Pagina 4 van 7
Geplaatst: do 28 sep, 2006 22:15
door AfricaQuad
Geplaatst: do 28 sep, 2006 22:20
door cdevos
weer wat geleerd
lang leven de wetten lol
Geplaatst: vr 29 sep, 2006 19:13
door Carthago
Dus alle quad's in nederland op autokenteken met een snelheidsbeperking mag die er kosteloos afgehaald worden? ok weet ik dat ook weer:)
en nog even tussendoor
hoe komt het dat quad's als barossa, smc, cpi allemaal met hetzelfde 250cc 2 cilinder blok ongeveer standaard 115 km/h gaan. en dat een raptor 700cc standaard maar 125 a 130 km/h gaat?
je zou toch zeggen dat dat verschil groter moet zijn tog?
of hebben die dingen standaard een veel kortere vertanding ofzo?
Geplaatst: vr 29 sep, 2006 19:15
door Skicks
Carthago schreef:Dus alle quad's in nederland op autokenteken met een snelheidsbeperking mag die er kosteloos afgehaald worden? ok weet ik dat ook weer:)
en nog even tussendoor:P hoe komt het dat quad's als barossa, smc, cpi allemaal met hetzelfde 250cc 2 cilinder blok ongeveer standaard 115 km/h gaan. en dat een raptor 700cc standaard maar 125 a 130 km/h gaat?
je zou toch zeggen dat dat verschil groter moet zijn tog?
topspeed maakt niet zo uit bij quads! tis vooral de acceleratie en de duurzaamheid wat ZEKER hoger ligt bij bekende merken als van die shintokimports...
Geplaatst: vr 29 sep, 2006 19:19
door Carthago
Skicks schreef:Carthago schreef:Dus alle quad's in nederland op autokenteken met een snelheidsbeperking mag die er kosteloos afgehaald worden? ok weet ik dat ook weer:)
en nog even tussendoor:P hoe komt het dat quad's als barossa, smc, cpi allemaal met hetzelfde 250cc 2 cilinder blok ongeveer standaard 115 km/h gaan. en dat een raptor 700cc standaard maar 125 a 130 km/h gaat?
je zou toch zeggen dat dat verschil groter moet zijn tog?
topspeed maakt niet zo uit bij quads! tis vooral de acceleratie en de duurzaamheid wat ZEKER hoger ligt bij bekende merken als van die shintokimports...
ze hebben allemaal een honda 250cc 2 cilinder blok. En ze hebben ook maar 18,5 pk dus ze hebben ook serieus minder dan de helft van het vermogen dus zou het verschil in top snelheid wel groter moeten zijn toch?
Geplaatst: vr 29 sep, 2006 19:38
door Skicks
Carthago schreef:Skicks schreef:Carthago schreef:Dus alle quad's in nederland op autokenteken met een snelheidsbeperking mag die er kosteloos afgehaald worden? ok weet ik dat ook weer:)
en nog even tussendoor:P hoe komt het dat quad's als barossa, smc, cpi allemaal met hetzelfde 250cc 2 cilinder blok ongeveer standaard 115 km/h gaan. en dat een raptor 700cc standaard maar 125 a 130 km/h gaat?
je zou toch zeggen dat dat verschil groter moet zijn tog?
topspeed maakt niet zo uit bij quads! tis vooral de acceleratie en de duurzaamheid wat ZEKER hoger ligt bij bekende merken als van die shintokimports...
ze hebben allemaal een honda 250cc 2 cilinder blok. En ze hebben ook maar 18,5 pk dus ze hebben ook serieus minder dan de helft van het vermogen dus zou het verschil in top snelheid wel groter moeten zijn toch?
vermogen of pk's staat niet gelijk met topsnelheid hé... De bekendere merken hebben kleinere koppelingsplaten om meer acceleratie te hebben als topsnelheid. IDD ze kunnen een quad 250km/h laten rijden, maar er is geen plezier of veiligheid aan deze snelheden. Is net hetzelfde als bij crossmotoren!
Geplaatst: vr 29 sep, 2006 20:27
door heavy
Ik volg deze topic nu een tijdje, leuke discussie's
Ik rij nu motor ( supermotard ) dit is ook niet bedoeld voor lang snelweg gebruik, de bike heeft een top van 145 a 150 Kmh dus een stuk snelweg met een gangetje van 100 a 110 is goed te doen zonder de motor te zwaar te belasten.
Soms ontkom je er niet aan om even de snelweg te pikken ( rivieren en kanalen oversteken en geen zin om vele Km's om te rijden naar een veer ), het lijkt mij met een Raptor 700 met weg banden en juiste vertanding ook geen probleem om een stuk snelweg te pakken ( oke er is geen drol aan )
Als je niet continu max toeren rijd is het absoluut geen probleem om een stuk snelweg te pakken.
Ik wil volgend seizoen een Raptor 700 gaan rijden ( overwegend weg gebruik ), ik zal graag van Raptor 700 rijders hun ervaring horen over rijden op de ( snel ) weg.
Geplaatst: di 03 okt, 2006 10:29
door ICHE
voor de nederlanders kijk hier maar eens
http://www.verkeerenwaterstaat.nl/onder ... en/quad/#6
of hier de tekst :
Op de snelweg
Met de quads die aangemerkt worden als driewielig motorrijtuig of auto (en een kenteken hebben) mag u de autosnelweg en de autoweg op. Dan moet het voertuig wel de voor die wegen minimum
vereiste snelheid kunnen halen. Het gebruik van de autosnelweg is alleen toegestaan voor bestuurders van een motorvoertuig waarmee met een snelheid van tenminste zestig kilometer per uur mag en kan worden gereden. Het gebruik van de autoweg is alleen toegestaan voor bestuurders van een motorvoertuig waarmee een snelheid van tenminste vijftig kilometer per uur mag en kan worden gereden.
