Pagina 5 van 6
Geplaatst: di 10 mei, 2005 17:45
door Dutje#82
Sg6 schreef:
Is dit dan bedoeld op ......
wie ?? op niemand Sg6 !! op iedereen eigenlijk... leef in vrede met elkaar
grtzzzzzzzz
Geplaatst: di 10 mei, 2005 17:53
door Frank MB
Ik weet het nog niet hoor, de test die ik heb laten zien is van een quad die aardig getuned is. Het lijkt mij dan sterk dat je dat met alleen een nokkenas verandering en een uitlaatje en cdi ver erboven komt.
Het is trouwens bij de meeste cdi's dat ze die extra pk's uit hun extra toeren halen en zo ook harder lopen. Maarja ik ben ook geen echte kenner. Ik heb meer verstan van een tweetakt. Heb je daar ook die dingen voor?
Geplaatst: di 10 mei, 2005 17:55
door Teunie
Zijn er ook voor 2takt.
(Banshee, LT80, .... )
Als je een specifiek type zoekt moet je ff bellen, vooral de fabrikantenquads zijn goed vertegenwoordigd, VLS enzo zal wat moeilijker worden, weet ik zo niet.
Geplaatst: di 10 mei, 2005 17:58
door bansheefreak
yamaha king Geplaatst: Di Mei 10, 2005 6:31 pm Onderwerp:
--------------------------------------------------------------------------------
waar kan je zoon ding testen want als die zo goed is waarom hoor je de grote manen er dan niet over heb nog hellemala niks gehoort bij vls of bij maessen
jonge maessen rijd er mee of heeft er toch mee gereden en ze vonde hem ook nog eens goed.
Geplaatst: di 10 mei, 2005 18:00
door Dutje#82
bansheefreak schreef:yamaha king Geplaatst: Di Mei 10, 2005 6:31 pm Onderwerp:
--------------------------------------------------------------------------------
waar kan je zoon ding testen want als die zo goed is waarom hoor je de grote manen er dan niet over heb nog hellemala niks gehoort bij vls of bij maessen
jonge maessen rijd er mee of heeft er toch mee gereden en ze vonde hem ook nog eens goed.
zieje wel..

zelf's nen prof als meassen rijdt ermee..
grtzzzzzzzz
Geplaatst: di 10 mei, 2005 18:00
door yamaha king
heb maessen gebeld ze hebben er mee gereden jah maar nu niet meer
ik neem die van hun over want ze doen er niks meer mee
Geplaatst: di 10 mei, 2005 18:15
door KrisZ400
Iedereen en een paar personen vooral waren maar aan het "zagen" achter die dyno's (geen historische beetsten

) en nu ze er zijn geloven ze er btw nog geen reet van

dan snap ik niet waarom je niet direct naar marco gestapt bent om ze te gaan testen

Wat hebben ze eraan om foute tests te laten zien, om achteraf klachten te krijgen dan? ik denk van niet hoor

Ze hebben geen kleuter op dat blad los gelaten met een paar kleuren stylo's in zijn handen

