Pagina 5 van 9

Re: My Suzuki Ltz

Geplaatst: di 08 mei, 2012 06:53
door suzuki400
sjmallie94 schreef:Na een tijdje zoeken en na denken nieuwen bandjes gehaald, maar meteen voor beter kwaliteit gegaan heb nu Maxxis dirt er op liggen, en moet zeggen supper tevreden er over. geen rammelen geen naar een zeikant trekken helemaal niks meer.
Nu alleen nog even een goeien banden druk meter gaan kopen want die wat nu had was batterij leeg van maar die kon je niet vervangen :verymad:


Ondertussen ook weer aan de ontelbaarse Db killer begonnen, tot nu toe heeft die elke Db killer er uit geknalt, vanalles geprobeert popnieten van 5mm er in gezet 1 maand lag de Db killer weer op de grond, un alu gevouwde strip er in gedaan, die wat je niet zag op de foto hierboven , dezen had ik gegolft zodat de lucht naar demperwol in ging, die strip had die mooi recht geduwt en toen rechtstreeks naar buite, heeft die gewoon rond geduwt. Ander model Db wat gemaakt had was 1 delig die je met schroef vast draaide en 2 helften over elkaar schoven en zo vast duwde, die schoot er ook telkens uit.

Nu hebben we het radicaal aangenomen. geen compleete verbouwing van de uitlaat, maar het uitzicht word totaal veranderd, morgen word die afgelast op het werk, dan kan die er onder en dan post ik foto's op het forum.

Hier ondertussen al wat foto's van de bandjes.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Heb ook enkel een demper van fp, maar wil ook de voorbocht. :)
Waar heb jij die bestelt?

Re: My Suzuki Ltz

Geplaatst: di 08 mei, 2012 08:43
door sjmallie94
De voorbocht is niet van FP maar van doma heb mijn uitlaat er op aangepast zodat die er overheen gaat.

Re: My Suzuki Ltz

Geplaatst: di 08 mei, 2012 09:16
door suzuki400
sjmallie94 schreef:De voorbocht is niet van FP maar van doma heb mijn uitlaat er op aangepast zodat die er overheen gaat.
Veel werk?
en wat kost die van doma?

Re: My Suzuki Ltz

Geplaatst: di 08 mei, 2012 13:52
door sjmallie94
wat voor die bocht betaalde weet niet meer . maar was wat van 50 tot 90 euro daar ergens tussen in. enigste wat heb moeten doen is een stukje er af moeten zagen stuk RVS buis over de bocht van de demper schuiven, die er aan lassen en dan gaat die ook mooi over die doma uitlaat heen, want de voorbocht en de demper hebben precies de zelfde diameter.

Re: My Suzuki Ltz

Geplaatst: di 08 mei, 2012 14:11
door suzuki400
sjmallie94 schreef:wat voor die bocht betaalde weet niet meer . maar was wat van 50 tot 90 euro daar ergens tussen in. enigste wat heb moeten doen is een stukje er af moeten zagen stuk RVS buis over de bocht van de demper schuiven, die er aan lassen en dan gaat die ook mooi over die doma uitlaat heen, want de voorbocht en de demper hebben precies de zelfde diameter.
Ok bedankt! :bier:

Heb je trouwens pk's gewonnen?

Re: My Suzuki Ltz

Geplaatst: di 08 mei, 2012 14:16
door sjmallie94
ik heb niet op de testbank gestaan en heb daarmee dus ook niet de perfecte afstelling maar het verschil is duidelijk merkbaar.

Re: My Suzuki Ltz

Geplaatst: wo 09 mei, 2012 20:16
door sjmallie94
Hier de foto's van de uitlaat.

Hiermee begonnen
Afbeelding
Afbeelding

Toen het gat in het "potje" groter maken met een freesje
Afbeelding
Afbeelding

Buisje op de juiste hoek en plaats vast gehecht
Afbeelding

Zo zag die er uit zonder afwerking en afgelast.
Afbeelding


Zo was die klaar gelast, voorste las netjes bij gewerkt die zie je niet meer.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding


Zoals te zien was er ook met poetswol overheen gegaan zodat je die krassjes er in kreeg. Dat vond ik niet mooi dus heb ik dat gezandstraalt zodat het weer terug als orgineel uit zag.
Afbeelding

Zo ziet die er nu uit.
Afbeelding

En dit is het eind plaatje zonder DB killer
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding


En dit is de DB killer, die is wel nog in verbetering maar voor de eerste x en proef is zeer goed gelukt met het geluid naar beneden te brengen.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Zo staat het die er bij met Db killer.
Afbeelding

De demperwol had die ook al aardig er uit gehaald , vrij snel vond ik dus maar naar motor zaak gegaan en demperwol gehaald, zit nu weer goed vol
Afbeelding
Afbeelding


Dat was het uitlaat project zover, ik ben nog bezig met paar onderdeeltjes, maar dat is wat voor later.
Wat wel als volgende gaat komen is RVS remleidingen voor en achter.

