Pagina 5 van 5
					
				
				Geplaatst: zo 14 jan, 2007 12:07
				door Sean
				wat een verhitte discussie hier zeg 
 
 
maargoed, BROMquads als adly, aeon en access worden geimporteerd uit verwegistan. ze komen naar de importeur, en die doet er SOMS een begrenzing in (dit moet namelijk van de wet (nederland)  

 )
wat die begrenzing dan kan zijn, een varioring, en/of een prop in de uitlaat. of niets natuurlijk.
qua snelheid maken die begrenzers niet zoveel uit. met alles eruit win je hooguit 20 per uur.
varioring eruit betekent helemaal niet dat je optrekken minder wordt. het wordt zelfs beter, niet veel, maar het wordt iig niet minder.
de prop uit de uitlaat halen heeft nog het meeste nut, alleen doen sommige dealers een prop in de demper ipv bij de uitlaatpoort. eigenaars kunnen geen prop vinden bij de normale plek (uitlaatpoort dus) en denken dattie ontgrenst is. niet dus.
tot zover weet ik het van begrenzingen bij bromquads. ben het ermee eens of niet, dat is je eigen keuze maar doe iig een btje rustig aan he 

 
			
					
				
				Geplaatst: zo 14 jan, 2007 12:22
				door Haagje
				er zitten geen begrenzers in... zoals vario ring en prop in de uitlaat. die zitten er al standaard niet in omdat de quad toch 2 wielen moet aandrijven en zo veel kracht verliest. alleen de luchtfilter is begrenst
			 
			
					
				
				Geplaatst: zo 14 jan, 2007 12:26
				door Sean
				inderdaad, ik ben de luchtfilter vergeten. maar als je die eruit hebt en een maatje omhoog gaat in sproeier, win je ook maar iets van 5/10 km per uur.
en echt, die prop en variobegrenzingen kunnen erin zitten. heb ze er bij die van mij zelf uit moeten halen.
			 
			
					
				
				Geplaatst: zo 14 jan, 2007 14:09
				door Robby
				Sean schreef:
varioring eruit betekent helemaal niet dat je optrekken minder wordt. het wordt zelfs beter, niet veel, maar het wordt iig niet minder.
de prop uit de uitlaat halen heeft nog het meeste nut, alleen doen sommige dealers een prop in de demper ipv bij de uitlaatpoort. eigenaars kunnen geen prop vinden bij de normale plek (uitlaatpoort dus) en denken dattie ontgrenst is. niet dus.
manmanman... expert zeker... dacht het al.
als je eens tijd hebt zak dan eens af tot bij mij...zal je het een ent ander leren over bromquads en scooters...
kga er niet verder op in,want beste stuurlui staat hier aan wal.
greetz
 
			
					
				
				Geplaatst: zo 14 jan, 2007 14:42
				door Haagje
				robby heeft wel geluk. het gaat tenkoste van je trekkracht.
@Sean   als je de luchtfilter begrenzer erui haalt zal ie maar 3/5 km harder lopen. of je moet al echt een powerfilter eronder leggen
			 
			
					
				
				Geplaatst: zo 14 jan, 2007 18:51
				door frank
				Hallo, ik heb hier een Z 50 suzuki van 2006 en in het werkhandboek spreken ze zelf wanneer je de ring verwijdert  dat hij sneller zal rijden.
			 
			
					
				
				Geplaatst: zo 14 jan, 2007 19:06
				door Sean
				Robby schreef:
manmanman... expert zeker... dacht het al.
als je eens tijd hebt zak dan eens af tot bij mij...zal je het een ent ander leren over bromquads en scooters...
kga er niet verder op in,want beste stuurlui staat hier aan wal.
greetz
wie zegt dat ik een expert ben? ik vind het een groots compliment, dankjewel, maar ook compleet nutteloos.
mij hoef je niets meer te leren hoor, maar zal ik nog een keer mijn laatste zin control-v-en?
''ben het ermee eens of niet, dat is je eigen keuze maar doe iig een btje rustig aan he''
 
			
					
				
				Geplaatst: zo 14 jan, 2007 21:01
				door Ralph
				Beetje rustig allemaal met m'n lieve schoonbroertje 

 
			
					
				
				Geplaatst: zo 14 jan, 2007 22:08
				door Robby
				Sean schreef:Robby schreef:
manmanman... expert zeker... dacht het al.
als je eens tijd hebt zak dan eens af tot bij mij...zal je het een ent ander leren over bromquads en scooters...
kga er niet verder op in,want beste stuurlui staat hier aan wal.
greetz
wie zegt dat ik een expert ben? ik vind het een groots compliment, dankjewel, maar ook compleet nutteloos.
mij hoef je niets meer te leren hoor, maar zal ik nog een keer mijn laatste zin control-v-en?
''ben het ermee eens of niet, dat is je eigen keuze maar doe iig een btje rustig aan he''
 
yeah yeah wathever...
blijf gewoon uit gevaarlijke discuties als je er zelf het fijne er niet van weet...
iedereen blij? degene die er nu nog eens over begint van welles rapper en welles rapper trekken... die kom ik persoonlijk halen en laat ik onder dwangarbeid een varioring eruithalen bij een quad en ermee rijden en daarna de varioring terug monteren...
Dus conclusie: quad gaat inderdaad rapper rijden,maar gaat niet meer trekken,voor een scooter is dat rapper rijden en ietwat trekkracht inboeten (minder voelbaar als quad,heeft maar 2wielen en minder gewicht)
iemand niet akoord... 
 
   
 
greetz
 
			
					
				
				Geplaatst: ma 15 jan, 2007 15:39
				door jossoh
				maar niet op alle quads zit een vario- ring
het demp-componentje in de uitlaat waar zit die ongeveer ?
			 
			
					
				Re: vario-RING, hoe en wat?
				Geplaatst: di 31 jul, 2012 20:27
				door Quadopvoerder
				Vario-ring heeft niet veel zin. Ik rij hier in Delly en heb alleen me vertanding aangepast voor groter en achter origneel. Ik had veel meer trekkracht en ging iets sneller(niet veel) ik werk dagelijks hier in dus neem van mij aan dat dat de beste oplossing is.
veel geluk der in
			 
			
					
				Re: vario-RING, hoe en wat?
				Geplaatst: di 31 jul, 2012 21:31
				door yamahakoppel
				een beetje zinloos om een topic van 5 jaar oud naar boven te halen en als je een vario hebt dan heb je 9/10 geen ketting liggen  

 tenzij je een bromquad hebt