Voor de quads die aangemerkt worden als bromfiets gelden dezelfde regels als voor ‘normale’ bromfietsen. Zo moet u een bromfietscertificaat of rijbewijs hebben en geldt de helmdraagplicht als er geen goedgekeurde gordels aanwezig zijn. Met ingang van 1 september 2005 is de RDW gestart met het kentekenen van de brom- en snorfietsen. Voertuigen die vanaf die datum nieuw verkocht worden, moeten worden voorzien van een officieel bromfietskenteken. Oudere bromfietsen moeten uiterlijk 1 november 2006 een eigen kenteken hebben.
en voor de belgen
http://www.febiac.be/public/content.aspx?FID=547
Waar rijden?
Niet-gehomologeerde quads mogen alleen maar op privé terrein of op specifieke circuits rijden. Gehomologeerde quads (te herkennen aan een geschikte uitrusting met goedgekeurde verlichting, knipperlichten en een toeter) mogen op alle openbare wegen rijden (tenzij er een specifieke verbodsbepaling van kracht is) en zoals de andere weggebruikers moeten ook quadrijders de algemene regels van de wegcode respecteren. Geen enkele quad is
toegelaten op snelwegen of autowegen.
Geplaatst: di 03 okt, 2006 14:16
door jirre
wat word bedoelt met autowegen?
Geplaatst: di 03 okt, 2006 14:54
door sjarty
jirre schreef:wat word bedoelt met autowegen?
ik denk dat er in belgie nog een verschil is tussen een autoweg en een autosnelweg , in eerste geval max snelheid 100 en in tweede geval meestal 120 km/h
goed voorbeeld van een autoweg is de expressweg naar de kust , daar staan zelfs regelmatig verkeerslichten op .
Geplaatst: di 03 okt, 2006 15:00
door ICHE
hier staat meer uitleg bij verschillende wegen enz...
http://www.wegcode.be/wet.php?wet=1&node=art2
volgens mij wordt er met autowegen ook de expresswegen bedoelt
anders klopt er ergens iets niet in sommige bepalingen
Geplaatst: di 09 jan, 2007 21:13
door Tommy22
Hallo
ben nieuw hier opt forum en heb sinds een maand een ltz400, er liggen nog de standaard crossbanden op en in de winkel vertelden ze mij dat constant te hoog in toeren slecht is voor de quad.
Tussen 60 en 70 km/h zou het beste zijn en maak je normaal geen brokken. Nu is mijn vraag hoeveel sneller kan ik gaan wanneer in baanbanden leg en andere tandwielen steek? En wat raden jullie dan aan om te nemen qua maat
van banden en tandwielen.
greetz
Geplaatst: di 09 jan, 2007 23:31
door Teunie
Ik heb een Raptor 700 met baanbanden erop en een voortandwiel van 1 maat groter. Rond de 100 is nog vrij comfortabel maar ik vind zelf dat je meer last van de wind hebt dan van het rijden op hoge snelheid. Langdurig veel harder rijden zie ik in ieder geval niet zitten. Kwa toerental is het nog te doen maar misschien zou je het beste ook het achtertandwiel aan kunnen passen voor wat extra topsnelheid.
O wat ik er nog bij moet zeggen, de baanbanden hebben zeer veel grip, als je met 100 of harder je stuur niet heel goed stil houdt en een rare beweging maakt dan weet ik 100% zeker dat hij omslaat en over de kop vliegt...dus rijden met beleid en goed opletten wat de andere weggebruikers doen...een snelle manouvre maken is met een quad vrijwel ondoenbaar!
Snelweg
Geplaatst: di 09 jan, 2007 23:37
door Speedmaster
Ik rijd regelmatig over de snelweg in nederland zonder problemen,woon en werkverkeer
Maar nu zit ik met een probleem ik rijd regelmatig naar belgië toe over de snelweg Moet ik bij de grens dan afstappen en over de vluchtstrook mij Quad gaan duwen als ik in belgië niet over de snelweg mag rijden!
Mijn is verteld dat hij een Europeese goed keuring heeft en omdat hij in Nederland over de snelweg mag mag dat in verband met de Europeese regelgeving dus ook voor mij in België Of weet iemand het beter misschien.
En wat betreft slijtage is mij nog niks van bekend op tijd zijn beurd en Gassen maar ik heb nu 12000 km op de teller van mijn Barossa staan zonder problemen ook de wegligging is perfect daar de mijne verbreed verlaagd en platte wegbandjes heeft super motar noemen ze dat bij ons niet echt om te crossen maar ligt zo vast als een huis op de weg
Geplaatst: wo 10 jan, 2007 09:22
door Matthieu
in belgie is het verboden om met een quad op de snelweg te rijden, het staat letterlijk in het verkeersreglement
Koninklijk besluit van 1 december 1975 houdende algemeen reglement op de politie van het wegverkeer en van het gebruik van de openbare weg.
TITEL II: Regels voor het gebruik van de openbare weg
Artikel 21: Verkeer op autosnelwegen
21.1. De toegang tot de autosnelwegen is verboden :
* aan de voetgangers, aan de gebruikers van rolschaatsen en steps, aan de bestuurders van rijwielen, van bromfietsen en van dieren;
* aan de bestuurders van voertuigen of slepen die op een horizontale weg de snelheid van 70 km per uur niet kunnen bereiken;
* aan de bestuurders van voertuigen die overeenkomstig de bepalingen van artikel 49.5 met een noodkoppeling of met een hulpkoppeling een andere voertuig slepen;
* aan de bestuurders van driewielers met motor zonder passagiersruimte en met een ledige massa van niet meer dan 400 kg, en van vierwielers met motor zonder passagiersruimte.