mijn velgen kraken!?! Wat nu?

Vragen en tips bij het onderhoud en herstelling van je quad
yamahakoppel
Quad GOD
Quad GOD

Re: mijn velgen kraken!?! Wat nu?

Bericht door yamahakoppel »

met dat vet kraakt het misschiens niet meer maar bewegen doet het dan nog en slijt dus verder uit. het moet echt vast zitten of je moet je originele hubs terug zetten want vroeg of laat krijg je toch brokken

ik snap het niet heb er op mijn 2 quads geen last van, heb mijne 700 pas de hubs nog af gehad en heb nog speciaal getrokken en gerammeld voor te zien of ik er speling op had en zat nog potvast dus heb zelfs moeite gehad om de moer van de as los te krijgen die ik met een buis van 2m aangetrokken had :)
Groetjes Kris
garage.php?mode=view_vehicle&CID=536
garage.php?mode=view_vehicle&CID=537
voor zij die mij kennen proficiat,voor zij die mij niet kennen, is niet erg je mist niks
klinkt het niet, dan botst het !
sjmallie94
Quadverslaafde
Quadverslaafde
Contacteer:

Bericht door sjmallie94 »

je moet de hub er afhalen, helemaal goed invetten , dan hub er op duwen en zorgen dat het vet er uit komt niet te zuinig dus, en overtollig gewoon weg halen.
Barossa Cheetah 170 cc >>>> Suzuki Ltz 400cc yellow & white . :crossercool:

Suzuki my way of life Afbeelding

Remmen is het omzetten van nuttige energie naar nutteloze warmte !!!
sjmallie94
Quadverslaafde
Quadverslaafde
Contacteer:

Bericht door sjmallie94 »

Ik heb wel de orginelen hubs er nog op, en orginelen achteras. enkel spoorverbreders er tussen. maar ik had het niet echt dat je supper goed kon horen , als je de quad met de hand duwde hoorde je het een beetje
Barossa Cheetah 170 cc >>>> Suzuki Ltz 400cc yellow & white . :crossercool:

Suzuki my way of life Afbeelding

Remmen is het omzetten van nuttige energie naar nutteloze warmte !!!
boelie
Quadracer
Quadracer
Contacteer:

Bericht door boelie »

wat yamahakoppel zegt is zeker waar er blijft speling op staan en kans dat ik mijn verbrede wielhubs verder uitslijt. en dat wil ik natuurlijk ook niet!
de speling is alleen naar voor en achter en niet zijwaarts.
dus met aandraaien kan ik het niet oplossen lijkt mij :?:

Ik heb nu ook mijn originele hubs erweer op en daar heb ik veel minder speling op!

Ik wacht wel tot ik mijn rpm as heb en kan ik altijd eens zien of t daarmee wel gaat, want deze as is misschien wel ver versleten (de vertanding)
http://www.quadforumbenelux.com/garage_vehicle.php?mode=view_own_vehicle&CID=1309
jumper2110
Quadracer
Quadracer

Bericht door jumper2110 »

Ik kick dit topic even omhoog, want ik heb net hetzelfde aan de hand na installatie van m'n verbrede weelhubs!! (denk ik toch)

Sinds enkele keren dat ik ging rijden merkte ik dat er iets heel erg kraakte als ik de quad gewoon voor en achteruit duwde, tijdens het rijden zelf hoorde ik niets.. Het was echt een heel fout klinkend gekraak, zo'n geluid waarbij je meteen denkt ow nu is er iets heel erg mis..

Alles nagekeken maar ik kon niets vinden wat aanleiding kon geven tot dat gekraak.. Tot ik vandaag weer een ritje maakte en onderweg even stopte. Opeens schoot dit topic me te binnen, even getest en idd, het zijn weelhubs of in alle geval toch ter hoogte ervan als ik goed geluisterd heb! Nu kan ik niet echt speling ontdekken ofzo en ik heb geen last tijdens het rijden, maar echt 100 % gerust ben ik toch niet meer.. Ik ga wel zo blijven rondrijden, want het kan volgens mij toch niet echt kwaad maar toch vond ik dat ik het even moest melden :)
boelie
Quadracer
Quadracer
Contacteer:

Bericht door boelie »

:D ik heb er ook heel lang mee gesukkeld vandaar toen dit topic.
Ik heb het nog steeds maarja tzit allemaal goed vast en als het te erg wordt naar mn zin doe ik er wat vet tussen :p
http://www.quadforumbenelux.com/garage_vehicle.php?mode=view_own_vehicle&CID=1309
jumper2110
Quadracer
Quadracer

mijn velgen kraken!?! Wat nu?

Bericht door jumper2110 »

Haha ok, ja bij mij zit alles ook goed vast, ik controleer alles vaak genoeg :D maar ik vind het toch wel straf dat dat bij meerdere personen voorvalt
boelie
Quadracer
Quadracer
Contacteer:

Bericht door boelie »

het is en blijft een recht op rechte vertanding waar veel torsie en kracht op komt dus ja
dirkske
Toeschouwer
Toeschouwer

Bericht door dirkske »

ik smeer er af en toe kopervet aan dat werkt ook goed en trekt niet zoveel zand aan als gewoon smeervet
boelie
Quadracer
Quadracer
Contacteer:

Bericht door boelie »

Ik gebruik ook geen smeervet :wink:
er zijn 100 .000den typen vet en kopaslip (kopervet) is ook echt vet dus daar blijft ook zooi in hangen.

Ik gebruik (van mn werk) open gearbox vet.
dirkske
Toeschouwer
Toeschouwer

Bericht door dirkske »

en dat werkt goed ? als dat zo is zal ik dat ook eens gaan zoeken haha
boelie
Quadracer
Quadracer
Contacteer:

Bericht door boelie »

zeker tis al 5ritten geen of niks gekraak
Plaats reactie