Pagina 6 van 20

Geplaatst: wo 29 nov, 2006 12:34
door Blaster-boy
mooi , ik hoop dat het allemaal gaat lukken :D

Geplaatst: wo 29 nov, 2006 12:35
door epix no-fear
bij deze nog even snel een update

gusset kit is bijna klaar op 2 buisjes na waar ik nog aan bezig ben maar tot nu toe heb ik deze plaatjes klaar

Afbeelding

Geplaatst: wo 29 nov, 2006 17:11
door Dutje#82
euhm is het voor de A-armen of voor de stuurstangen ? stuurstangen moeten links en rechts zijn, anders kan je nooit het spoor regelen :)

Geplaatst: wo 29 nov, 2006 17:15
door epix no-fear
Dutje#82 schreef:euhm is het voor de A-armen of voor de stuurstangen ? stuurstangen moeten links en rechts zijn, anders kan je nooit het spoor regelen :)

het was voor de a-armen

maar ik heb deze morgen met mijn pa even gekeken en we zijn tot de conclusie gekomen dat nieuwe a-armen kopen een beter optie is omdat die bergen werk bespaard en geld.

dus er komen nieuwe a-armen onder

Geplaatst: wo 29 nov, 2006 17:30
door tointjuh
heu.!

waarom spuit je de onderste a armen niet gewoon met een spuitbus. dan laat je de rest poedercoaten.

of zit er teveel speling op de balljoint?

Geplaatst: wo 29 nov, 2006 17:31
door epix no-fear
tointjuh schreef:heu.!

waarom spuit je de onderste a armen niet gewoon met een spuitbus. dan laat je de rest poedercoaten.

of zit er teveel speling op de balljoint?

spuiten ben ik nie zo kapot van.
gaat er te snel af en dan roest het weer meteen aan alle kanten.
op de balljoint zit geen speling maar stel dat wel zo zou zijn moet hij er toch af en dan zou ik het liever nu doen dan dat ik ze eraf moet slijpen als er nieuwe lak op zit.

maar nieuwe armen zijn de best uitkomst dus da gaat het worden

Geplaatst: wo 29 nov, 2006 17:34
door mx jake
SlOoT schreef:
mx jake schreef:als je het alleen maar doet om ze te coaten, zou ik een andere oplossing zoeken

de balljoints die je nu wil gaan gebruiken, zijn leuk voor de bovenste A-armen, maar ik ben van mening, niet voor onder

zelfs Wil v/d Laan, die A-armen heeft gemaakt voor raptor met deze balljoints is van dit concept afgestapt, om dat ze simpelweg niet sterk genoeg zijn

de overgang van draad, achter de contermoer, naar de ball is zo dun, dat hij daar breekt (en dat is niet leuk als je heel hard gaat)


ken je het systeem van meassen

daar zit een plaat aan het eind van je A-arm waar je de balljoint aan vast bout met 3 bouten, ik denk een betere optie dan deze
Iets zoals dit ?

Afbeelding
ja deze bedoel ik , die kunnen wel tegen een stootje

en spoor stangen moeten zeker linkse en rechtse draad hebben
anders kan je ze nooit stellen, met twee keer rechtse draad draai je de 1 vast en de ander los, als je aan je spoorstang draait
kijk maar eens goed naar je balljoints van je spoorstangen, er zit zeker verschil in

Geplaatst: zo 03 dec, 2006 12:47
door epix no-fear
update 03-12-06


gistere heb ik bij quadzilla boy een hoop lagers besteld
even als een set propeg nerfbars
ook heb ik zijn lsr stuurstang gekocht omdat de mijne krom is.

dus nu is het wachten op die progegs want als ik die heb kan ik de laatste dingen aan mijn frame doen en dan kan hij weg voor poedercoating.

de komende de laatste week van december heb ik vrij van m'n werk en dan hoop ik die spullen binnen te hebben.
dan kan ik het frame in die week af maken en weg brengen voor poedercoating.

daarna kan het op bouwen beginnen en eventueel nog wat onderdelen aan passen zoals de skidplate.

ik zit nog wel een beetje te twijfelen welk rem systeem ik voor achter ga gebruiken.
ik heb namelijk die grote klauw liggen met een apparte remschijf voor super motard ik weet aleen niet of dat ook voor cross zou werken.
het is zo dat als de quad tot zijn uiterste in veert dat de demper de remklauw raakt

en ik heb ook de orginele remklauw nog liggen met schijven en al dus die kan ik ook nog monteren aleen moet ik dan de beugel aan passen waar hij op moet.


greetzz bart

Geplaatst: ma 04 dec, 2006 21:32
door epix no-fear
ik kreeg net een mailtje van mijn dealer dat m'n lagers en keringen voor het blok binne zijn.
ze gaan morge op de post :D

Geplaatst: di 05 dec, 2006 14:55
door Vyrena
Da van die remklauw hadden wij ook, stonden de gaten in de demper :p En dan maakte het niet uit welk systeem je pakte, dat gebeurde toch wel. Wat zit er nu op dan?

Geplaatst: di 05 dec, 2006 17:14
door epix no-fear
Vyrena schreef:Da van die remklauw hadden wij ook, stonden de gaten in de demper :p En dan maakte het niet uit welk systeem je pakte, dat gebeurde toch wel. Wat zit er nu op dan?
een hele grote remklauw voor supermotard
het is er een met dubbele zuiger welke allebij een apparte olie toevoer hebben.

maar hij is 2 keer zo groot als de orginele :?

Geplaatst: di 05 dec, 2006 21:13
door Vyrena
Als je echt goede remmen wilt zou ik er Brembo`s op grooien, betaal je wel voor maar 1x trappen en je staat stil. Ook weinig problemen met ontluchting, afstellen en vervangen van remblokken (wij althans).

Geplaatst: di 05 dec, 2006 21:22
door gareth
Bij mij standaard raptor is ook een keer trappen en dan blokkeren me wielen.

Moet je het ophangpunt veranderen van je remklauw. Maarja gaat weer veel tijd in zitten.
Maar je hebt nog wel effe tot het weer lekker weer is. :)

Geplaatst: vr 08 dec, 2006 17:38
door epix no-fear
update:

vandaag een doos met onderdelen binnen gekregen voor het blok.
maar na de onderdeel nummers te hebben gechecked blijkt dat geen van de spullen voor een 250R is :(
dus morge bellen en zorgen dat ik de goede spullen krijg.
toch raar dat ik niet het goede gehad heb ik heb EXACT de goede nummers door gestuurd

Geplaatst: vr 08 dec, 2006 20:04
door peterrrrr
aj dat is balle, succes verder, hij moet wel de 28 ste klaar he :lol: :lol: