Pagina 3 van 17
Re: JLA Loncin E-Streetquad (ombouw naar elektrisch)
Geplaatst: ma 19 jan, 2015 18:51
door dave88
Ben heel benieuwd. Is hij achter een stuk smaller als voor?
Re: JLA Loncin E-Streetquad (ombouw naar elektrisch)
Geplaatst: ma 19 jan, 2015 18:51
door Pindapotje
Re: JLA Loncin E-Streetquad (ombouw naar elektrisch)
Geplaatst: ma 19 jan, 2015 23:32
door Firehuntah
Klopt Dave, achter is de spoorbreedte een stuk smaller dan voor. Schijnbaar hebben ze sinds de nieuwe brede draagarmen op de JLA's niet meer aan de achterkant gedacht.
Maar ik vind het wel leuk staan en is ook wel wat beter voor de wrijving van de banden in bochten. Nadeel is dan wel weer dat ik hele brede oprijplaten voor een aanhanger moet hebben.
Re: JLA Loncin E-Streetquad (ombouw naar elektrisch)
Geplaatst: di 20 jan, 2015 00:36
door ferdi
Ziet er allemaal echt perfect uit!
Echt respect voor dit project
Ik ben kwa techniek van vele markten thuis behalve elektronica/stroom dat vind ik altijd een lastig iets,je zal wel dagelijks in de elektro moeten zitten om dit voor elkaar te krijgen...
Als dit niet door de rdw heen komt dan weet ik het ook niet meer, ik ben wel benieuwd naar het totaal gewicht en wat je actieradius en acceleratie snelheid zal zijn.
Mn vader heeft een elektrische scooter en het verbaasd mij elke keer dat dat ding zo verrekte snel op trekt...
Gr ferdi
Re: JLA Loncin E-Streetquad (ombouw naar elektrisch)
Geplaatst: di 20 jan, 2015 12:02
door Brammes
acceleratie is altijd wel snel bij elektrische motoren, door de constante koppelcurve. En je hoeft niet te schakelen natuurlijk
Re: JLA Loncin E-Streetquad (ombouw naar elektrisch)
Geplaatst: di 20 jan, 2015 23:33
door Firehuntah
Bedankt!
Tja, zo ben ik goed met elektronica maar ik moet dan weer niks van carburateurs enzo hebben.
Het mechanische deel van de ombouw vond ik dan ook wel het moeilijkste. De elektronica aansluiten was ook niet altijd even makkelijk maar heb daar wel het meeste plezier in gehad.
Ik werk nu pas een paar maanden als gsm monteur, ben dus wel iets met elektronica bezig maar niet in deze richting. Alles wat ik weet heb ik mezelf aangeleerd, ben ik toch al zeker zo'n 4-5 jaar mee bezig. Dus al 2-3 jaar voordat ik met het project begon. Heb ook echt veel projecten van anderen in de USA gevolgd, daar bouwen ze echt alles om. Heb er in ieder geval geen opleiding of iets voor gevolgd.
Zo heel moeilijk is het ook niet, je moet het gewoon willen en de tijd ervoor hebben.
Ga er zelf ook van uit dat de quad gewoon wordt goedgekeurd bij de RDW, heb alles volgens het boekje gedaan. Alles is ook goed afgeschermd en zit allemaal muurvast op het frame. Verwacht dus niet dat ze iets zullen vinden waarop ze hem gaan afkeuren. Zelf ben ik ook echt benieuwd naar het gewicht. Zal wel wat zwaarder zijn dan origineel maar het scheelt niet heel veel denk ik. Actieradius is even afwachten maar acceleratie zit denk ik wel goed.
Re: JLA Loncin E-Streetquad (ombouw naar elektrisch)
Geplaatst: wo 21 jan, 2015 00:35
door slowco
Prachtig project, respect!
Hoe meten ze eigenlijk het vermogen en gaan ze dan bij een elektrisch voertuig uit van het nominaal of het piekvermogen? Moet het ook maximaal 15kW zijn voor een L7e goedkeuring of val je in een andere categorie?
Keep up the good work!
SlowCo
Re: JLA Loncin E-Streetquad (ombouw naar elektrisch)
Geplaatst: wo 21 jan, 2015 18:02
door Firehuntah
Bedankt!
Op het kentekenbewijs komt alleen het nominaal vermogen te staan. Dit zal nog net onder de 15 kW zijn dus wordt gewoon als L7e gezien. Ook het gewicht zal minder zijn op het kentekenbewijs, dit wordt namelijk zonder het accupakket geteld.
Re: JLA Loncin E-Streetquad (ombouw naar elektrisch)
Geplaatst: wo 21 jan, 2015 20:27
door slowco
Firehuntah schreef:Ook het gewicht zal minder zijn op het kentekenbewijs, dit wordt namelijk zonder het accupakket geteld.
Dat zal wel een "paar" kilo schelen....
Re: JLA Loncin E-Streetquad (ombouw naar elektrisch)
Geplaatst: za 24 jan, 2015 21:03
door Firehuntah
Klopt, zo'n 50 kg.
