Pagina 5 van 5

Geplaatst: ma 06 okt, 2008 19:27
door mx jake
zelfs al zie je niets geen beschadegingen aan de cilinder
moet hij wel geboord worden
de voor en achterkant van de cilinder slijten harder dan de zijkanten, meet maar eens na
als je piston is versleten zal je zien dat de cilinder ovaal is

dit is alleen bij cilinders ZONDER nicasilwand (banshee ,blaster, warrior, 660)
cilinders met nicasil kan zo weer een nieuwe piston in (450, 700)

Geplaatst: ma 06 okt, 2008 19:32
door NHke
Ik heb dus een Raptor 350..

Heeft deze ook een nicasilwand?

Geplaatst: ma 06 okt, 2008 19:40
door kees
NHke schreef:Ik heb dus een Raptor 350..

Heeft deze ook een nicasilwand?
Nee volgens mij niet. Dit word volgens mij alleen in de nieuwere motoren toegepast en maar goed ook. Kan best zijn dat het bij de 350 ook al gedaan werd maar het lijkt mij sterk...

Geplaatst: ma 06 okt, 2008 19:45
door NHke
Ok bedankt.. Iemand nog enig idee wat de krukas en piston kosten van een 350?

Geplaatst: di 07 okt, 2008 18:21
door mx jake
de krukas kan je laten reviseren
kost een stuk minder dan een nieuwe
krukas revisie van een 450 is €175 en een 450 piston €150

Geplaatst: di 07 okt, 2008 18:44
door NHke
Heb ondertussen al nieuws..

Krukas gaan ze opsturen om te maken, cilinder word geboord en komt een nieuwe piston in ;)

Geplaatst: vr 10 okt, 2008 10:39
door raptor350
dit grapken kost je allesins minimum 500euro ... Want de meeste mekaniekers vragen al snel 45 euro per uur :shock: :muur:
revisie krukas , nieuwe overmaat zuiger , cilinder laten uitboren , nieuwe dichtingen en lagers ... + werkuren :duimlaag:
zo'n revisie's kosten altijd een hoop geld, terwijl de schade eigl nog best meevalt bij u. (Kon nog veel erger)

succes ermee en hopelijk heb je hem snel terug :knikduim:
Nu je toch een andere zuiger moet steken kan je eventueel een hogedruk zuiger monteren , heb je weer wat extra vermogen :tongduim:
niet vergeten om alles weer in te rijden :wink: