kop vlakken en uitlaatpoorten van blaster
kop vlakken en uitlaatpoorten van blaster
wat betekent dit? wat krijg je dan? waar moet je dat laten doen? kost dat veel? enz....
DQT Racing Team
DQT & Erasmus... One Team!
DQT DQT DQT DQT DQT DQT DQT, now you can't say you never heard of us
DQT & Erasmus... One Team!
DQT DQT DQT DQT DQT DQT DQT, now you can't say you never heard of us
Door je kop te vlakken verhoog je je compressie. Dit geeft een vermogenswinst over de gehele vermogenscurve. Vaak zul je ook met een brandstof van een hoger octaangehalte moeten gaan rijden. Kop vlakken hoeft niet veel te kosten en geeft je een mooie winst.
Bedoel je met uitlaatpoorten het polijsten van de uitlaatpoorten of echt poortwerk zelf? Bij echt poortwerk worden simpel gezegd de grootte en de vorm van de inlaatpoorten, de uitlaatpoorten en de transferpoorten (ken de Nederlandse benaming niet) aangepast. Dit geeft je bij mild poortwerk net zoveel extra vermogen als een andere uitlaat zou geven en bij zwaarder poortwerk zelfs meer. Door mild poortwerk zal de betrouwbaarheid van je blok niet achteruit gaan (mits het goed gedaan is natuurlijk). Bij zwaarder poortwerk moet je over het algemeen wel wat betrouwbaarheid inleveren. Poortwerk is in de regel aan de prijzige kant, maar is het in mijn ogen absoluut waard.
Voor de Blaster kan je bij Mark hier op het forum terecht. Kop vlakken doet hij sowieso en ik geloof ook poortwerk.
Bedoel je met uitlaatpoorten het polijsten van de uitlaatpoorten of echt poortwerk zelf? Bij echt poortwerk worden simpel gezegd de grootte en de vorm van de inlaatpoorten, de uitlaatpoorten en de transferpoorten (ken de Nederlandse benaming niet) aangepast. Dit geeft je bij mild poortwerk net zoveel extra vermogen als een andere uitlaat zou geven en bij zwaarder poortwerk zelfs meer. Door mild poortwerk zal de betrouwbaarheid van je blok niet achteruit gaan (mits het goed gedaan is natuurlijk). Bij zwaarder poortwerk moet je over het algemeen wel wat betrouwbaarheid inleveren. Poortwerk is in de regel aan de prijzige kant, maar is het in mijn ogen absoluut waard.
Voor de Blaster kan je bij Mark hier op het forum terecht. Kop vlakken doet hij sowieso en ik geloof ook poortwerk.
It's ok to NOT like Banshees. I never liked the kids who beat me up either.
De transferpoorten zijn de spoelpoorten.
En het vergroten van de poorten met een andere uitlaat geeft je nog veel meer vermogen.
Bij het poortwerk moet je gaan kiezen of je vermogens winst in de hoge of lage toeren wil.
In combinatie met kop vlakken kan je de ontstekking ook 2a3 graden vervroegen.
Ik heb nog een cylinder met poortwerk voor midden en hoog toeren en een gevlakte kop en een aangepaste zuiger liggen, heeft +/- 2uur gedraait.
Is te koop.
En het vergroten van de poorten met een andere uitlaat geeft je nog veel meer vermogen.
Bij het poortwerk moet je gaan kiezen of je vermogens winst in de hoge of lage toeren wil.
In combinatie met kop vlakken kan je de ontstekking ook 2a3 graden vervroegen.
Ik heb nog een cylinder met poortwerk voor midden en hoog toeren en een gevlakte kop en een aangepaste zuiger liggen, heeft +/- 2uur gedraait.
Is te koop.
-
- Quadrunner
- Berichten: 576
- Lid geworden op: zo 01 jun, 2003 10:51
-
- Quadrunner
- Berichten: 576
- Lid geworden op: zo 01 jun, 2003 10:51
uitlaat vergroten - uitlaatpoort verhogen - transfers opknappen - didviderbridge versmallen - inlaat poorten vergroten - vlakken
ca. 100 euro*
indien gewenst cylinder en cylinderkop glasparelen voor iets meer warmteafgifte en een "coolere"look kan ook nog.
mark
geldt voor aanleveren losse onderdelen, de-montage op quad is meerprijs
ca. 100 euro*
indien gewenst cylinder en cylinderkop glasparelen voor iets meer warmteafgifte en een "coolere"look kan ook nog.
mark
geldt voor aanleveren losse onderdelen, de-montage op quad is meerprijs