOD
Veel stickers betekend vaak ook veel beschadigingen
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
Quad Team Gelderland
- yamahakoppel
- Quad GOD
Die van 2012 is de originele stickerset
Groetjes Kris
garage.php?mode=view_vehicle&CID=536
garage.php?mode=view_vehicle&CID=537
voor zij die mij kennen proficiat,voor zij die mij niet kennen, is niet erg je mist niks
klinkt het niet, dan botst het !
garage.php?mode=view_vehicle&CID=536
garage.php?mode=view_vehicle&CID=537
voor zij die mij kennen proficiat,voor zij die mij niet kennen, is niet erg je mist niks
klinkt het niet, dan botst het !
Die van 2012 is precies weg van het internet....yamahakoppel schreef:Die van 2012 is de originele stickerset
Ahzo waar zie je dat aan ? aan de kappenset?Bartjuh schreef:Die van 2010 is eigenlijk van 2007
JupBocky schreef:Ahzo waar zie je dat aan ? aan de kappenset?
Voak buj te bange
Ahzo, Extra vraag -> Stel ik koop een quad dat niet gehomologeerd is.
Wat moet ik dan doen om deze op de baan te krijgen en wat kost me dit ?
Wat moet ik dan doen om deze op de baan te krijgen en wat kost me dit ?
Volgensmij is dit niet heel veel moeite, mits er de juiste papieren bij zitten wat meestal niet het geval is.
Voak buj te bange
Zit er veel verschil op qua bouwjaren ? 2007-2008 - 2009 enzoverder...
Ook met oog op "modden" Verlagen, Powercommander,...
Ook met oog op "modden" Verlagen, Powercommander,...
Ik ga dit dan links laten liggen, geen risico nemen voor een paar honderd euro...Bartjuh schreef:Volgensmij is dit niet heel veel moeite, mits er de juiste papieren bij zitten wat meestal niet het geval is.
Nee, naar mijn weten is het enige verschil dat er vanaf 2009 standaard een ingebouwde kilometerteller in zit. Maar dit weet ik niet zeker.
Maar het maakt qua verlagen en tunen niks uit, gaat beide even goed
Voak buj te bange
Ok thanks voor de info, best nuttig! Ik zoek nog wat verderBartjuh schreef:Nee, naar mijn weten is het enige verschil dat er vanaf 2009 standaard een ingebouwde kilometerteller in zit. Maar dit weet ik niet zeker.
Als je dit wat in de gaten wil houden ? het zou kunnen dat ik hier nog een linkje plaats met een Quad
Thanks alvast!!
Ik weet dat je voor een Rijbewijs B max met een 15 KW quad mag rijden.
Meestal zijn de papieren dan net 15 KW etc etc.
Is elke Raptor 700 dan gelijk qua Pk/KW ?
Zag al een Raptor tekoop met 11 KW ook ( 700 ). Staan deze dan effectief op 11 kw en moet je ze unlocken ofzoiets
Meestal zijn de papieren dan net 15 KW etc etc.
Is elke Raptor 700 dan gelijk qua Pk/KW ?
Zag al een Raptor tekoop met 11 KW ook ( 700 ). Staan deze dan effectief op 11 kw en moet je ze unlocken ofzoiets
- Jason McCoy
- Quad GOD
Iedere Raptor 700 is nagenoeg gelijk. Verhalen over unlocken kloppen niet. Het model van 2006 en 2007 heeft standaard net iets meer power. Al is dat totaal niet merkbaar omdat het maar een half pk is ofzo.
Model van 2006 heeft pogostick vering (niet echt aan te bevelen.
Vanaf 2007 hadden ze piggybag vering. Deze zijn helemaal af te stellen. Na het model van 2007 werden de veren weer aangepast waardoor ze iets minder goed af te stellen zijn. Verschil is minimaal maar bij zwaar gebruik wel merkbaar.
Vanaf 2009 kwam er een ingebouwde km teller in. {Je ziet ook dat het neusje van deze quads anders zijn, de neus loopt rechter naar beneden.) Vanaf 2012 was die weer verdwenen. Na 2012 kwam er een nieuw model. Die werd geleverd met de piggybackveren maar ook met de pogostick veren. Vanaf 2013 zijn ook de kappen anders.
