Wild & Wicked

Ben je bezig met een project ? Laat ons meegenieten !
mx jake
Quad Expert
Quad Expert
Berichten: 2208
Lid geworden op: vr 03 okt, 2003 19:45

Re: Wild & Wicked

Bericht door mx jake »

nu je zo lekker aan het shoppen ben bij innovate
kan je ook een all in one systeem kopen

ignition, injection en log, kan je nog een stapje verder
never drive faster then your angel can fly
tjobbie
Quadverslaafde
Quadverslaafde
Berichten: 4786
Lid geworden op: za 02 mei, 2009 18:15
Locatie: Noord-Brabant Nederland

Re: Wild & Wicked

Bericht door tjobbie »

mx jake schreef:nu je zo lekker aan het shoppen ben bij innovate
kan je ook een all in one systeem kopen

ignition, injection en log, kan je nog een stapje verder
je kan het zo gek maken als je zelf wil maar als ik maar dezelfde inputs heb als jou (tps/rpm/a/f)
heb ik voldoende informatie om op die basis de map aan te passen.
1 nadeel is dat ik de laptop op de rug mee moet nemen tijdens een rit om te loggen omdat deze geen memory slot heeft.
ik wil met de tijd toch een windows7 pad kopen, kan makkelijker mee.
AfbeeldingAfbeelding
734Trinity, 10:1 CP Tech piston, ported head +2 Black Diamond KW valves, HDD5050, WK 54mm TB,WK intake with K&N filter, 600cc pinky, Monster duals Exhaust system, PCV+Autotune, Dynatek with DLcurves
mx jake
Quad Expert
Quad Expert
Berichten: 2208
Lid geworden op: vr 03 okt, 2003 19:45

Re: Wild & Wicked

Bericht door mx jake »

nu heb je een cdi unit + powercomander pc5 + autotune + ssi-4


maar je heb ook alles in 1 van innovate en voor minder geld

en je hebt nog dan nog maar 1 lambdasensor nodig
never drive faster then your angel can fly
Gebruikersavatar
FLIPmode
Quadracer
Quadracer
Berichten: 1196
Lid geworden op: vr 10 jun, 2005 08:57
Locatie: DE maaskant
Contacteer:

Re: Wild & Wicked

Bericht door FLIPmode »

Ha heren! Ja een paar dagen out geweest wegens werken op verplaatsing. Tnx voor de tips ivm de systemen maar op deze blok blijf ik op carbu rijden. Als ik ooit de centjes en de goedkeuring van de baas(vrouw :p ) krijg en der komt een injectie (lees busa) blok op turbo dan be,n ik wel geïntresserd natuurlijk. Voorlopig heb ik mijn pollen vol met de rest en wil ik eerst deze in alle toerengebieden op de juiste afr krijgen.
:bier:
Wild & Wicked
Air is for coolin & boostin!
Speed doesn't kill, mistakes do!
klaas136
Quadrider
Quadrider
Berichten: 456
Lid geworden op: zo 06 sep, 2009 17:09
Locatie: mastenbroek
Contacteer:

Re: Wild & Wicked

Bericht door klaas136 »

:buig: :buig: :afgestudeerd: een wijs man leert eerst kruipen en dan lopen . :bier:
BURN RUBBER NOT YOUR SOUL
tjobbie
Quadverslaafde
Quadverslaafde
Berichten: 4786
Lid geworden op: za 02 mei, 2009 18:15
Locatie: Noord-Brabant Nederland

Re: Wild & Wicked

Bericht door tjobbie »

FLIPmode schreef:Ha heren! Ja een paar dagen out geweest wegens werken op verplaatsing. Tnx voor de tips ivm de systemen maar op deze blok blijf ik op carbu rijden. Als ik ooit de centjes en de goedkeuring van de baas(vrouw :p ) krijg en der komt een injectie (lees busa) blok op turbo dan be,n ik wel geïntresserd natuurlijk. Voorlopig heb ik mijn pollen vol met de rest en wil ik eerst deze in alle toerengebieden op de juiste afr krijgen.
:bier:
ssi-4 is ook gewoon voor carbs. de situatie nu is dat je wel je a/f kan loggen, maar je ziet alleen je a/f grafiek.
maar je weet niet in welk toerenbereik en gaspositie je a/f rijker of armer wordt.
door een ssi-4 erbij te plaatsen kun je 4 extra inputs loggen zoals bijv. toeren/tps(heb je niet maar is bij te plaatsen)ontsteking, boost etc.

@mx-jake: je hebt gelijk, maar je weet dat het langzaam zo is uitgegroeid, als ik het van tevoren wist dat ik dit allemaal van plan was had ik het misschien wel anders aangepakt.
AfbeeldingAfbeelding
734Trinity, 10:1 CP Tech piston, ported head +2 Black Diamond KW valves, HDD5050, WK 54mm TB,WK intake with K&N filter, 600cc pinky, Monster duals Exhaust system, PCV+Autotune, Dynatek with DLcurves
Gebruikersavatar
FLIPmode
Quadracer
Quadracer
Berichten: 1196
Lid geworden op: vr 10 jun, 2005 08:57
Locatie: DE maaskant
Contacteer:

Re: Wild & Wicked

Bericht door FLIPmode »