Re: My Suzuki Ltz

Geplaatst: wo 09 mei, 2012 20:23
door erikalbring
je foto's zijn niet erg zichtbaar :p :p

Re: My Suzuki Ltz

Geplaatst: wo 09 mei, 2012 20:39
door sjmallie94
Nu wel, had foutje gemaakt.

Re: My Suzuki Ltz

Geplaatst: wo 09 mei, 2012 20:48
door erikalbring
jup ze zijn nu wel zichtbaar

p.s. wat voor km teller heb jij, bevalt die ook goed?

Re: My Suzuki Ltz

Geplaatst: wo 09 mei, 2012 21:09
door sjmallie94
trailtech endurochance zijn paar + en - punten aan, is wat je zelf ondervind, iedereen heeft dat anders, over het geheel ben ik wel tevreden over de kmh teller. hij geeft de snelheid en de KM stand aan dat is belangrijkste :p

Re: My Suzuki Ltz

Geplaatst: za 14 jul, 2012 20:35
door sjmallie94
Hallo, sinds vorge week heb ik een tikje in mijn blok gekregen dat grootendeels van de koppeling afkomt.
Ik heb toen met paar mensen van forum contact op genomen en informatie gevraagt, zij wisten niet direct wat het kon zijn omdat ze niet konden horen, dus was ik naar de dealer gegaan officele suzuki dealer (motor's)

Zij meende dat het mijn krukas lagers waren die kapot beginnen te gaan.

In het begin en nu nog steeds denken we dat het van de koppeling af komt omdat het tikkend geluid na dat ik gereden had een stuk harder, nadat die dag stil stond was het al stuk minder, en na een paar meter rijden was het al stuk minder geworden.

Waar wij (ik en pa ) het op bazeren is als ik hier rij is het vol rijden afremmen schakelen vol optrekken afremmen en zo door de heletijd, en dat allemaal op een korte afstand, (natuurlijk rij ik de motorblok altijd 5 min warm ) het is zo dat je niet kunt zeggen de koppeling heeft even rust die is wel constant bezig en dat 1 uur lang, tussen door laat ik de quad ook wel eens op het lange rechte stuk afkoelen en schaken helemaal op naar 5de versnelling. zodat blok beetje kan afkoelen. En voordat ik helemaal stop met rijden rij ik 10 min in lage toeren en probeer zoveel mogelijk rijwind te hebben zodat blok afkoelt voordat ik dezen uitzet.

Dit hebben we ook de dealer gezegt, dealer vond maar raar en had dat nog nooit gehoord bij dit blokje. Nu even tijdje in de gaten houden of het tikkend geluid harder gaat worden, is dit het geval dan zijn toch de lagers kapot.

Maar nu mijn vakantie begonnen is haal ik toch even de kap er af voor naar de koppeling te kijken. Of ik niks op eerste oog kan zien of er wat kapot is.

Tevens was ik ook nog bezig met een nieuwen uitlaat, Dezen zal als alles door gaat en goed gaat eind oktober binnen komen.

Re: My Suzuki Ltz

Geplaatst: ma 16 jul, 2012 18:42
door sjmallie94
Zo vandaag maar eens de tijd genomen en de koppeling uit elkaar gehaald, wat zeker de moeite waard was.

Toen we de deksel er af hadden zal alles goed uit totdat we met de koppeling gingen bewegen die konden we een heel stuk mee draaien en dat echt als speling niet dat je die naar de vering in duwt.
Erna eens ermee naar voor en achter gaan bewegen en dat kon ook nog en niet te zuinig.
Toen maar alles er af gehaald en is dit in het oog gevallen.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Hopelijk is dit het probleem en niet de krukas.

Re: My Suzuki Ltz

Geplaatst: ma 16 jul, 2012 18:47
door bonzaiking
fijn dat het probleem gevonden is maar iets anders ik heb altijd problemen met je topic het beeld blijft verspringen kan je niet iets doen aan die foto's er is iets mee, ik heb dit niet bij andere topics :bier:

Re: My Suzuki Ltz

Geplaatst: ma 16 jul, 2012 18:50
door sjmallie94
Dit komt omdat ik zo veel foto's er op heb staan en dan gaat hij dezen downloaden zeg maar, en dan neemt die een foto sneller als de anderen.

zal de foto's wat kleiner uplouden gaan en minder foto's er op zetten, dan moet het probleem opgelost zijn