Pagina 4 van 6
Geplaatst: di 19 jul, 2005 21:21
door Sg6
Fré schreef:Sg6 schreef:als je een buske in een bus last en die daarna uitdraait tot de gewenste dia voor lager en die dan nogmaals last aan de arm zelf krijg je toch ook vervorming??? Dus naar mijn gedacht blijft dit hetzelfde enkel dat de wand dikker is, maar vervormen gaat ze zeker doen. Alle in mijne gedacht toch.
mvg
idd, maar ik denk nu dat men het op deze manier doet:
lagerhuisjes maken, volledige arm samenlassen in de volgorde zoals wij het gedaan hebben, daarna volledig doorruimen.
aaaaaaaaaaaaaaa, maar eeeuhm doorruimen?? ge weet met een ruimer da ge een ongeveer 1 tiende ofzo ernaast mag zitten want mijn gedacht vanaf 2 tiende krijgde dien ruimer er al nie meer in zeker als je het manueel gaat doen. Zal wel weer een robotje zijn zekers bij houser.
Geplaatst: wo 20 jul, 2005 22:00
door Fré
Geplaatst: wo 20 jul, 2005 22:04
door Steffen
heel mooie armen, en quads
nog veel plezier ermee
Geplaatst: wo 20 jul, 2005 22:09
door Dutje#82
welke is de die van SG6 ??
gretzzzzzzzzzz
Geplaatst: wo 20 jul, 2005 22:11
door scottusa
banshee--lover schreef:welke is de die van SG6 ??
gretzzzzzzzzzz
diegene met de dg bumper
Geplaatst: wo 20 jul, 2005 22:12
door Ivoman #7
Ik denk met DG bumper. Hij zit erop.
Mooie foto's. Mooie armen. Puik werk, manne!
Geplaatst: wo 20 jul, 2005 22:17
door Fré
tnx!
yup die met DG bumper erop is sg6 zijn Kawasuki
Geplaatst: do 21 jul, 2005 08:32
door Teunie
Nice!
Geplaatst: do 21 jul, 2005 09:00
door No Limit W-tec
Fré schreef:
close-ups:
Fré, naar mijn mening is de balljoint te ver uitgedraaid. Voor straatgebruik geen probleem, maar in cross moet dat vroeg of laat breken. Op hoeveel graden heb je camber gezet. Voor jullie gebruik zou ik 3° nemen, voor cross mag je gaan tot 4.5° Ik zou de lengte van de bovenste arm zodanig aanpassen dat je bij volledig ingedraaide balljoint op 4.5° komt.
De neus van de Z400 lijkt mij vrij laag, kun je eens meten hoeveel cm je onder chassis hebt ter hoogte van voetsteunen en hoeveel cm vooraan juist voor chassis knikt (weet niet of het bij Z400 naar boven knikt, bij YFZ toch). Als knikpunt iets achter de armen ligt moet dat vooraan +/- 1 cm hoger zijn dan onder voetsteunen, voor in het zand te rijden mag dat zelfs tot 2 cm zijn.
Wat betreft de caster is het niet echt noodzakelijk dat die regelbaar is, wel moet ie goed zijn als ze gemonteerd zijn als ze niet regelbaar zijn. Voor recreatiegebruik zou ik caster op 4.5° maken, dit zorgt ervoor dat ie stabiel is bij hogere snelheden. Iemand die veel op technische parcours rijdt zou ik verlagen tot 3.5° maar voor de meesten zal 4.5° perfect zijn.
Geplaatst: do 21 jul, 2005 09:47
door Fré
Idd, bij mij staan de balljoints bovenaan in het midden, omdat ik mijn camber ingesteld heb zoals de meesten aanraden, maar Andries heeft die van hem helemaal recht gezet, en daarom staan zijn bovenste balljoints helemaal uitgeregeld, zoals op de foto te zien.
Bij modellering werd rekening gehouden met een camber van een paar graden, en dan staan de balljoint tiges mooi in het midden. We zullen zien, ik test ze momenteel met de tiges in het midden (even ver in als uitgedraaid), Andries test de ophanging met nagenoeg geen camber.
Indien blijkt dat dat nog moet aangepast worden (bvb doordat de optimale camber leidt tot een balljoint die redelijk ver uitgedraaid is), dan wordt dat aangepast.
Scherp oog die Niko! Tnx!
mijn chassis staat momenteel een klein beetje met de neus naar boven, Andries heeft zijn preload ingesteld met de neus een klein beetje naar beneden. We zullen het moeten testen, en indien nodig bepaalde zaken bijsturen zoals je voorstelt.
Geplaatst: do 21 jul, 2005 10:38
door No Limit W-tec
Fré schreef:mijn chassis staat momenteel een klein beetje met de neus naar boven, Andries heeft zijn preload ingesteld met de neus een klein beetje naar beneden. We zullen het moeten testen, en indien nodig bepaalde zaken bijsturen zoals je voorstelt.
Preload dient niet om hoogte van de quad in te stellen !!!!!!!!!!!!!!!!!
Op die manier ben je verkeerd bezig met de afstelling van je quad (tenzij je ZPS vering van PEP, Elka, TCS,... hebt)
Heb in een topic al eens uitgelegd hoe je preload instelt, je moet maar eens zoeken.
Je moet eerst zorgen dat je veren met juiste preload staan en dan hoogte onder chassis meten zoals al aangegeven. Iets hoger vooraan is de boodschap, anders gaat quad te veel gaan duiken bij het remmen en wordt het haast niet te doen om op hobbelige stukken te rijden. Is dat niet zo, dan zal je de montangepunten moeten aanpassen.
Geplaatst: do 21 jul, 2005 11:03
door Fré
inderdaad ja, das waar, de preload is bij mij ingesteld zodat ie ongeveer 30% ingaat als je op de quad zit.
Bij Andries weet ik niet hoe hij dat gedaan heeft, de veer is ook een heel klein beetje anders (iets progressiever dan die van mij)
Als je de preload zet zoals ie moet staan, dan staat ie vanvoor idd iets hoger dan vanachter. Kzou Andries moeten vragen hoe ie het ingesteld heeft.
Geplaatst: do 21 jul, 2005 11:21
door Fré
Andries bleek ook met 21" vooraan te zitten ipv 22" zoals standaard, scheelt ook al een goeie cm.
Geplaatst: do 21 jul, 2005 11:31
door bulcky
verkoop beginnen
Geplaatst: do 21 jul, 2005 12:02
door Sg6
de mijn is idem geregeld of die van jou fre, als ik erop zit dan gaat de neus ook omhoog vanvoor. Als ik op de zij kijk dan staat mijn chasis bijna recht, dus iets met de neus naar boven. Ik blijf voorlopig zo rijden om dan later eens aan te passen om het verschil eens aan te voelen. Heb in het verleden ook zo gereden met de armen van deliege en nooit een pb gehad met die bovenste balljoint. Tis meer den onderste balljoint die serieus tegen zijn tanden krijgt als die zo geregeld staat.
Thx voor den uitleg Nico.
Ik ben eigenlijk al aan het denken om project 3 te starten maja kan niet zonder fre