Zijn er meer quad rijders die de snelweg op gaan??

Al wat niet in de andere forums thuishoort, maar toch omtrent sport quads gaat...
Rob Nabuurs
Toeschouwer
Toeschouwer
Contacteer:

Zijn er meer quad rijders die de snelweg op gaan??

Bericht door Rob Nabuurs »

Een quad is een vierwielig aangedreven voertuig met (meestal) dikke ballonwielen. Het voertuig is eigenlijk bestemd voor het ruigere terreinwerk. Er zijn verschillende merken en typen quads op de markt. Afhankelijk van het type voertuig kunt u nagaan welke regels ervoor gelden.

Quads worden voor de wet als een bromfiets, driewielig motorrijtuig of personenauto aangemerkt, afhankelijk van de door de constructie bepaalde maximumsnelheid, massa en het netto maximumvermogen. Voor de quads die aangemerkt worden als driewielig motorrijtuig of als personenauto is rijbewijs B vereist. U mag er mee de snelweg op, mits het voertuig de vereiste snelheid kan halen. Het gebruik van de autosnelweg is alleen toegestaan voor bestuurders van een motorvoertuig waarmee met een snelheid van tenminste 60 km per uur mag en kan worden gereden. Het gebruik van de autoweg is alleen toegestaan voor bestuurders van een motorvoertuig waarmee een snelheid van tenminste 50 km per uur mag en kan worden gereden. Deze quads moeten voorzien zijn van een kentekenbewijs, anders mag deze de weg niet op.

Voor de quads die aangemerkt worden als bromfiets gelden dezelfde regels als voor ‘normale’ bromfietsen. Zo moet u een bromfietscertificaat of rijbewijs hebben en geldt de helmplicht. Vanaf 1 september 2005 dienen deze voertuigen te worden voorzien van een officieel bromfietskenteken. Voor meer informatie over het kenteken van bromfietsen kunt u contact opnemen met de RDW.

Helmdraagplicht quad
Als bestuurder van een driewielig motorrijtuig zonder goedgekeurde gordels of van een bromfiets bent u verplicht een helm te dragen.
Steffen
Quadracer
Quadracer
Contacteer:

Bericht door Steffen »

mooi uitgelegd :lol:
zit je bij de verkeersbrigade mss?
http://www.qc-xplode.be" onclick="window.open(this.href);return false;

A new quad generation is born !
jefke78
Easy Quadrider
Easy Quadrider

Bericht door jefke78 »

Ik begrijp niet waarom ze hier altijd bezig zijn van "op de snelweg rijden" . Wat is daar nu aan , het is levensgevaarlijk .
White Z400 '04 / Yoshimura RS3 system/ FmF Jetkit/ KW verlagingsveren.
www.thedukes.be
Sharky #3
Quad Master
Quad Master

Bericht door Sharky #3 »

Dat zal wel voor in nederland zo zijn...

En dan nog, ook al zou ik het mogen, zal je mij nooit op de snelweg zien...

Veel te gevaarlijk en zeer slecht voor je motor (10km aan een stuk volle bak is niet gezond)
Rob Nabuurs
Toeschouwer
Toeschouwer
Contacteer:

quad als auto

Dat komt omdat er mensen zijn zoals ik die ook een quad als auto hebben.Dus zo gek zijn dat ze niet alleen met de quad in de bossen rijden maar er ook mee naar hun werk gaan. Het is leuk om er ervaring mee uit te wisselen.
raptorke
Easy Quadrider
Easy Quadrider

Bericht door raptorke »

ik zal nooit een snelweg oprijden met de quad , het mag niet en trouwens ik zou zelfs niet willen dat het mag, veel te saai met de quad :?
zelfs moest ik op 100 km van mijn werk wonen ( dat is nu wel het geval niet) zou ik een binnenbaan uitstippelen om zo op mijn werk te geraken :wink:
Rob Nabuurs
Toeschouwer
Toeschouwer
Contacteer:

Onzin

Aub als u iets niet zeker weet zeg dan niks, een quad mag zeker op de snelweg , dat jij dat niet durft ok. Ik reed voorheen motor dus met 2 wielen op de snelweg , een quad heeft er maarliefs 4. Voor de duidelijk heid lees even hier onder :

Een quad is een vierwielig aangedreven voertuig met (meestal) dikke ballonwielen. Het voertuig is eigenlijk bestemd voor het ruigere terreinwerk. Er zijn verschillende merken en typen quads op de markt. Afhankelijk van het type voertuig kunt u nagaan welke regels ervoor gelden.

