Pagina 4 van 5

Geplaatst: di 01 jun, 2004 21:33
door Hellracer
Heb nog een SUPERTIP uitgetest met de BSR-carbs.
Om betere throttle respone te krijgen moet je bij de BSR42 enkle coils van de veer bovenaan in de carb inkorten zodat de Schuif vlugger kan reageren bij het gasgeven en IDD HET WERKT !!!!

Veel meer power onderin en wielen komen van de grond :)

Geplaatst: di 01 jun, 2004 21:48
door S.W.A.T.
Teunie schreef:Titan Fasttrekkers
die heb ik ook op mijn z400 :lol: :lol:

Geplaatst: di 01 jun, 2004 22:16
door Teunie
S.W.A.T. schreef:
Teunie schreef:Titan Fasttrekkers
die heb ik ook op mijn z400 :lol: :lol:
Hoe bevallen ze??

Geplaatst: di 01 jun, 2004 22:26
door No Limit W-tec
Hellracer schreef:Heb nog een SUPERTIP uitgetest met de BSR-carbs.
Om betere throttle respone te krijgen moet je bij de BSR42 enkle coils van de veer bovenaan in de carb inkorten zodat de Schuif vlugger kan reageren bij het gasgeven en IDD HET WERKT !!!!

Veel meer power onderin en wielen komen van de grond :)
Begrijp niet goed de redenering. Als die carb wat trekt zoals een Keihin op de YFZ, dan kan de schuif maar zo snel opengaan als je duwt op je duimgas. Die veer vertraagt de schuif niet, die veer zorgt er enkel voor dat de schuif terug dicht gaat als je de duimgas lost.

Het enige effect dat het inkorten van de veer kan hebben volgens mij (en dat is door velen al toegepast) is dat je minder vlug pijn in de duim zal hebben doordat je minder hard op de duimgas moet drukken.

Maar als mijn mechanica nog een beetje goed is kan je hiermee geen throttle response verbetering krijgen. Enkel sneller duwen kan een verbetering geven. Gazze geven lijk of dat wij hier zeggen. :lol: :lol:

Geplaatst: wo 02 jun, 2004 08:22
door Fré
Yep, dat zou ik ook denken. Eerder een psychologisch effect dan werkelijk een powerwinst.
Maar ik ken die carb niet, dus zou het natuurlijk kunnen dat om 1 of andere reden die carb anders in mekaar zitten zodat het idd toch wel effect geeft.

Geplaatst: wo 02 jun, 2004 08:47
door Hellracer
No Limit YFZ schreef:
Hellracer schreef:Heb nog een SUPERTIP uitgetest met de BSR-carbs.
Om betere throttle respone te krijgen moet je bij de BSR42 enkle coils van de veer bovenaan in de carb inkorten zodat de Schuif vlugger kan reageren bij het gasgeven en IDD HET WERKT !!!!

Veel meer power onderin en wielen komen van de grond :)
Begrijp niet goed de redenering. Als die carb wat trekt zoals een Keihin op de YFZ, dan kan de schuif maar zo snel opengaan als je duwt op je duimgas. Die veer vertraagt de schuif niet, die veer zorgt er enkel voor dat de schuif terug dicht gaat als je de duimgas lost.

Het enige effect dat het inkorten van de veer kan hebben volgens mij (en dat is door velen al toegepast) is dat je minder vlug pijn in de duim zal hebben doordat je minder hard op de duimgas moet drukken.

Maar als mijn mechanica nog een beetje goed is kan je hiermee geen throttle response verbetering krijgen. Enkel sneller duwen kan een verbetering geven. Gazze geven lijk of dat wij hier zeggen. :lol: :lol:
Tja als je niet weet wat er in de BSR42 of BSR36 zit van Z400 dat begrijp ik het.
Het is niet de veer van de hendel die ik bedoel maar bij BSR-carbs gaat de schuif dus open volgens VACUUM en niet via kabel, volg je me nog?

ER zit een veer boven de naald van de carbu die de schuif naar beneden houd en als de vacuum groot genoeg is gaat die naar boven, als je deze veer wat inkort hoeft die vacuum niet zo groot te zijn en gaat deze schuif veel rapper open en geeft dus betere response.

Kenny heeft dit ook gedaan op zijn BSR42 van de baja en werkt prima en aangezien deze hetzelfde principe is op Z400 of KFX dus BSR36 kan dit daar ook gebeuren :)

Ale hopelijk gesnopen en ben ik nog niet zot hey, psychologisch?? :)

Geplaatst: wo 02 jun, 2004 08:55
door Fré
ha voila, idd, mooie mod!

Het ene veertje is het andere niet! :) :lol:

Geplaatst: wo 02 jun, 2004 09:08
door Teunie
Daar is duidelijk over nagedacht!
Toch voel ik lichte weerstand om zomaar op de bonnefooi de veer in te gaan korten....

Geplaatst: wo 02 jun, 2004 09:11
door Hellracer
tja ik ook eerst maar op www.atving.com bij bombardier heeft bijna iedereen deze mods gedaan daarom dat ik het ook gedaan heb en met goed resultaat :)

Je zult misschien beter moeten kijken op Z400central dat ze het daar ook doen, teunie?

Ik bevestig dat het voor de baja wel lukt :D

Geplaatst: wo 02 jun, 2004 09:17
door Fré
Teunie schreef:Daar is duidelijk over nagedacht!
Toch voel ik lichte weerstand om zomaar op de bonnefooi de veer in te gaan korten....
ja Teunie, niet doen, direkt een TM36 kopen!!! :wink: 8)

kzal dan es kijken of er niks staat op z400central, tis mij in ieder geval nog niet in het oog gesprongen :?

Geplaatst: wo 02 jun, 2004 09:22
door Teunie
Ik wou het ook net gaan vragen daar, maar be my guest Fre ;)

Geplaatst: wo 02 jun, 2004 09:33
door Fré
jammaja, ela, speciaal voor jullie hebben Hans en ik de veertest gedaan, nu is het aan jullie om de carbtest te doen hé :lol:

Geplaatst: wo 02 jun, 2004 09:33
door Teunie
Fré schreef:jammaja, ela, speciaal voor jullie hebben Hans en ik de veertest gedaan, nu is het aan jullie om de carbtest te doen hé :lol:
:lol:

Geplaatst: wo 02 jun, 2004 14:26
door Bartie
Teunie schreef:
Fré schreef:jammaja, ela, speciaal voor jullie hebben Hans en ik de veertest gedaan, nu is het aan jullie om de carbtest te doen hé :lol:
:lol:
Ok teunie doet de carbu test en ik doe de chasis skid plate en swing arm skid test :lol:

Geplaatst: wo 02 jun, 2004 14:44
door Hanzie
Fré schreef:jammaja, ela, speciaal voor jullie hebben Hans en ik de veertest gedaan, nu is het aan jullie om de carbtest te doen hé :lol:
ja :D

nu is het aan jullie :evil: teunie doet test van yoshi 450 kit en carb. en bartie doet van lonestar as, swingarm en skidplates... lekker eerlijk verdeeld :D

oja, fre en ik hebben nu rust omdat we al reviews genoeg hebben gedaan.