Pagina 4 van 5
Geplaatst: zo 18 jun, 2006 22:12
door Sebastien
super velgen
mooiste velgen die er bestaan vind ik persoonlijk
grtz
Geplaatst: zo 18 jun, 2006 22:13
door Teunie
Sebastien schreef:super velgen
mooiste velgen die er bestaan vind ik persoonlijk
grtz
Zien er super uit maar zijn helaas niet voor iedereen weggelegd...€!
Geplaatst: zo 18 jun, 2006 22:19
door Alfredo
Steffen schreef:Alfredo schreef:Staan die banden er nu niet achterstevoren op?

bij deze kenda's kan je kiezen, als je ze op de ene manier legt, dan zijn ze goed voor in de modder enzo (offroad)
op de andere manier zijn ze dan weer beter op de baan
greetz
Dat weten we dan ook weeral!

Staan ze nu voor op de baan of voor offroad?
Algemeen wordt beweerd dat YFZ's niet gemaakt werden voor Enduro (wegens hogere slijtage), maar als je hem goed onderhoud, moet het wel te doen zijn. Zelf zou ik er geen te lange rechte stukken mee doen, maar als je niet dagelijks rijdt, zal het wel meevallen.
Geplaatst: zo 18 jun, 2006 23:38
door Dubois
Alfredo schreef:Steffen schreef:Alfredo schreef:Staan die banden er nu niet achterstevoren op?

bij deze kenda's kan je kiezen, als je ze op de ene manier legt, dan zijn ze goed voor in de modder enzo (offroad)
op de andere manier zijn ze dan weer beter op de baan
greetz
Dat weten we dan ook weeral!

Staan ze nu voor op de baan of voor offroad?
Algemeen wordt beweerd dat YFZ's niet gemaakt werden voor Enduro (wegens hogere slijtage), maar als je hem goed onderhoud, moet het wel te doen zijn. Zelf zou ik er geen te lange rechte stukken mee doen, maar als je niet dagelijks rijdt, zal het wel meevallen.
THX voor de info. Ik dacht al zoiets gehoord te hebben dat het niet de ideale enduro atv's waren, maar nu weet ik ook waarom.
Ivm met de banden, staan ze nu volgens Steffen voor offroad gebruik. Te begrijpen als ge naar het profiel kijkt. Nu gaat hij in de modder "scheppen" en dus zo meer grip hebben. Andersom gaat hij veel minder weerstand ontwikkelen.

Ook weeral iets bijgeleerd!

Geplaatst: zo 18 jun, 2006 23:56
door wantjes #9
er wordt met de velgen/banden enkel op mx-parcour gereden. Nu lagen ze idd "omgekeerd" omwille dat we loonplage aandeden.
Voor de enduroritten rij ik met m'n itp velgen en ga me 22inch bandjes bestellen(welke? ben ik nog niet uit)
zoals teunie al zei, goedkoop zijn ze niet; maar ik droomde al van die velgjes toen ik ze de eerste keer zag en eindelijk na veel sparen

zijn ze er. Rode ringen en beschemplaatjes voor de modder uit de velgen te houden, zijn nog onderweg.
voor verdere info: Berts racingshop, kwil hem langs deze weg nog eens extra bedanken, hij weet wel waarom

top service!
thx for the comments

Geplaatst: ma 19 jun, 2006 09:14
door Raptor Babe 350
Geplaatst: ma 19 jun, 2006 09:26
door No Limit W-tec
wantjes #9 schreef:Voor de enduroritten rij ik met m'n itp velgen en ga me 22inch bandjes bestellen(welke? ben ik nog niet uit)
Als het is voor de echte enduroritten moet je nooit twijfelen : Kenda Bear Claw in 22x10-9 !
Is de enige band waar je op echt zware ritten met yfz nog ergens gaat geraken waar anderen alleen van kunnen dromen
Laat je echter niet overhalen om de goedkope kopie Vee Rubber met zelfde tekening aan te smeren, niet anders dan miserie mee, bij mij is band zelfs eens van velg gegaan, aan goed 100 km/u op de baan !
wantjes #9 schreef:Rode ringen en beschemplaatjes voor de modder uit de velgen te houden, zijn nog onderweg.
Waarom heb je nie direct met rode ringen besteld ? Ringen apart kosten redelijk veel geld ! Heeft ook wel iets met die zwarte ringen vind ik.
Geplaatst: ma 19 jun, 2006 10:03
door peet #77
wantjes #9 schreef:
Rode ringen en beschemplaatjes voor de modder uit de velgen te houden, zijn nog onderweg.
Waarom heb je nie direct met rode ringen besteld ? Ringen apart kosten redelijk veel geld ! Heeft ook wel iets met die zwarte ringen vind ik.
Deze zijn besteld geweest met rode ringen maar verkeerd geleverd geweest dus ja deze volgen nog de rode ringen zal volgens mij mooier zijn ook met de rode ringen erin
Geplaatst: ma 19 jun, 2006 10:24
door svenneke #46
Zo een ferm machien
Ik denk dat er veel hun ogen open trekken in geraardsbergen!
Geplaatst: ma 19 jun, 2006 11:18
door peet #77
ja zeker zoals gisteren overal waar wij voorbij reden met de aanhanger keken ze nogal naar de quads
Geplaatst: ma 19 jun, 2006 12:29
door svenneke #46
Ja dat zal wel zijn, af en toe zie ik een quad rijden aan het rondpunt op de astridlaan.
Donderdag heb ik mijn rijbewijs terug, dan kan ik terug gaan toeren. Ik moet serieus veel schade inhalen.

Geplaatst: ma 19 jun, 2006 13:00
door wantjes #9
Blastyke schreef: dan kan ik terug gaan toeren.
MIS!
dan kan je eens MEEtoeren
idd zoals peet zei, de ringen waren bijbesteld, maar dat is ondertss al geregeld.
kan wel zijn dat die kenda claws erop komen maar ik wacht nog even een collega zijn bevindingen af met een ander merk, hoe het juist noemde weet ik niet meer, maar was totaal iets nieuws en zag er toch veelbelovend uit, we zien wel.
@raptorbabe:
ik wil toch nog iets kwijt ivm die enduroritten.
ik vind dit één van de beste quads die er zijn voor zo'n ritten, als het natuurlijk dagen geregend heeft, jah dan geraak je er met raptors of wat dan ook, ook niet mee door, dan moet je zowiezo een 4x4 halen.
Maar als alles normaal is en dan mag het al eens geregend hebben, moet je zeker niet onderdoen, integendeel.
Op de baan kom ik bijna nooit en indien dit toch gebeurd zal ik nooit het kot heel opentrekken, altijd op en afgaand en zeker niet tot eind de toeren trekken.
Onderhoud? je weet als je zulke machines koopt dat je een tandje moet bijsteken kwa onderhoud.
Ik heb nu al van in het begin de regel: 3 enduro's rijden, en de olie gaat eraf(ook de filter)
Nog nooit problemen mee gehad, dus: omtrent yfz en enduro niet samengaan? LARIE!
Geplaatst: di 20 jun, 2006 16:29
door Skicks
maatie, je moet je "garage" nog aanpassen

Geplaatst: di 20 jun, 2006 18:08
door wantjes #9
Skicks schreef:maatie, je moet je "garage" nog aanpassen


idd

Geplaatst: wo 21 jun, 2006 07:35
door yahmmy the one
ferme ketel ja santé
