Pagina 4 van 20
Geplaatst: do 23 nov, 2006 20:24
door epix no-fear
airwolf schreef:da gaat zeer mooi worden!
haha dat is wel de bedoeling
ik ben nog wel opzoek naar propeg nerfbars'
mag 2e hands maar ook nieuw
Geplaatst: do 23 nov, 2006 20:35
door airwolf
yamaha tri-z schreef:airwolf schreef:da gaat zeer mooi worden!
haha dat is wel de bedoeling
ik ben nog wel opzoek naar propeg nerfbars'
mag 2e hands maar ook nieuw
ja dat neem ik aan dat dat de bedoeling is
Geplaatst: za 25 nov, 2006 11:28
door epix no-fear
update:
ik ben dus nog niks verder behalve dat ik nu goed materiaal heb om mijn gussets te maken.
2mm staal plaat 50 bij 50cm.
2mm lijkt dun maar ik gebruik overal dubbele gussets.
ik heb afgelopen week ook de uitlaat wat schoon gemaakt en k vind em eigelijk wel erg vet dus die zet ik zometeen ff op de foto.
dan kan ik hem ook even op ex riders zetten om er achter komen wat voor merk het is want ik zou het niet weten.
ik ga morgen met mijn pa kijken naar die achter as om iets te bedenken zodat ik die as er uit kan krijgen.
en natuurlijk vandaag en morgen aan ge slag met het maken van gussets.
tevens heb ik waarschijnlijk ander werk gevonden in de RVS industrie.
waardoor ik daar ook mijn frame kan laten lassen (scheelt me weer een paar euro)
ook heb ik de prijzen van de onderdelen die bij te koop staat nog wat omlaag gedaan zodat ze wat aantrekkelijker zijn voor mensen die net als ik een wat kleinere portemonee hebben.
bij deze de fotos van de uitlaat:
greetzz bart
Geplaatst: zo 26 nov, 2006 17:06
door epix no-fear
26-11-2006
update
vandaag heb ik dan eindelijk mijn achter as eruit gekregen met wat hulp van de plaatselijke loonwerker was het zo gebeurt.
daarna heb ik het frame afgedopt dus overal bouten in gezet waar schroefdraad zit zodat daar geen poedercoating in komt en ik alle draad opnieuw moet tappen.
ik hoef aleen nog maar 2 plaatjes te maken om het gat voor de stuurstang af te doppen.
de gusset kit is bijna klaar aleen nog 2 buisjes zagen voor de voorkant.
ik heb het al 4 keer geprobeert maar het is me nog steeds niet gelukt :S
voor de rest nog wat dingen blank slijpen zodat er aan gelast kan worden en een aantal lagers verwijderen DMV persen.
daarna kan alles weg om te worden gelast en daarna te worden gecoat.
wat ik met die balljoints ga doen moet ik nog even kijken.
ik ben gistere weg geweest voor nieuw werk en daar hebben ze al het gereedschap dat ik nodig heb om nieuwe balljoints aan mijn armen te maken.
maar tot zover deze update
ik las het volgende net in de service manual over deze ball joints
check the lower front arm for damage or cracks
check that the lower front arm ball joint operates properly
if the balljoint does nog operate properly the lower front arm assembly must be replaced
dit voorspeld dus niet veel goeds
Geplaatst: zo 26 nov, 2006 17:18
door SlOoT
Dat heeft denk ik te maken met het feit dat je die ball-joint er niet af kan halen.
Als je iets maakt zodat je er een ball-joint op kan schroeven is het geen probleem
Geplaatst: ma 27 nov, 2006 09:45
door Sharky #3
Het zijn toch geen standaard a armen?
Geplaatst: ma 27 nov, 2006 10:25
door Ralph
Bouten draaien in schroefdraad doe ik niet meer, bij het losdraaien heb je vaak het risico dat je een stukje poedercoat meetrekt. De tap draaid er zo doorheen en het blijft er allemaal netjes uit zien.
Geplaatst: ma 27 nov, 2006 12:12
door epix no-fear
Ralph schreef:Bouten draaien in schroefdraad doe ik niet meer, bij het losdraaien heb je vaak het risico dat je een stukje poedercoat meetrekt. De tap draaid er zo doorheen en het blijft er allemaal netjes uit zien.
dat is waar maar in een quadframe zit vaak ook schroefdraad die heel fijn is en waar je geen tapjes voor hebt.
bij mijn suzuki had ik ook afgedopt en dat wat jij zegt klopt wel.
maaaaaar als je eerst de bout naar rechts draait en dan pas naar links blijft de coating netjes zitten
@sharky neej ze zijn niet standaard maar ze hebben de standaart balljoints eraan gelast
Geplaatst: ma 27 nov, 2006 14:34
door Ralph
Het is wel redelijk netjes te doen, maar ik vond dat tappen toch het mooiste resultaat gaf. Bij m'n Honda ben geen rare soorten draad tegengekomen, maar dat zal wel verschillen per quad.
Geplaatst: ma 27 nov, 2006 16:31
door peterrrrr
Ralph schreef:Bouten draaien in schroefdraad doe ik niet meer, bij het losdraaien heb je vaak het risico dat je een stukje poedercoat meetrekt. De tap draaid er zo doorheen en het blijft er allemaal netjes uit zien.
moet je hem eerst iets meer erin draaien en dan pas eruit draaien, deden wij altijd werkt goed
Geplaatst: ma 27 nov, 2006 18:16
door Ralph
Ik heb soms gehad dat er toch een klein beetje aan de randjes weggaat.
Geplaatst: ma 27 nov, 2006 18:18
door epix no-fear
Ralph schreef:Ik heb soms gehad dat er toch een klein beetje aan de randjes weggaat.
ook al zou dit zo zijn ralph dan is dat nog niet echt een ramp
aangezien het frame gemetaliseerd word zal het op zo'n plekje niet gaan roesten.
en meestal is het zo dat waar schroefdraad zit ook een bout met iets er tussen komt
waardoor dat plekje zoiezo al niet makkelijk gaat roesten.
toch snap ik je bezorgtheid het is en blijft een dure grap dat poedercoaten
Geplaatst: ma 27 nov, 2006 18:24
door Ralph
Als het gemetaliseerd wordt, dan is het inderdaad geen probleem zolang het niet zo zal beschadigen dat het in het zicht zit.
Geplaatst: ma 27 nov, 2006 19:36
door Fré
Ik zou, zoals men hier voostelt, de armen aanpassen om balljoints in te kunnen draaien.
Heb je nog foto's?
Geplaatst: ma 27 nov, 2006 19:40
door epix no-fear
Fré schreef:Ik zou, zoals men hier voostelt, de armen aanpassen om balljoints in te kunnen draaien.
Heb je nog foto's?
bij deze wat betere fotos.
dus laat de suggesties maar komen
greetzz bart