Quads worden voor de wet als een bromfiets, driewielig motorrijtuig of personenauto aangemerkt, afhankelijk van de door de constructie bepaalde maximumsnelheid, massa en het netto maximumvermogen. Voor de quads die aangemerkt worden als driewielig motorrijtuig of als personenauto is rijbewijs B vereist. U mag er mee de snelweg op, mits het voertuig de vereiste snelheid kan halen. Het gebruik van de autosnelweg is alleen toegestaan voor bestuurders van een motorvoertuig waarmee met een snelheid van tenminste 60 km per uur mag en kan worden gereden. Het gebruik van de autoweg is alleen toegestaan voor bestuurders van een motorvoertuig waarmee een snelheid van tenminste 50 km per uur mag en kan worden gereden. Deze quads moeten voorzien zijn van een kentekenbewijs, anders mag deze de weg niet op.

Voor de quads die aangemerkt worden als bromfiets gelden dezelfde regels als voor ‘normale’ bromfietsen. Zo moet u een bromfietscertificaat of rijbewijs hebben en geldt de helmplicht. Vanaf 1 september 2005 dienen deze voertuigen te worden voorzien van een officieel bromfietskenteken. Voor meer informatie over het kenteken van bromfietsen kunt u contact opnemen met de RDW.

Helmdraagplicht quad
Als bestuurder van een driewielig motorrijtuig zonder goedgekeurde gordels of van een bromfiets bent u verplicht een helm te dragen.

:!:
Ralph
Quad GOD
Quad GOD

Bericht door Ralph »

Quads zijn erg instabiel, als je met hoge snelheid moet uitwijken dan ben je de sjaak.
koeke
Easy Quadrider
Easy Quadrider

Bericht door koeke »

Zou soms toch gemakkelijk zijn.

Op de antwerpse ring bijvoorbeeld, om de km een afrit ( bij wijze van spreken) nu moet ik helemaal om rijden( niet altijd tijd voor) anders ring op en km verder weer af. Max snelheid in theorie 8) 100km/uur,
moet toch te doen zijn met bv een raptor ( met mijn warrior mss niet :cry: )
1,5 jaar warior gereden
1,5 jaar quadloos
nu RAPTOR 700, a dream come true
raptorke
Easy Quadrider
Easy Quadrider

Bericht door raptorke »

@Rob Nabuurs
ik spreek hier niet van durven :!: ik spreek hier van dat het saai is lange banen met een quad :idea:
het is hier een forum om een mening te uiten ! en als jij dat niet kan verdragen zeg dan zelf niks :wink:
Ivoman #7
Quad Expert
Quad Expert
Contacteer:

Bericht door Ivoman #7 »

op de snelweg mag niet in België :!:
in Nederland is het wel toegelaten dacht ik
maar daaromtrent sluit ik me aan met wat Ralph zegt
Ralph schreef:Quads zijn erg instabiel, als je met hoge snelheid moet uitwijken dan ben je de sjaak.
Tegazo
Quadrider
Quadrider

Bericht door Tegazo »

Waarom zou het niet goed zijn voor een quad om 10km of meer vol gas te rijden :?: Daar moet de motor toch wel tegen kunnen :roll:
Suzuki Z400
doubletracing
Quadracer
Quadracer

Bericht door doubletracing »

als je constant tegen de begrenzer aan rijd en veel toeren maakt over een lange afstand ziet je pistonneke volgens mij vree af...
gas geven is niets , tis er blijven opzitten!

www.depannagedoublet.be
Tegazo
Quadrider
Quadrider

Bericht door Tegazo »

Moet er wel tegen kunnen toch, lijkt me sterk al een beetje quad dat niet kan hebben :)
Suzuki Z400
Vyrena
Pro Quadrider
Pro Quadrider
Contacteer:

Bericht door Vyrena »

Dat is toch hetzelfde als ik zeg dat jou quad er wel tegen moet kunnen om bijvoorbeeld bij een stoplicht de hele tijd op te trekken en weer gas minder. Dus de hele tijd koppeling naar buiten laten komen terwijl je ietsjes rijd. Dan ligt jouw koppeling er toch ook zo uit :?
Afbeelding

De site met alles over het quadgebeuren--> www.quadracing.tk
Plaats reactie