Pagina 4 van 5

Geplaatst: zo 21 sep, 2003 19:28
door elsinore
ziet er goed uit dat jumpingjet.

Geplaatst: zo 21 sep, 2003 19:48
door Teunie
springerjet in de volksmond :P

Heb er wel vertrouwen in ja.

Geplaatst: ma 06 okt, 2003 13:47
door Hanzie
hoe zit het nu met de betrouwbaarheid van het blok? als je kop laat vlakken en in-uitlaatpoorten laat bewerken, wordt je blaster dan niet TE onbetrouwbaar? en hoeveel pk zou je dan hebben? samen met een toomey dan.

Geplaatst: ma 06 okt, 2003 13:52
door Ralph
Bij het ligt poortwerk blijft de betrouwbaarheid hetzelfde, maar als je het echte zware poortwerk gaat doen dan heb je wel wat minder betrouwbaarheid. Ben ook wel benieuwd naar de prestatie-verandering.

Geplaatst: ma 06 okt, 2003 13:56
door Hanzie
ik heb mark een pm gestuurd, waarschijnlijk zal ik het door hem laten doen. met je dan opnieuw jetten?

Geplaatst: ma 06 okt, 2003 13:57
door Ralph
Gewoon plugchopje doen, dan weet je het zo.

Geplaatst: ma 06 okt, 2003 18:27
door Hanzie
moet je dan ook geen nieuwe pakkingen steken etc...?

Geplaatst: ma 06 okt, 2003 19:52
door Teunie
Tuurlijk, dat moet altijd als je de boel uit elkaar hebt gehad!

Geplaatst: ma 06 okt, 2003 22:18
door Ralph
Daar weet Teun alles van af :wink:

Geplaatst: ma 06 okt, 2003 22:30
door Teunie
Believe me.....meer dan genoeg.

Geplaatst: ma 06 okt, 2003 22:40
door Fré
wat houdt dat juist in, de "kop vlakken"?

Geplaatst: ma 06 okt, 2003 22:51
door Teunie
Precies zoals je het zegt, de kop vlak maken zodat de pakking er voor 100% op ligt en het geheel mooi aaneengesloten is zonder luchtgaatjes waardoor compressieverlies ontstaat.

De cilinder/kop kan door warmtewerking e.d. krom trekken waardoor de aaneensluiting niet meer goed is en je dus compressieverlies/kapotte pakkingen krijgt.

Geplaatst: di 07 okt, 2003 08:23
door Fré
en wat is de pakking juist? :)

Geplaatst: di 07 okt, 2003 08:36
door Teunie
Dat is eigenlijk gewoon een dichting.

Geplaatst: di 07 okt, 2003 08:49
door Ralph
Afbeelding

Klem je tussen je blok en je cilinderkop bijvoorbeeld.