Pagina 5 van 8
Re: Aanpassingen Outlander 500
Geplaatst: zo 30 nov, 2014 15:51
door staf
De Ceros is idd en goede band,maar 0,8 bar is te veel.
De band zal te bol komen staan en ongelijkmatig slijten.
Ook kan de quad springerig gaan aanvoelen.
Ik heb ook Cerossen gehad en reed met 0,4 bar.
Misschien kan je omdat je een zwaardere machine hebt(2-zit) met 0,5 bar rijden.
Het zal ook comfortabeler rijden.
Re: Aanpassingen Outlander 500
Geplaatst: zo 30 nov, 2014 16:34
door scorpion
0.8 is inderdaad vrij veel.
ik heb in de wild boar, ben als toerist geweest, wegens een inwendig medisch probleem.
rondgereden op 0.6, en dit met iemand van 95kg droog aan de haak achterop.
Re: Aanpassingen Outlander 500
Geplaatst: zo 30 nov, 2014 17:20
door Partagas
Bedankt voor de tip jongens. De bandendruk zal ik tot 0,6 BAR verlagen...
Re: Aanpassingen Outlander 500
Geplaatst: zo 30 nov, 2014 19:18
door Jazzy
Mmm, ik heb meestal 0,8 in die van mij. Soms wat lager als ik veel offroad rij.
Re: Aanpassingen Outlander 500
Geplaatst: zo 30 nov, 2014 19:52
door AC67
Ik heb meestal 0.7 er in om 2 redenen:ik ben wat zwaarder dan de gemiddelde nederlander en heb als tailgunner van de MC meestal veel gereedschap en extra brandstof bij me.veel kilo's extra dus.maar 0.8 is met een redelijk lichte quad qua belading en gewicht van de bestuurder echt aan de hoge kant.
Re: Aanpassingen Outlander 500
Geplaatst: za 20 dec, 2014 13:51
door Partagas
Zo, gaten geboord voor de oprijplaten en hij kan nu eindelijk de aanhangwagen op
Past precies (dankzij de spoorverbreders) dus hij staat lekker stevig!!!
Re: Aanpassingen Outlander 500
Geplaatst: za 20 dec, 2014 14:02
door Jazzy
Mooi voorelkaar zo, nu kun je mooi overal heen met de quad.
Re: Aanpassingen Outlander 500
Geplaatst: za 20 dec, 2014 14:06
door AC67
dat is een nette pas.
beter strak er in dan ver er naast
even een tip:
ik heb dezelfde oprijplaten maar die bogen na verloop van tijd door ondanks dat de abrikant aangaf dat ze het makkelijk konden hebben..
Ik heb toen aan de onderzijde in de rand houten balkjes gemonteerd,aan beide zijden van 1 oprijplaat 1 vierkant balkje,dus 2 stuks per plaat,ik zal er morgen een foto van maken zodat het wat duidelijker word misschien
zodat ze niet meer konden buigen.
Re: Aanpassingen Outlander 500
Geplaatst: za 20 dec, 2014 16:32
door Partagas
Bedankt voor de tip! Zat mij eerlijk gezegd ook al af te vragen of die krengen niet een keer gaan doorbuigen
Re: Aanpassingen Outlander 500
Geplaatst: za 20 dec, 2014 17:19
door AC67
Partagas schreef:Bedankt voor de tip! Zat mij eerlijk gezegd ook al af te vragen of die krengen niet een keer gaan doorbuigen
ok,graag gedaan.
Ik heb vanaf de buitenkant wat gaten in de smalle kant geboord en met verzonken parkers de balkjes vastgezet.zo heb je geen last van schroeven die toevallig een keer er buiten steken als ze buigen.
je kan ook een plank pas maken en die er in schuiven maar dan word het zo zwaar en heb je met verloop van tijd last van de troep tussen de plank en de plaat.
Als je aan beide kant een balkje in de gezette kant monteert kan het ergste troep er tussen door vallen.
Re: Aanpassingen Outlander 500
Geplaatst: zo 21 dec, 2014 16:19
door AC67
Bij deze een paar foto's die het wat duidelijker maken.
Re: Aanpassingen Outlander 500
Geplaatst: ma 22 dec, 2014 01:54
door Partagas
Nette oplossing en makkelijk te realiseren. Welke lengte hebben jouw oprijplaten eigenlijk?
Re: Aanpassingen Outlander 500
Geplaatst: ma 22 dec, 2014 01:56
door AC67
Ik meen 150 cm.kan er 10cm. naast zitten.
Re: Aanpassingen Outlander 500
Geplaatst: di 23 dec, 2014 22:20
door Partagas
Ja, dan hebben we precies dezelfde
Ben nog passende latjes aan het zoeken. Heb ook nog wel hardhout liggen namelijk...
Re: Aanpassingen Outlander 500
Geplaatst: di 23 dec, 2014 22:34
door AC67
Dat is mooi.wel zwaar hout.
Mijn aanhanger staat altijd binnen dus het vurenhout gaat bij mij lang mee.maar je hebt een stevige aanhanger dus dat beetje extra gaat ook wel mee.
Wel voorboren met schroeven he?
Ik heb er goed schik van.maak me nu geen zorgen meer over buigen