Bel gewoon en maak een afspraak

Geplaatst: di 10 mei, 2005 21:08
door Teunie
Het is moeilijk om iets te verdedigen waar je niet zelf bij bent geweest.
Dat heb ik nu ook met deze Dyno.
Ik krijg hem van Marco, met wat commentaar erbij.
Als hij iets vergeten is te vermelden, dat kan ik niet weten.
Het resultaat van de test zelf is zeker wel goed, wordt gedaan bij professioneel tuningbedrijf die ook auto's, motoren etc tunen dus zij kunnen echt wel een testbank correct afstellen.
Het geeft dus zeer zeker wel een indruk van wat er haalbaar is met de JumpingJet cdi.
Als ik straks mijn quad op de bank zet zal ik alles kunnen verantwoorden en is het duidelijk waar elke pk vanaf komt.
Bij Hanzie idem ditto.
Verder geldt: Hoe meer opties je al op de quad hebt zitten, hoe meer baat je zult hebben bij de CDI.
Nokkenassen bijvoorbeeld (zoals de HotCams) snakken gewoon naar een CDI om die extra boost te geven.
Geplaatst: di 10 mei, 2005 21:12
door Hanzie
de dyno van de trx450r was met volgende optie's:
- aangepaste STANDAARD demper
- nokkenassen timing
- cdi
even bij vermelden:
wat opviel bij marco en hertogs (de eigenaar van HPI) was dat je bij een TRX450 veel minder moet doen om een veel groter resultaat te krijgen. m.a.w. heb je minder mods nodig bij een trx om hem beter te doen gaan dan een yfz, waar je meer voor moet doen om hem wakker te schudden.
Geplaatst: di 10 mei, 2005 22:44
door Bartie
Kunnen jullie anders eens afspreken met Lewis.
Die zit in het centrum van het land.
Hij heeft een testbank en jullie zorgen voor CDI voor paar type quads.
Dan kunnen we meteen met hoop mensen komen kijken wat die CDI geeft op de testbank.
Geplaatst: wo 11 mei, 2005 06:52
door Lewis
Bartie schreef:Kunnen jullie anders eens afspreken met Lewis.
Die zit in het centrum van het land.
Hij heeft een testbank en jullie zorgen voor CDI voor paar type quads.
Dan kunnen we meteen met hoop mensen komen kijken wat die CDI geeft op de testbank.
Dit heb ik hun al voorgesteld,

Met een hoop mensen komen kijken ? het is hier geen balzaal he'

we zien nog wel,eerst resultaten op hanzie zijn yfz afwachten, want ik verwacht dat het resultaat al veel minder zo kunnen zijn

Geplaatst: wo 11 mei, 2005 07:42
door No Limit W-tec
@Lewis, kun je mij eens meer informatie geven over je testbank ? Merk, type,... en wat het kost om een halve dag te komen testen. Zouden graag carb correct afstellen met en zonder db killer en ook de cdi testen.
Geplaatst: wo 11 mei, 2005 07:49
door No Limit W-tec
Hanzie schreef:wat opviel bij marco en hertogs (de eigenaar van HPI) was dat je bij een TRX450 veel minder moet doen om een veel groter resultaat te krijgen. m.a.w. heb je minder mods nodig bij een trx om hem beter te doen gaan dan een yfz, waar je meer voor moet doen om hem wakker te schudden.
Het is gewoon een feit dat de TRX standaard al minder pk's heeft dan de yfz. Je kan er idd gemakkelijk wat uit halen met nokkenassen en CDI omdat de TRX standaard zeer vlug tegen de begrenzer aan zit.
Van mijn nieuwe yfz hebben we nog geen gegevens maar van vorige met K&N filter, Yoshimura en nokkenas één tand verdraaid zaten wij ook aan die 47 pk op achterwielen, ZONDER andere CDI wel te verstaan. De nieuwe is identiek, met als enige verschil dat nu ook de cylinderkop bijgewerkt is voor betere luchtwerveling.
Wij hebben de Dyna CDI getest en konden er nauwelijks extra power uitkrijgen, enkel hoger toerental. Het is algemeen geweten dat de standaard CDI op een YFZ super is en weinig kan verbeterd worden. Ben echt benieuwd naar jullie product.
Van zodra Lewis mij toezegt gaan we zeker een halve dag vastleggen om te testen, met beide CDI's van Jumping en Dyna.
Geplaatst: wo 11 mei, 2005 07:56
door Lewis
Het is een dynojet 168, voor de moment nog geen uitlaatgasmeter,dus kunnen we nog geen carbu's juist afstellen, dus enkel nog maar vermogensmeten.... van zodra alles in werking is laat ik wel iets horen en een paar curve's zien

Geplaatst: wo 11 mei, 2005 10:11
door Teunie
Misschien kunnen Hans en ik wel eens langskomen met een stapeltje cdi's, ergens in de vakantie ofzo.
Heb nu wat weinig tijd.