yesss, eindelijk nog wat tijd kunnen steken in de quadzilla.
Het blok ligt nu volledig uit mekaar, ik heb tijdens het demonteren regelmatig wat foto's getrokken.
Hier is het blokje nog intact zoals ik het binnenkreeg:
De cilinderkop eraf:
Cilinder eraf:
Dan alles deksels eraf, powervalve eruit en toen kon ik aan het onderblok beginnen:
Ik heb geen foto's meer getrokken van het demonteren van de ontsteking, balansas, koppeling, ...
De balans as wou er eerst niet uit. De key wou er niet uit, maar is na wat sukkelen toch los geraakt.
Ook heb ik de kruisschroefjes van de schakelkam moeten uitboren omdat ze te fel kapot gedraait waren.
Heeft me veel bloed, zweet en tranen gekost, want dit is de allereerste keer dat ik zelf een onderblok op m'n eentje open doe
, maar met de service manual in de hand en hier en daar een tip van forumleden en kameraden was dat blokje gisteren avond in no time open:
De schakelvorken er uit:
De versnellingsbak er uit:
En als laatste de krukas eruit, die wou niet los, maar met de casesplitter erop, WD40, goede steeksleutel en een paar goede tikken met de kunstof hamer erop kwam hij uiteindelijk toch los:
En nu zit ik met lege carters
:
Morgen ga ik de krukas wegbrengen om een nieuwe drijfstang te laten in persen.
Ik moet ook nog een paar lagers bijbestellen, alle lagers die in het blok zitten gaan vervangen worden door nieuwe.
Als de nieuwe lagers binnen zijn, dan zal ik nog wat foto's maken van het demonteren van de oude lagers en het monteren van de nieuwe lagers.