Pagina 5 van 20
Geplaatst: ma 27 nov, 2006 20:16
door yfz-450 king of the quads
ziet er tog goed uit
gaat wel lekker zo te zien
Geplaatst: ma 27 nov, 2006 20:20
door epix no-fear
oke op de 4e pagina staan goede fotos van de a-arm met balljoint
en dit is wat ik van plan ben.
de draad zien op te meten van deze balljoint
dan draai ik bussen met waar ik die draad in tap.
dan zaag ik de balljoints die ik er nu aan heb zitten eraf zoals op onderstaande tekening te zien is.
vervolgens laat ik die bus op de zelfde plek terug lassen en klaar is het
k ben benieuwd wat jullie van dit idee vinden
Geplaatst: ma 27 nov, 2006 20:33
door Fré
kan je niet gewoon die balljoint afzagen en die bus uitboren en tappen?
Geplaatst: ma 27 nov, 2006 20:34
door epix no-fear
Fré schreef:kan je niet gewoon die balljoint afzagen en die bus uitboren en tappen?
dat kan ik ook nog proberen
bedankt voor de tip fré
Geplaatst: ma 27 nov, 2006 20:38
door Fré
het enige is: hoe ga je die borgen? met een contermoer worden je armen dan iets breder, en wil je dat wel (ook rekening houdend met de breedte van je bovenarmen)?
Geplaatst: ma 27 nov, 2006 20:42
door epix no-fear
Fré schreef:het enige is: hoe ga je die borgen? met een contermoer worden je armen dan iets breder, en wil je dat wel (ook rekening houdend met de breedte van je bovenarmen)?
ik wil het borgen met een borg moer inderdaad
maar daar kan ik rekening mee houden als ik dat met die bussen doe want dan maak ik de bus gewoon iets korter
Geplaatst: ma 27 nov, 2006 20:54
door SlOoT
Zeer zeker alles goed uitmeten
Geplaatst: di 28 nov, 2006 18:37
door mx jake
als je het alleen maar doet om ze te coaten, zou ik een andere oplossing zoeken
de balljoints die je nu wil gaan gebruiken, zijn leuk voor de bovenste A-armen, maar ik ben van mening, niet voor onder
zelfs Wil v/d Laan, die A-armen heeft gemaakt voor raptor met deze balljoints is van dit concept afgestapt, om dat ze simpelweg niet sterk genoeg zijn
de overgang van draad, achter de contermoer, naar de ball is zo dun, dat hij daar breekt (en dat is niet leuk als je heel hard gaat)
ken je het systeem van meassen
daar zit een plaat aan het eind van je A-arm waar je de balljoint aan vast bout met 3 bouten, ik denk een betere optie dan deze
Geplaatst: di 28 nov, 2006 20:06
door Quad racer
yamaha tri-z schreef:oke op de 4e pagina staan goede fotos van de a-arm met balljoint
en dit is wat ik van plan ben.
de draad zien op te meten van deze balljoint
dan draai ik bussen met waar ik die draad in tap.
dan zaag ik de balljoints die ik er nu aan heb zitten eraf zoals op onderstaande tekening te zien is.
vervolgens laat ik die bus op de zelfde plek terug lassen en klaar is het
k ben benieuwd wat jullie van dit idee vinden
dit lijkt mij het beste plan
Geplaatst: di 28 nov, 2006 23:24
door SlOoT
mx jake schreef:als je het alleen maar doet om ze te coaten, zou ik een andere oplossing zoeken
de balljoints die je nu wil gaan gebruiken, zijn leuk voor de bovenste A-armen, maar ik ben van mening, niet voor onder
zelfs Wil v/d Laan, die A-armen heeft gemaakt voor raptor met deze balljoints is van dit concept afgestapt, om dat ze simpelweg niet sterk genoeg zijn
de overgang van draad, achter de contermoer, naar de ball is zo dun, dat hij daar breekt (en dat is niet leuk als je heel hard gaat)
ken je het systeem van meassen
daar zit een plaat aan het eind van je A-arm waar je de balljoint aan vast bout met 3 bouten, ik denk een betere optie dan deze
Iets zoals dit ?
Geplaatst: wo 29 nov, 2006 07:27
door Dutje#82
bart, het is M10x1.25 (spoed dus) je hebt linkse en rechtse draadtappen nodig !
Geplaatst: wo 29 nov, 2006 10:13
door Vincenzo
Dutje#82 schreef:bart, het is M10x1.25 (spoed dus) je hebt linkse en rechtse draadtappen nodig !
waarom linkse en rechtse draadtappen?
Geplaatst: wo 29 nov, 2006 10:47
door epix no-fear
Vincenzo schreef:Dutje#82 schreef:bart, het is M10x1.25 (spoed dus) je hebt linkse en rechtse draadtappen nodig !
waarom linkse en rechtse draadtappen?
jaa dat vraag ik me ook af
volgens mij maakt de draad richting niet uit
@mx jake
ik heb net even met maessen gebelt en uitgelegt wat ik van plan was.
die vertelde dat hun dat systeem ook gebruikte en da dat het best is en het sterkst.
ook heb ik bij verschillende aftermarket merken gekeken en aantal daarvan gebruiken het zelfde systeem.
onderanderen:
janssen motorsports
eyeball engeneering
jb racing
enzovoorts
Geplaatst: wo 29 nov, 2006 10:58
door Vincenzo
yamaha tri-z schreef:Vincenzo schreef:Dutje#82 schreef:bart, het is M10x1.25 (spoed dus) je hebt linkse en rechtse draadtappen nodig !
waarom linkse en rechtse draadtappen?
jaa dat vraag ik me ook af
volgens mij maakt de draad richting niet uit
ja M10 is den draaddiameter en 1.25 is de spoed staat toch nergens bij welke kant de draad is? gewoon alle 2 rechtse draad das het makkelijkst
Geplaatst: wo 29 nov, 2006 11:00
door epix no-fear
Vincenzo schreef:yamaha tri-z schreef:Vincenzo schreef:
waarom linkse en rechtse draadtappen?
jaa dat vraag ik me ook af
volgens mij maakt de draad richting niet uit
ja M10 is den draaddiameter en 1.25 is de spoed staat toch nergens bij welke kant de draad is? gewoon alle 2 rechtse draad das het makkelijkst
jaa dat denk ik ook
temeer omdat je anders ook weer 2 verschillende balljoints moeten kopen