Pagina 4 van 5

Geplaatst: zo 28 sep, 2008 23:43
door WJB#222
baleno schreef:
cyclonedriver schreef:is hij niet meer in garantie ?

ne raptor van 2004 ? Is geen Toyota met 5 years warranty !
:lol: :lol: :lol:

Geplaatst: ma 29 sep, 2008 04:58
door NHke
OpticalNicolas schreef:die zilveren ring die eruit gekomen is lijkt op deze spacer :
http://partsfinder.onlinemicrofiche.com ... &A=338&B=4

nr 10 op de microfiche. (enigste 'ring' wat er wat op lijkt.)
zoals mx jake al aanhaalde, de 'big end'
vind het niet direct, kom op een andere website uit.. :(

baleno, ik stuur je morgen mijn adres door.

Geplaatst: ma 29 sep, 2008 08:18
door Robby
er word hier veel gegokt maar zie weinig nuttige antwoorden en stop nu is allemaal met jullie 2takten te vergelijken met dat 4T blok!
zoals vernoemd zit de krukas vast, dus gok ik op de lagers van de krukas of de big end lager. de fotos zijn vrij onduidelijk.
haal je deksel van koppelingskant en van de kant van de ontsteking er af en dan kan je je lagers zien, misschien dat deze dan ook uitsluitsel geven, in ieder gavel zou ik ook je blok beginnen uitbouwen,want deze gaat zowiezo moeten gesplitst worden...
die alu ring kan ik niet direkt plaatsen, maar zou een een onderdeel van je lagerkooi kunnen zijn.
greetz

Geplaatst: ma 29 sep, 2008 10:45
door karl
Robby schreef:er word hier veel gegokt maar zie weinig nuttige antwoorden en stop nu is allemaal met jullie 2takten te vergelijken met dat 4T blok!
zoals vernoemd zit de krukas vast, dus gok ik op de lagers van de krukas of de big end lager. de fotos zijn vrij onduidelijk.
haal je deksel van koppelingskant en van de kant van de ontsteking er af en dan kan je je lagers zien, misschien dat deze dan ook uitsluitsel geven, in ieder gavel zou ik ook je blok beginnen uitbouwen,want deze gaat zowiezo moeten gesplitst worden...
die alu ring kan ik niet direkt plaatsen, maar zou een een onderdeel van je lagerkooi kunnen zijn.
greetz
:duimhoog:
ik denk ook dat het een stuk van één lager is.

Afbeelding

Geplaatst: ma 29 sep, 2008 15:47
door mx jake
als de krukas niet meer rond gaat, heeft het geen meerwaarde om eerst de koppelingdeksel en ontstekingdeksel er af te halen
je blok moet dan volledig opengemaakt worden
sleutel dan heel je blok er maar uit , en leg hem gewoon op de werkbank
dat is een stuk makkelijker dan dat je dat straks alsnog moet doen

http://www.yamahaofcolumbus.com/pages/p ... amaha.aspx
op foto waar de krukas te zien is, mist volgens mij een zoals ik al eerder beschreef
het gaat om nr10 op de micro-fiche

Geplaatst: ma 29 sep, 2008 20:15
door NHke
mx jake schreef:als de krukas niet meer rond gaat, heeft het geen meerwaarde om eerst de koppelingdeksel en ontstekingdeksel er af te halen
je blok moet dan volledig opengemaakt worden
sleutel dan heel je blok er maar uit , en leg hem gewoon op de werkbank
dat is een stuk makkelijker dan dat je dat straks alsnog moet doen

http://www.yamahaofcolumbus.com/pages/p ... amaha.aspx
op foto waar de krukas te zien is, mist volgens mij een zoals ik al eerder beschreef
het gaat om nr10 op de micro-fiche
Volgens mij lijkt het stuk dat ik er nu al heb uitgehaald meer op nummer 4..

http://www.yamahaofcolumbus.com/pages/p ... amaha.aspx

Een CIRCLIP ofzoiets..

Het was ook rond, en er zit ook een opening in de ring..

Maar heb nog een stuk zien zitten in de blok maar dat kreeg ik er niet uit..

Geplaatst: ma 29 sep, 2008 21:20
door Robby
nogmaals je fotos bekeken en het is je big end... geen twijfel mogelijk, als je ziet hoe die gepositioneerd zit op de krukas...
greetz

Geplaatst: ma 29 sep, 2008 22:00
door JohnBeton
ik denk dat robby gelijk heeft want ik zie daar geen spacer tss de drijfstang en de wang van de krukas.

Geplaatst: di 30 sep, 2008 15:23
door NHke
OK, en voor wat dien die big end dan?

Waar op een foto kan ik zien van waar die "ring" vandaan komt?

Hier is nog een close up..

Afbeelding

Precies alsof de krukas ook warm geworden is?

Geplaatst: di 30 sep, 2008 16:22
door mx jake
dat blauw van warmte is normaal
als je een nieuwe krukas koopt is dit ook al
zal wel een beetje verwarmt worden bij montage van de krukas

blok uitbouwen en open maken is de beste optie

Geplaatst: di 30 sep, 2008 16:38
door NHke
ah ok.. Zorg minder dan..

Donderdag gaat hij binnen.. :cry:

Geplaatst: zo 05 okt, 2008 20:04
door NHke
Dinsdag word hij geopereerd..

De eigenaar van de zaak heeft al eens gekeken ernaar..

Moet naar het schijnt een nieuwe krukas en piston op zoiezo zei hij.

Het bovenste segment van de piston zat muurvast..

Is het noodzakelijk dat als je een nieuwe piston laat zetten dat je je cilinder ook laat uitboren?

Geplaatst: zo 05 okt, 2008 20:51
door FOR FUN
Awel dan heeft ie evenveel kennis als ik van zulke zaken :applaus: zie mijn vorig antwoord op pag.3 :duivel2:

Geplaatst: ma 06 okt, 2008 11:24
door FlangleR
heb je beschadiging gezien aan je cilinderwand ?zoja dan moet em geboord worden ,en anders zeker is laten honen

zolang die nicasilum laag niet moet herdaanw orden kost dat boren je een 40€,zo was het bij mij toch ,en gewoon overmaatse segmenten erbij

Geplaatst: ma 06 okt, 2008 14:35
door NHke
FlangleR schreef:heb je beschadiging gezien aan je cilinderwand ?zoja dan moet em geboord worden ,en anders zeker is laten honen

zolang die nicasilum laag niet moet herdaanw orden kost dat boren je een 40€,zo was het bij mij toch ,en gewoon overmaatse segmenten erbij
In de cilinderwand waren wat "krasjes" te zien, maar niet voelbaar.. Maar zeker geen andere beschadiging..