Intern is iedere 700 van 2006 t/m 2014 het zelfde. Er is in die tijd niets veranderd aan frame, motor, assen etc.
Zodra je gaat verlagen maakt het eigenlijk allemaal niks uit. Je hebt alleen bij de pogostick veren een andere verlaagveer nodig. Ik zou zelf zeggen kies dan een model met piggybags, dat is beter af te stellen met uitgaande en ingaande demping waardoor je hem beter af kunt stellen.
Een quad die geen papieren heeft zul je ook niet zo snel op papier krijgen. Je moet hem dan opnieuw invoeren. Ik lees dat je zegt een paar 100 euro maar reken maar minimaal 1500 als er een typegoedkeuring op zit en nog veel meer als hij echt gekeurd moet worden. Je ziet dan meteen dat het prijsverschil dus zit in het feit of een quad wel of geen kenteken heeft.
Model van 2006 heeft pogostick vering (niet echt aan te bevelen.
Vanaf 2007 hadden ze piggybag vering. Deze zijn helemaal af te stellen. Na het model van 2007 werden de veren weer aangepast waardoor ze iets minder goed af te stellen zijn. Verschil is minimaal maar bij zwaar gebruik wel merkbaar.
Vanaf 2009 kwam er een ingebouwde km teller in. {Je ziet ook dat het neusje van deze quads anders zijn, de neus loopt rechter naar beneden.) Vanaf 2012 was die weer verdwenen. Na 2012 kwam er een nieuw model. Die werd geleverd met de piggybackveren maar ook met de pogostick veren. Vanaf 2013 zijn ook de kappen anders.
Intern is iedere 700 van 2006 t/m 2014 het zelfde. Er is in die tijd niets veranderd aan frame, motor, assen etc.
Zodra je gaat verlagen maakt het eigenlijk allemaal niks uit. Je hebt alleen bij de pogostick veren een andere verlaagveer nodig. Ik zou zelf zeggen kies dan een model met piggybags, dat is beter af te stellen met uitgaande en ingaande demping waardoor je hem beter af kunt stellen.
Een quad die geen papieren heeft zul je ook niet zo snel op papier krijgen. Je moet hem dan opnieuw invoeren. Ik lees dat je zegt een paar 100 euro maar reken maar minimaal 1500 als er een typegoedkeuring op zit en nog veel meer als hij echt gekeurd moet worden. Je ziet dan meteen dat het prijsverschil dus zit in het feit of een quad wel of geen kenteken heeft.
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
Quad Team Gelderland
Thanks voor deze prachtige Reactie vol met info!
Maw -> 11kw/15kw, ....kw maakt niet uit , ze staan allemaal rond dezelfde Pk's.
Verschillen in modellen zijn te verwaarlozen behalve de Dempers. ( En kappen )
Model met Piggybags zou de voorkeur dus hebben en die zijn vanaf 2007.
Ik zoek een 700R of 700R SE zijn er daar veel verschillen in ? ik zie enkel qua ophanging, dat de SE ook in hoogte te regelen is.
Het zou om een Baanquad gaan trouwens
De zoektocht naar een Quad gaat nu een tandje hoger. Omdat de herstelling van de Daily auto 3 weken is uitgesteld, na al reeds 3 weken te wachten...
Maw -> 11kw/15kw, ....kw maakt niet uit , ze staan allemaal rond dezelfde Pk's.
Verschillen in modellen zijn te verwaarlozen behalve de Dempers. ( En kappen )
Model met Piggybags zou de voorkeur dus hebben en die zijn vanaf 2007.
Ik zoek een 700R of 700R SE zijn er daar veel verschillen in ? ik zie enkel qua ophanging, dat de SE ook in hoogte te regelen is.
Het zou om een Baanquad gaan trouwens
De zoektocht naar een Quad gaat nu een tandje hoger. Omdat de herstelling van de Daily auto 3 weken is uitgesteld, na al reeds 3 weken te wachten...