Pagina 4 van 8

Re: Aanpassingen Outlander 500

Geplaatst: wo 26 nov, 2014 15:56
door Jazzy
Wielen van de quad afhalen en langs de bandenboer rijden. Eventueel eerst even bellen of ze ons soort velgen op hun balanceerapparaat kunnen monteren, er moet dan een verloopstuk opgezet worden om de boutgaten te gebruiken in plaats van het kleinere gat van autovelgen.

Re: Aanpassingen Outlander 500

Geplaatst: wo 26 nov, 2014 16:13
door java
Of langs een quad zaak

Re: Aanpassingen Outlander 500

Geplaatst: wo 26 nov, 2014 16:25
door Jazzy
Als die zelf een balanceerapparaat hebben, maar dat is niet vanzelfsprekend. De twee waar ik wel eens kom hebben er geen in ieder geval.

Re: Aanpassingen Outlander 500

Geplaatst: wo 26 nov, 2014 17:26
door Paul Snip
Je moet naast een balanceerapparaat een verloopstuk hebben om Can-Am velgen op te kunnen spannen. Dit hebben niet alle bedrijven.

Quadwise heeft een apparaat en verloopstuk, maar dat is niet bij jou in de buurt.

Bandenbedrijven die dichte Peugeot velgen kunnen balanceren hebben ook vaak een verloopstuk. De machine moet ff omgebouwd worden. Dus balanceren is iets duurder dan standaard velgen vaak.

Voor mensen die veel op de weg rijden zou ik willen adviseren de wielen altijd te balanceren. Het is ook een behoud voor je wielophanging.

Re: Aanpassingen Outlander 500

Geplaatst: wo 26 nov, 2014 18:13
door Jason McCoy
Grappig. Niet alle banden hebben succes met balanceren. Dus de eerste vraag is volgens mij wat je voor banden precies hebt. Daarnaast gaat dit topic over een can-am outlander. Jij hebt een Grizz dat zijn dus andere wielen en andere maten. (Ik zie de heren hier antwoord geven over Can-Am maten.)

Re: Aanpassingen Outlander 500

Geplaatst: wo 26 nov, 2014 18:41
door eliendp
ja ik zie idd reacties over een can am. het zijn itp baja cross banden 25".
zitten er sinds kort op, heb ze al es opgepompt en dan was het wat beter... maar op hoge snelheid is er toch wel een vervelende trilling

Re: Aanpassingen Outlander 500

Geplaatst: wo 26 nov, 2014 18:56
door Jason McCoy
Dan kun je balanceren wat je wilt. Die banden zijn gewoon niet trillingsvrij. Misschien dat t even iets beter word maar ik verwacht dat t resultaat minimaal of totaal niet merkbaar is. Zulk soort banden trillen gewoon

Re: Aanpassingen Outlander 500

Geplaatst: wo 26 nov, 2014 19:27
door eliendp
Jason McCoy schreef:Dan kun je balanceren wat je wilt. Die banden zijn gewoon niet trillingsvrij. Misschien dat t even iets beter word maar ik verwacht dat t resultaat minimaal of totaal niet merkbaar is. Zulk soort banden trillen gewoon

ok toch bedankt

Re: Aanpassingen Outlander 500

Geplaatst: wo 26 nov, 2014 19:58
door Paul Snip
Het resultaat merk je echt wel hoor!

Als het wielen zijn met een naafgat van 50-100mm dan zijn ze probleemloos met een standaardapparaat te balanceren. Dan kan iedere bandenboer het voor je doen. Meestal rekenen ze 7,50 per wiel ongeveer.

Probeer het maar eens.

Re: Aanpassingen Outlander 500

Geplaatst: wo 26 nov, 2014 20:18
door eliendp
Paul Snip schreef:Het resultaat merk je echt wel hoor!

Als het wielen zijn met een naafgat van 50-100mm dan zijn ze probleemloos met een standaardapparaat te balanceren. Dan kan iedere bandenboer het voor je doen. Meestal rekenen ze 7,50 per wiel ongeveer.

Probeer het maar eens.
dan zal ik er es voor kijken, het is het proberen waard.
bedankt!

Re: Aanpassingen Outlander 500

Geplaatst: do 27 nov, 2014 06:48
door Partagas
Paul Snip schreef:...Als het wielen zijn met een naafgat van 50-100mm dan zijn ze probleemloos met een standaardapparaat te balanceren...
Zeker weten. De bandenboer (Hopmans in Heijen) waar ik geweest ben zei ook dat zo'n beetje alles met een naafgat te balanceren is. Voor mijn straatbanden is het perfect gelukt. Gewoon even navragen dus...

Re: Aanpassingen Outlander 500

Geplaatst: do 27 nov, 2014 09:36
door Jazzy
Jason heeft wel een punt, bij sommige (goedkope Chinese of zeer groffe banden) kun je de onbalans niet helemaal wegkrijgen. Maar in alle gevallen scheelt het en is het zeker de moeite waard.

Re: Aanpassingen Outlander 500

Geplaatst: do 27 nov, 2014 19:17
door eliendp
Jazzy schreef:Jason heeft wel een punt, bij sommige (goedkope Chinese of zeer groffe banden) kun je de onbalans niet helemaal wegkrijgen. Maar in alle gevallen scheelt het en is het zeker de moeite waard.
ik zal er es voor kijken en dan zie ik wel :)

Re: Aanpassingen Outlander 500

Geplaatst: zo 30 nov, 2014 09:02
door Partagas
Afbeelding

Inmiddels rij ik met Maxxis Ceros, gewoon de originele maat. Bandendruk 0,8 BAR omdat ik veel op de weg rij (0,7 BAR ga ik nog proberen). De wielen zijn perfect uitgebalanceerd en tot 105 KM p.u. absoluut trillingsvrij.

Re: Aanpassingen Outlander 500

Geplaatst: zo 30 nov, 2014 11:11
door Quadrijder2
Heel goede keuze de cerossen echt een super band. 8)
Daar ga je veel plezier mee beleven.
Ik rij op 0,5 bar maar wel meer offroad. (y)