Pagina 4 van 4

Geplaatst: zo 24 jun, 2007 17:14
door Sander
yamaha tri-z schreef:het is mooi dat je quadje weer loopt.
toch had ik nog 1 opmerking.

bij een 2takt NOOIT maar dan ook echt NOOIT start piloot gebruiken.
dit omdat een 2takt zijn lagers smeerd met de olie die je bij de benzine doet.
start piloot daar in tegen is zo enorm schraal dat het je lagers aan zal tasten waardoor je blok in puin zal draaien als je het vaker gaat gebruiken.
dus ik raad zelfs 1 malig gebruik ten strengste af
hoeveel gebruik je nu van start pilot?

er zit ALTIJD smering in de lagers, net alsof die dingen niet ff zonder smering kunnen gaan.
wij gebruiken altijd brakecleaner als iets niet start. en dat is nog nooit fout gegaan.

Geplaatst: zo 24 jun, 2007 17:25
door gareth
Zie je toch dat je quad kapot draait als je aan de afstelling gaat zitten.
Moet toch perfect staan afgesteld wil je geen problemen.

Beter naar een bank en laten afstellen kostte mij toen 150 euro, maar is het zeker waard al kijk ik nu wat je allemaal moet vervangen.

Succes verder.

Geplaatst: zo 24 jun, 2007 17:37
door JohnBeton
ja, we kunnen allemaal op hem gaan k-akken nu, maar daar schiet hij nu niet mee op, hij zal het nu ook wel doorhebben...

Cilindertje boren + honen zal +/- 50 euro kosten. Dat betaal ik toch meestal.
Doe er dan in een keer een nieuwe pistonkit in en nieuwe pakkingen.
Dan de afstelling goed (laten) zetten, roderen, en karren maar.

Geplaatst: zo 24 jun, 2007 19:14
door OpticalNicolas
morgen bij lammens, met al de zooi, komt nieuwe piston in en wrs boren, is te zien wat zij zeggen,
en de quad draait nog te rijk. gasnaald staat nog op stand 5en volgens de dynojet kit moet ik op stand 3 staan, dus daardoor zal ie ook weer niet kapot zijn gegaan.
owja, de piston zag bovenaan pik zwart. ligt zo'n laag roet op.
als em laat boren naar 67,5mm, moet ie dan rijker komen te staan, of heeft hij daar geen last van?
ofwel laat ik em toch op de bank zetten, vraag ik morgen even of zij die hebben, anders naar wim motors.
ga de dyno kit volgen, en op stand 3,5 zetten. heb liever dat ie te rijk draait als omgekeerd.

Geplaatst: ma 25 jun, 2007 09:59
door JohnBeton
roet heb je altijd op je piston, dat is normaal en dat is van de verbranding, maar het mag geen te dikke laag zijn, dan staat hij te rijk.

Geplaatst: ma 25 jun, 2007 10:00
door OpticalNicolas
tis redelijk dik, daarmee dat ik het zeg, hij staat nog te rijk.
maar als ik em opboor moet ie dan rijker komen te staan of is dit miniem?

EDIT:
de foto's

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Geplaatst: vr 13 jul, 2007 14:40
door OpticalNicolas
zo, deze morgen alles in elkaar gezet, deze middag 1ste testrit na 3x kicken en hij draaide al als een zonnetje :mrgreen:
nu zit er zeer veel compress op.

zit nou vertex piston in 67mm, geboort, gehoond, nieuwe pakkingen...
hij rookt wel nog, ( door de graffiet olie die op de cilinder en piston hangt... )

vandaag nog ofwel morgen, is klein toertje doen met de papa (als ie al van de oprit af kan rijden :p ).

Geplaatst: vr 13 jul, 2007 17:32
door Scratch
OpticalNicolas schreef:zo, deze morgen alles in elkaar gezet, deze middag 1ste testrit na 3x kicken en hij draaide al als een zonnetje :mrgreen:
nu zit er zeer veel compress op.

zit nou vertex piston in 67mm, geboort, gehoond, nieuwe pakkingen...
hij rookt wel nog, ( door de graffiet olie die op de cilinder en piston hangt... )

vandaag nog ofwel morgen, is klein toertje doen met de papa (als ie al van de oprit af kan rijden :p ).
hey
mooi dat hij weer loopt :crosser:
maar wat heeft het je gekost als ik vragen mag? het opboren, honen, nieuwe zuiger en het afstellen?

want ik breng mijn quad ook ff weg (blaster 1999) en wil hem gelijk goed laten afstellen misschien uitboren maar weet ik nog niet...
ik zit nu met een kapot draadeind die uit de cilinder komt dus die moet ff vervangen worden en pakkingen worden vervangen...
maar nou wil ik weten omdat ik hem ongeveer 3 weken gekocht heb 2e hand of ik hem ff het beste kan laten afstellen?

dus is het verstanding om hem ff een klein onderhoudsbeurtje te geven? en wat kost zoiets ( olie, pakkingen, en dus een nieuw draadeind en het afstellen?

gr tim

Geplaatst: vr 13 jul, 2007 17:36
door OpticalNicolas
ik heb 83 voor de piston betaalt 45euro voor boren en honen, afstellen heb ik een dyno kit voor (zat in men 'power' kit).

het beste blijft afstellen op de testbank.
mijne word er denkik ook is opgezet (gewoon om te kijken op hoeveel PK en dergelijke we uitkomen).
das voor later effe sparen.

Geplaatst: vr 13 jul, 2007 17:51
door Scratch
OpticalNicolas schreef:ik heb 83 voor de piston betaalt 45euro voor boren en honen, afstellen heb ik een dyno kit voor (zat in men 'power' kit).

het beste blijft afstellen op de testbank.
mijne word er denkik ook is opgezet (gewoon om te kijken op hoeveel PK en dergelijke we uitkomen).
das voor later effe sparen.
wat kun je allemaal met zo'n power kit?
waar zijn ze te koop (website)?
wat kost ongeveer een kleine onderhoudsbeurt? olie vervangen, cilinder draadeind, en pakkingen en het afstellen?

gr tim

Geplaatst: vr 13 jul, 2007 17:54
door OpticalNicolas
power kit is een luchtfilter, outerwear pré filter en dyno jetkit.

onderhoud zou ik niet weten, doe ik zelf, zoals de meeste hier :)

testbank kost zo'n 150euro, maar dan is ie wel perfect afgesteld.

Geplaatst: vr 13 jul, 2007 17:57
door Scratch
OpticalNicolas schreef:power kit is een luchtfilter, outerwear pré filter en dyno jetkit.

onderhoud zou ik niet weten, doe ik zelf, zoals de meeste hier :)

testbank kost zo'n 150euro, maar dan is ie wel perfect afgesteld.
heb je misschien een site waar je zo'n powerkit kan bestellen?
ik ben ook al vlink wat geld kwijt aan de pakkingen, cilinderbout (draadeind) en heb net nieuwe banden dus die testbank moet maar even wachten :evil:

mijn carbarateur lekt ook aan het tuitje onderaan het vlotterbakje dus daar moet de dealer ook naar kijken dus het wordt vast wel een leuke rekening...

gr tim

Geplaatst: vr 13 jul, 2007 17:58
door OpticalNicolas
www.planet-quad.be

mijne komt uit amerika ( lekker goedkoop :mrgreen: ).

maar verwacht er geen wonderen van.