Pagina 3 van 6
Geplaatst: di 10 mei, 2005 16:25
door Hanzie
bel maar op 0495 302974 voor afspraak (marco).

Geplaatst: di 10 mei, 2005 16:27
door Hanzie
Frank MB schreef:Vinden jullie 42% ook niet erg veel voor alleen een cdi?? Kom op waar is dat gezonde nuchtere verstand

Ik weet zeker dat het niet zo kan zijn.
even verbeteren: nokkenassen timing verandert, uitlaat..... ff tekst lezen dus

Geplaatst: di 10 mei, 2005 16:35
door Frank MB
Deze is van een quad die volledig door baldwin is opgebouwd.
@hanzie, maar eerst stond er dat er alleen een andere cdi gestoken zou zijn.
Geplaatst: di 10 mei, 2005 16:35
door No Limit W-tec
Kan dat ook op zaterdag of liefst tijdens de week. We zouden het plannen voor begin juni. Momenteel heb ik de tijd niet en wil ik eerst vering in orde krijgen.
Geplaatst: di 10 mei, 2005 16:37
door Hanzie
ff bellen daarvoor nikolas
@ frank MB: neen er heeft altijd gestaan: cdi, timing verandert aan de nokkenassen
kijk trouwens eens naar de standaard pk: bij beide 33pk

Geplaatst: di 10 mei, 2005 16:44
door Lewis
die curve is in SAE norm dus niet te vergelijken ! kwestie vermogens , of Fre' moet het even omrekenen

Geplaatst: di 10 mei, 2005 16:45
door Frank MB
Wat was ook al weer het verschil daartussen? SAE en DIN?
Geplaatst: di 10 mei, 2005 16:50
door Sg6
Waarom verander je de timing van nokken??? Dat geeft toch een negatief beeld over de vermogenwinst??? De timing kan je bij een Z niet veranderen dacht ik dus het zou dan kunnen dat je maar 20% winst heb???
Enja bij de meting met andere uitlaat (FMF) hebben jullie de quad afgesteld in 3min. Daar kunde ook al nie op voort gaan.
Remove the DYNO CHART
Geplaatst: di 10 mei, 2005 16:55
door Hanzie
IK ZOU ZEGGEN:
KOM TESTEN IPV BLINDELINGS TE OORDELEN
iedereen zegt dat het niet kan maar er is niemand die test? vind ik nogal jammer want ikzelf ga niet oordelen over iets als ik het zelf niet heb gezien of heb ervaren.
ik stel cdi's open om te testen, jullie hoeven maar te komen! wat een promotie stunt
quad is trouwens afgesteld in 3min als de hele quad open ligt (plastic etc)

Geplaatst: di 10 mei, 2005 16:57
door Hanzie
trouwens deze dyno chart ging nog niet eens om te bewijzen dat de cdi een wereld van verschil maakt maar om die jonge z'n motor goed te doen lopen met een andere cdi etc... daarom hebben ze ook de timing aangepast om eens te testen wat dit als invloed zou hebben op de vermogenscurve.
KOM TESTEN AUB ANDERS MONDJE DICHT
Geplaatst: di 10 mei, 2005 17:00
door Fré
Frank MB schreef:Wat was ook al weer het verschil daartussen? SAE en DIN?
DIN is een factor 1.0139 hoger dan SAE, niets dus.
Geplaatst: di 10 mei, 2005 17:01
door Hanzie
kijk aan, de cijfers beginnen nog te kloppen ook

Geplaatst: di 10 mei, 2005 17:02
door No Limit W-tec
Hanzie, ik weet niet hoe jullie op 3 min afstellen hoor ? Als wij een quad grondig afstellen dan testen we verschillende jettings uit en dan ben je algauw paar uurtjes bezig. Telkens carb eruit, aanpassen.
Ik spreek begin juni zeker eens af !
Geplaatst: di 10 mei, 2005 17:06
door Sg6
No Limit YFZ schreef:Hanzie, ik weet niet hoe jullie op 3 min afstellen hoor ? Als wij een quad grondig afstellen dan testen we verschillende jettings uit en dan ben je algauw paar uurtjes bezig. Telkens carb eruit, aanpassen.
Ik spreek begin juni zeker eens af !
het is wel 3min voor afstellen en andere uitlaat erop he ff correct zijn.

Geplaatst: di 10 mei, 2005 17:12
door Teunie
Sg6 schreef:Waarom verander je de timing van nokken??? Dat geeft toch een negatief beeld over de vermogenwinst??? De timing kan je bij een Z niet veranderen dacht ik dus het zou dan kunnen dat je maar 20% winst heb???
Enja bij de meting met andere uitlaat (FMF) hebben jullie de quad afgesteld in 3min. Daar kunde ook al nie op voort gaan.
Remove the DYNO CHART
Het zou nogal dwaas zijn om bij elke quad hetzelfde winstpercentage te verwachten met de CDI, aangezien elk blok anders is!
De meting met de andere uitlaat hebben ze daarna nog over gedaan.
Daarvoor hebben ze hem gerejet, hier is geen curve van.
Marco vertelde dat het resultaat toen ongeveer hetzelfde was als met de standaard uitlaat.
Timing van de nokkenassen kan VEEL verschil uitmaken zeker gecombineerd met een CDI.
Bij de YFZ wordt hij toch ook een tandje verlegd en dat maakt een GROOT verschil.
De curve is niet bedoeld als pure vergelijking met een standaard 450R, maar zoals Hans zegt om de quad van die jongen goed af te stellen.
Het geeft wel een beeld van wat er haalbaar is.
NOGMAALS dit was een STANDAARD 450R, met STANDAARD uitlaat, VERANDERDE NOKKENASTIMING en waarschijnlijk is de jetting ook wat bijgesteld voor een optimale test.
Ik zal mijn KFX op de bank gooien als ik hem gejet heb en dan zien jullie het resultaat vanzelf wel.