Momenteel zo'n kleine 800 km met m'n Outlander gereden en zijn nu toch een paar zaken ik die ik wil aanpassen/overweeg aan te schaffen...
1. Allereerst een windscherm. Hij zal hierdoor wat mindere topsnelheid halen maar zijn er verder nog nadelen?
2. GPS. Welke is betaalbaar maar toch geschikt?
3. Heeft het zin om er spoorverbreders op te zetten als je veelal op de verharde weg rijd?
4. T.z.t. een andere uitlaat voor een wat vetter geluid... Waar moet ik dan aan denken???
Alvast bedankt voor jullie suggesties
Een mooie manier om van een verleiding af te komen, is eraan toe te geven...
navigatie:tomtom rider.
er is nu een nieuwe op de markt,4.3 inch met alles er op en eraan,zeer compleet.
Ik heb hem gekocht bij Termaat in Nijmegen voor 325 euro.was een super aanbieding
Ik heb er een universele bluetooth headset erbij gedaan van 50 euri en het hele zooitje met bluetooth aan elkaar gekoppeld.
Ik kan nu alles in de helm horen en via de tomtom bellen,dus als je wilt bellen gaat dat via he scherm van de tomtom.Hij neemt het adresboek over en je hoeft bij een inkomend gesprek alleen maar he scherm aan te raken en je kunt praten.telefoon kan lekker droog en veilig in de binnenzak blijven.
Ook heeft hij diverse route mogelijkheden zoals de kronkelroute bijv.Ook kun je via het programma tyre je route van te voren planen zoals jij dat wil.Ik heb het helemaal met een ram mount op mijn scherm gezet.Zo kan ik makkelijk wisselen met de gpsmap 62 die ik af en toe ook gebruik.
Ik vind de tomtom voor mij de beste optie.
1. Afhankelijk van het scherm kan het zorgen dat je iets minder goed zicht om je quad heen hebt. Zelf heb ik de luxe versie op mijn stuur en met de hele constructie heb ik minder goed zicht op de voorkant van mijn quad. Geen probleem voor dagelijks gebruik, kan iets lastiger zijn in 4x4 terrein of een snelle off-the-road rit. En het staat wat minder sportief maar daar staat tegenover dat je een stuk meer comfort hebt. Gewoon doen dus!
3. Jazeker, het maakt je quad stabieler en daar heb je altijd profijt van. Voor 100-200 euro een prima upgrade, zou eigenlijk iedereen direct bij aanschaf al moeten doen.
4. De HMF is een betaalbare slip-on en geeft een mooie roffel. Ideaal als het je niet gaat om maximale vermogenswinst maar wel wat extra geluid wilt. Houd er wel rekening mee dat je eerder als storend wordt ervaren als je een bos moet delen met wandelaars of ruiters, dat is de reden die mij er nog van weerhoudt om een andere uitlaat te monteren.
nog even over nummer 4:andere vettere uitlaat.
Er zijn soms evenementen(of road ritten) waarbij je niet mag/kan meerijden als je machine niet voorzien is van een orginele of een beschaafde uitlaat.Die willen geen brullers in de bossen hebben.
Dan word bij aanvang je DB gemeten en als je teveel hebt is enkele rit huis.
Het staat dan wel in de aankondiging.Ik vind het vettere geluid ook wel mooi maar bedenk wel dat je de hele tijd die herrie aan je kop hebt als je een hele dag weggaat.
Wat je uitlaat betreft, ik zou het ook overwegen ivm ritten dat je niet welkom bent met herriepijpen.
Maar als je alleen voor jezelf rijdt, dan is dat geen probleem.
Ik kijk hier voornamelijk of er ritten voorbij komen (off road dan). Helaas valt me dat een beetje tegen. Zelf heb ik wel wat mogelijkheden, maar moet wel een beetje van meerderen komen.
Bij een andere uitlaat hoort vaak ook een powercommander of een optimizer. Dus uitlaat icm tuning gedeelte kost wel wat. Overigens moet ik zeggen dat ik er wel best wat extra vermogen heb bijgekregen. Verbaasde mij zelf een beetje
Jason McCoy schreef:Bij een andere uitlaat hoort vaak ook een powercommander of een optimizer. Dus uitlaat icm tuning gedeelte kost wel wat. Overigens moet ik zeggen dat ik er wel best wat extra vermogen heb bijgekregen. Verbaasde mij zelf een beetje
Bij Can-am is het voor alleen een slip-on niet nodig om een fuel controller te plaatsen. Zegt 'men' tenminste.
Bedankt zover voor jullie wijze raad
Bij QFF heb ik zojuist een prijs opgevraagd voor een scherm, custom GPS-mount en spoorverbreders...
De uitlaat wacht ik nog maar ff mee want ik wil geen extra herrie. Ik had er een gevonden van Two Bross. en als ik op YouTube filmpje bekijk dacht ik dat de extra herrie wel meeviel... Er van uitgaande dat het afstellen bij de installatie hoort had ik dus niet aan een optimizer gedacht.
Als GPS zal ik voorlopig maar de TomTom van m'n vrouw gebruiken. Daar ben ik ook mee naar Veghel gereden. TomTom Rider is uiteraard een betere optie... Bluetooth setje heb ik trouwens ook nog niet
Een mooie manier om van een verleiding af te komen, is eraan toe te geven...
Ik heb als mount een basis van ram mount op mijn scherm gezet,is universeel en met de juiste houder kan je ook een tomtom er op monteren: http://snelbalie.gps.nl/producten:monta ... RAM+D-size" onclick="window.open(this.href);return false;.
Ik ben er tevreden over,verschuift niet en je hoeft als je wisselt alleen de houder van de tomtom te vervangen,alle componenten zijn 95% universeel.
Ik heb als mount een basis van ram mount op mijn scherm gezet,is universeel en met de juiste houder kan je ook een tomtom er op monteren: http://snelbalie.gps.nl/producten:monta ... RAM+D-size" onclick="window.open(this.href);return false;.
Ik ben er tevreden over,verschuift niet en je hoeft als je wisselt alleen de houder van de tomtom te vervangen,alle componenten zijn 95% universeel.
Bedankt voor de nuttige tips! Bellen op de quad zal ik niet snel doen want om het scherm aan te tikken moet ik het stuur los laten... Wel zo handig dat ik de instructies kan horen dus die bluetooth set zal ik toch maar bestellen
Voor de houder wacht ik even op de aanbieding van QFF...
Een mooie manier om van een verleiding af te komen, is eraan toe te geven...
Volgende week woensdag wordt het spul er al op gezet door QFF Ben benieuwd hoe het rijden met de spoorverbreders zal zijn...
Het BRP windscherm heb ik in overigens de kleur zwart besteld
Een mooie manier om van een verleiding af te komen, is eraan toe te geven...