Ik twijfelde eigenlijk een beetje om na deze upgrade nog voor een Big Bore Kit te gaan of niet ....vanwege de hoge kosten en tevens de verhoogde kans op evt. vastlopers en schade aan motor etc.
Bovendien duurt het daarbij horende machineren van de koppen erg lang , dat eenmansbedrijf in Duitsland vraagt 5 maanden wachttijd (!) en zo lang kan ik niet zonder mijn Sweet Renegade .....
Toch was Ken van
Freaxracecraft* weer de goedheid zelve en stelde voor om mij een paar van zijn (privé) reservekoppen te lenen die we insturen en laten uitboren en in de tussentijd de rest van de Performance Parts bij elkaar te zoeken en bestellen :
- Muzzy 910cc BBK
- CP Race pistons 13.1:1 Compression
- Head porting stock heads
- High compression valves
- Quadworx Race intake
- Gen 2 RJ Cams
- STM secondary (45° Alu Helix)
- Tapered trottle body 50 mm
- Quadworx Oil Cooler
- Larger impeller for more cooling
Het is een nog lange weg te gaan als het echt nog 5 maanden gaat duren voordat de leen-koppen klaar zijn; aan de andere kant schijnen deze speciale, en op maat, uitgeboorde heads betrouwbaarder te zijn en behoorlijk meer power te leveren dan de TBR Super race heads die je kant en klaar in de USA/Can kunt kopen. Deutsche grundlichkeit doet weer van zich spreken.
De montage wordt trouwens gedaan door Clemens van E-ATV (D), dit soort zaken doe (en kan) ik niet zelf;
Het is wel de bedoeling dat we een uitermate betrouwbare en supersterke motor gaan samenstellen, niet een big bore monster die binnen een paar uur in de prak draait. De jongens van FRC* zijn specialisten die zelf op de levende voorbeelden rondrijden waar al die zgn. USA/CAN Super-powercurves niet aan kunnen tippen, op naar de beloofde 90+PK !!!
Ken was verleden week de Renegade nog "even" komen ophalen in Rotterdam, helemaal uit Dusseldorf.
Hij wilde nog even wat afregelen aan de clutch ivm met het lage clutch-out" toerental en het controleren op het slippen van de Drive-Belt in het lage segment. Nu toch 7300 RPM voor elkaar en "a good punch"
Zo blijkt maar weer hoe die mannen zich betrokken en verantwoordelijk voelen voor het wel en wee van de klant, ik hoefde voor deze service zelfs niet te betalen .....GRANDIOOS!!! Waar vind je die betrokkenheid nog vandaag de dag ?
Bedankt Ken, you are the best !!!!
Geduld.....weer zo een test op mijn geduld, een eigenschap die ik niet bezit .... Vermoedelijk rond Mei / Juni kunnen we weer gaan verbouwen en de ultieme afstellingen uittesten op de Dyno vermogenstestbank.
Gelukkig kan ik in de tussentijd nog lekker effe doorknallen met de Gade, en gaan we nog een paar leuke maanden beleven voordat Step 2 (en 3) gaat beginnen.