Scheelt dus aardig wat.
Vandaag dankzij de sneeuw helaas geen testrit. Zal morgen ook nog wel liggen dus het zal moeten wachten tot volgende week. Hopelijk is het dan beter weer. De quad is er in ieder geval helemaal klaar voor.
De wielen zijn uitgelijnd.
Heb ondertussen ook al alle verlichting aangesloten. Werkte meteen perfect.
Had eerst alleen het remlicht en knipperlicht aangesloten voor de testrit.
Viel me alleen op dat de knipperlichten heel zwak aan blijven tijdens het knipperen. Denk niet dat het problemen zal opleveren bij de keuring maar het hoort volgens mij ook niet echt zo. Normaal moeten ze gewoon helemaal uit zijn. Is een nieuw knipperrelais dus daar kan het niet aan liggen.
Aangezien de testrit niet doorging heb ik ook de rest van de verlichting en de claxon aangesloten.
Verlichting achter.
En de koplampen. Rechts dimlicht en links grootlicht, beiden in combinatie met stadslicht. Gewoon zoals origineel, laat het voorlopig zo voor de keuring. Dagrijverlichting is ook aangesloten maar heb ik geen foto van. Is niks speciaals, dit verander ik ook weer na de keuring.
Komende week alles netjes afwerken en misschien gaan dan toch al de kappen erop. Voor de rest is het wachten op beter weer.
Re: JLA Loncin E-Streetquad (ombouw naar elektrisch)
Geplaatst: za 24 jan, 2015 21:21
door ferdi
Ik hoop dat hij goed gekeurd word met die knipperlichten het kunnen echt zeikerds zijn bij de rdw, was dat ook al zo voordat je aan de ombouw begon?
Wanneer ga je hem keuren?
Gr ferdi
Re: JLA Loncin E-Streetquad (ombouw naar elektrisch)
Geplaatst: za 24 jan, 2015 21:28
door Firehuntah
Ze zijn niet altijd aan, alleen tijdens het knipperen dat ze zwak aan blijven. En dus ook alleen aan de linker- of rechterkant. Had in de foto's het alarmlicht aan. Als ze daarover gaan vallen.. zou jammer zijn. Of het origineel ook zo was weet ik niet meer, heb toen maar 1 keer even snel de verlichting getest. En het originele knipperrelais is al kapot dus kan het ook niet meer daarmee testen helaas.
Kan ook niet echt filmpjes ofzo vinden van andere JLA's waar de knipperlichten worden gebruikt.
Wanneer ik hem laat keuren weet ik nog niet. Wil eerst even de testrit afwachten. Ben al wat kleine dingetjes tegengekomen die ik ook nog moet aanpassen voor de keuring. Ligt er ook aan wanneer ik terecht kan daar in Lelystad. Maar ik hoop toch al ergens in februari of begin maart.
Re: JLA Loncin E-Streetquad (ombouw naar elektrisch)
Geplaatst: za 24 jan, 2015 23:44
door java
Zijn dat led knipperlichten? Zit de weerstand nog goed?
Re: JLA Loncin E-Streetquad (ombouw naar elektrisch)
Geplaatst: za 24 jan, 2015 23:52
door Firehuntah
Zijn LED's ja, knipperrelais is ook speciaal voor LED's. Ze knipperen wel gewoon op de goede snelheid. Bekabeling is ook hetzelfde als origineel, zaten voor de rest nergens weerstanden tussen, alleen diodes voor de alarmlichten. Zo is het nu dus ook.
Re: JLA Loncin E-Streetquad (ombouw naar elektrisch)
Geplaatst: zo 25 jan, 2015 04:25
door yamahakoppel
Ben dit al even aan het volgen prachtige ombouw respect
i.v.m uw ledknipperlichten
Ik heb bij mijn VW caddy de hele binnen verlichting veranderd in led verlichting deze blijven raar maar waar ook heel lichtjes branden als de auto draaid met de deuren dicht
Ik heb er geen verklaring voor maar ze blijven lichtjes branden.
Ik heb alleen de gloeilampjes vervangen door ledlampjes en sinds heeft die dat als ik 1 led lampje terug veranderde in een gloeilamp was dit weg.
Wat ik nu gedaan heb is een extra gloeilamp ergens achterin gehangen die de lichte dwaalstroom opgebruikt zodat die leds veel te weinig stroom krijgen om te kunnen branden die gloeilamp zie je niet branden omdat ze eigenlijk te weinig stroom krijgt maar dat beetje stroom wat vloeit is blijkbaar genoeg om de leds heel flauw te laten branden
Misschien heb je iets aan deze tip en als jij het probleem anders opgelost krijgt heb ik er iets aan
Achteraf gezien had ik dit ook kunnen oplossen door een weerstand te plaatsen maar omdat ik die niet heb heb ik het met een extra lampje opgelost
Voor de andere leden begin nu niet mijn probleem op te lossen in dit topic dit mag via PB