:verymad:
recente foto:
Afbeelding
Loopt nu dus als een Harley :p
Dacht dat boost wel wat hoger kon nu dat ie degelijk afgesteld was, niet dus. Knallen deed ie maar niet voor lang en samen met een verandering aan de pitot-pijp (regelt druk naar benzinedrukregelaar en carbs) was dit dus geen goeie zet.
Heel veel blowby en lopen op 3 cilinders, detonatie is a bitch!
Nu het positieve nieuws: sleutelen! :braak: .
Open gooien, kijken wat mis is en eventueel vervangen en toch maar de compressie verlagen naar een gezondere 8,7 ipv 10,6.
Kan ik gelijk op 1,5 bar rijden zonder problemen (allé dat hoop ik).
:bier:
Wild & Wicked
Air is for coolin & boostin!
Speed doesn't kill, mistakes do!
tjobbie
Quadverslaafde
Quadverslaafde
Berichten: 4786
Lid geworden op: za 02 mei, 2009 18:15
Locatie: Noord-Brabant Nederland

Re: Wild & Wicked

Bericht door tjobbie »

leuk hobby he :D

veel succes. :wink:
AfbeeldingAfbeelding
734Trinity, 10:1 CP Tech piston, ported head +2 Black Diamond KW valves, HDD5050, WK 54mm TB,WK intake with K&N filter, 600cc pinky, Monster duals Exhaust system, PCV+Autotune, Dynatek with DLcurves
-Laurens-
Pro Quadrider
Pro Quadrider
Berichten: 3106
Lid geworden op: wo 27 jan, 2010 15:01
Locatie: Meeuwen

Re: Wild & Wicked

Bericht door -Laurens- »

Balen.. Maar toch veel plezier en succes met t sleutelen!
:bier:
Yamaha YFZ480Build in progress
Gebruikersavatar
jumper2110
Quadracer
Quadracer
Berichten: 1189
Lid geworden op: za 31 jul, 2010 15:15

Re: Wild & Wicked

Bericht door jumper2110 »

Als ik jou topic zo volg, begrijp ik meestal geen fluit van wat er allemaal geschreven wordt over compressie en dit en dat.. maar het ziet er gruwelijk geweldig uit 8) Ik wou dat ik er ook zoveel verstand van had!
Gebruikersavatar
FLIPmode
Quadracer
Quadracer
Berichten: 1196
Lid geworden op: vr 10 jun, 2005 08:57
Locatie: DE maaskant
Contacteer:

Re: Wild & Wicked

Bericht door FLIPmode »

Ik wou dat ik het beetje verstand wat ik had ook eens gebruikte :D .
Wild & Wicked
Air is for coolin & boostin!
Speed doesn't kill, mistakes do!
Gebruikersavatar
FLIPmode
Quadracer
Quadracer
Berichten: 1196
Lid geworden op: vr 10 jun, 2005 08:57
Locatie: DE maaskant
Contacteer:

Re: Wild & Wicked

Bericht door FLIPmode »

Hierbij dus de gevolgen van arm lopen, oftewel teveel druk op een standaard blok.
turbo met witte schoepen:
Afbeelding
2 carbs rijk en 2 arm :verymad: :
Afbeelding
Cilinderschade:
Afbeelding
verantwoordelijke zuiger :shock: :
Afbeelding
half ingezakt en weg gevreten
Andere zuigers ondert zware stress geweest :mrgreen: :
Afbeelding
Zelfs de main gear heeft een beetje gestresst:
Afbeelding
och ja andere blok en dus ook andere (lees onbeschadigde) zuigers:
Afbeelding
Eén van de verschillen tussen de gsxf en gsxr blok: dit is de r
Afbeelding
:bier:
Wild & Wicked
Air is for coolin & boostin!
Speed doesn't kill, mistakes do!
tjobbie
Quadverslaafde
Quadverslaafde
Berichten: 4786
Lid geworden op: za 02 mei, 2009 18:15
Locatie: Noord-Brabant Nederland

Re: Wild & Wicked

Bericht door tjobbie »

:shock: die hebben het aardig voor hun kiezen gekregen.
AfbeeldingAfbeelding
734Trinity, 10:1 CP Tech piston, ported head +2 Black Diamond KW valves, HDD5050, WK 54mm TB,WK intake with K&N filter, 600cc pinky, Monster duals Exhaust system, PCV+Autotune, Dynatek with DLcurves
mx jake
Quad Expert
Quad Expert
Berichten: 2208
Lid geworden op: vr 03 okt, 2003 19:45

Re: Wild & Wicked

Bericht door mx jake »

die eerste foto van je zuiger lijkt op detonatie

heb je de ontsteking later gezet ivm de hogere compressie?
never drive faster then your angel can fly
Gebruikersavatar
FLIPmode
Quadracer
Quadracer
Berichten: 1196
Lid geworden op: vr 10 jun, 2005 08:57
Locatie: DE maaskant
Contacteer:

Re: Wild & Wicked

Bericht door FLIPmode »

Is ook detonatie, andere zuigers hebben ook kleine brandputjes en de kop is ook een beetje geraakt.
Had aan de blok niks veranderd, ook de ontsteking niet (weet ik, is niet slim :mrgreen: ), maar ik had wel koppel :evil: .
Och ja leergeld hé, nu ga ik kijken of de gsxr een goeie versnellingsbak heeft, dan komt die in deze blok omdat die een rechte eerste versnelling heeft en dus sterker is.
Eerst op zoek naar alu plaat van 2mm dik.
:bier:
Wild & Wicked
Air is for coolin & boostin!
Speed doesn't kill, mistakes do!
Plaats reactie