Pagina 6 van 10
Geplaatst: do 18 jan, 2007 08:46
door Flippen
Sg6 schreef:Hanzie schreef:allemaal maar vriendjes als ik elmo mag zijn
kom jongens nu terug ON TOPIC!
dien met zijne pattetekop moogde gij zijn.
wie is elmo?
onze rare kwiestembiebel

Geplaatst: do 18 jan, 2007 09:29
door Ralph
Als jullie niet ontopic gaan zal dit worden gesloten.
Geplaatst: do 18 jan, 2007 13:03
door davyrox
Das op elk forum hetzelfde
Wat waren nu de kosten aan de motor?
ps: gisteren de koppelingskabel van mijn broer zijnen ltr-450 afgebroken -> gewoon pech of ... kan mij nu toch moeilijk voorstellen dat ge daar iets kunt aan mispeuteren. Die quad heeft een 3500km gereden nu. Bij de dealer zeggen ze elke 2000km op onderhoud komen, maar hij doet dit elke 1000km. Wij vinden onderhoud heel belangrijk, wat kost nu 3 liter olie... een filter en wat luchtfilterolie en kettingvet ?
grtzz
Geplaatst: do 18 jan, 2007 13:14
door JohnBeton
ja, maar olie verversen en zo staat los van bv. een koppelingskabel.
Ik denk dat dat gewoon toeval is, een slechte kabel met een scheurtje of zo.
Geplaatst: vr 19 jan, 2007 23:01
door davyrox
JohnBeton schreef:ja, maar olie verversen en zo staat los van bv. een koppelingskabel.
Ik denk dat dat gewoon toeval is, een slechte kabel met een scheurtje of zo.
Dacht ik ook al... maar dat van die kabel was gewoon die kabel hoor. Dat onderhoud staat daar los van.
Geplaatst: do 25 jan, 2007 11:15
door No Limit W-tec
Terug naar de zaak en stop met zeveren !
Ik zeg het hier al jaren : met ALLE 450 motoren is alles wat boven 50 uur is met je spaarpot spelen. Je kan idd eens 100 uur en meer halen en dan heb je geluk. Zit het wat tegen (en dat kan ook met perfect onderhoud) dan heb je tussen 2000 en 3000 € kosten. Iedereen mag daar zelf zijn keuze in maken maar moet er zelf de gevolgen van dragen.
Als ik merk dat 95 % van de quads zelfs geen urenteller van maximum 50 € heeft opstaan maar verder wel alle toeters en bellen die alleen bling bling zijn dan heb ik geen medelijden (is los van Tim gezegd, bedoel het algemeen).
Ik neem geen risco en doe alle 30 uren een revisie en ben op mijn gemak. Een volledige revisie van motor (ook versenllingsbak en krukas), inclusief onderdelen kost +/- 750 €. Als je wat wil besparen kan je zelf blok uithalen en afleveren, en terug in monteren, op voorwaarde dat je weet waarmee je bezig bent.
Ik zeg één ding : er gaan er nog een hoop in snot draaien ! Mensen die van LTZ naar LTR, YFZ of TRX zijn overgestapt weten nog niet waar ze aan begonnen zijn. Als je dan weet dat meer dan 50 % van de quads op afbetaling zijn gekocht dan mag je er op rekenen dat er weer een aantal droge boterhammen zullen eten aan het einde van de maand.
Geplaatst: do 25 jan, 2007 11:21
door gutte
Elke 30 uren je weet niet wat je verteld man als ik dat moet doen dan kan ik hem elke maand reviseren voor 750€ dan nog jij hebt geld genoeg blijkbaar,sorry dat ik het zeg maar dit vind ik echt wel een zeververhaal.
Geplaatst: do 25 jan, 2007 11:22
door biestig
Snap persoonlijk ook nie waarom dat iemand die met de quad gaat rijden als enduro over de baan en zo de bossen in enzo ook voor een 450 klasse machien kiest... power genoeg ja, maar als ge altijd zo rap een revisie moet doen dan is het nie rendabel (toch nie voor de "gewone werkmens")...
Als ge dan elke week 3u rijd dan zijt ge na een goei 4 a 5 maanden 700€ kwijt

Geplaatst: do 25 jan, 2007 12:10
door Lewis
Nu zijn we terug on topic ! 30u is voorzichtig zijn voor de gewone rijder en 100 uur is echt veel te veel !
maar zeker alle 50 uur dat ding demonteren.
De 450cc klasse is een cross quad klasse dus voor de echte wedstrijd rijders,of hobby rijders die weten waarmee ze bezig zijn.
Ltz250, 400 of raptor 350,660,700,honda trx400... dat zijn de quads voor de mensen die hier voor 80percent op het forum zitten...
En nu spreken ze hier nog maar enkel over de motor...
Geplaatst: do 25 jan, 2007 12:17
door ~JoAcHiM~
Ik denk dat No limit gewoon wil zeggen dat een 'volledige' revisie 700eur kost, maar hiermee niet bedoelt dat hij iedere 30uur een volledige revisie doet maar waarschijnlijk een gewone die veel minder kost (en veel minder wanneer je het zelf doet) en een grondige controle van andere onderdelen.
30u vind ik persoonlijk ook niet veel maar No limit speelt het gewoon heel veilig... en dat keur ik niet af maar ikzelf zou nog een paar uurtjes bij doen maar dat is mijn keuze.
Geplaatst: do 25 jan, 2007 14:27
door No Limit W-tec
gutte schreef:Elke 30 uren je weet niet wat je verteld man als ik dat moet doen dan kan ik hem elke maand reviseren voor 750€ dan nog jij hebt geld genoeg blijkbaar,sorry dat ik het zeg maar dit vind ik echt wel een zeververhaal.
Ik weet maar al te goed wat ik vertel. Heb er al genoeg zien kapot draaien. Alles wordt steeds nagemeten en als je dan vergelijkt met toleranties met service manual dan mag je zeker stellen dat je na 50 u buiten tolerantie zit, in veel gevallen al aan 30 uur. Ik wil je een piston opsturen van CRF450 die 30 uur gedraaid heeft, je zal raar staan kijken. En de CRF is dan nog één van de beste.
Wat velen niet beseffen is dat er meer rondraait en verslijt in een motor dan de piston. Ze steken een piston en denken dat ze ervan af zijn. Vraag maar eens rond hoeveel er zijn die nieuwe piston steken en dan na 10 of 20 uur drijfstang hebben die kapot vliegt (zeker op yfz). Normaal patroon is iedere 30 uur nieuwe piston, eventueel ook nieuwe distributieketting en iedere 60 uur volledig open voor drijfstang, krukaslagers, versnelllingsbak, oliepomp, distributiekettingspanner,...
Gutte, probeer gerust meer dan 100 uur met je blok te rijden, ik zal er zeker niet wakker van liggen. Met mijn 30 uur ben ik misschien iets te voorzichtig maar dat is mijn zaak.
Geplaatst: do 25 jan, 2007 14:30
door No Limit W-tec
biestig schreef:Snap persoonlijk ook nie waarom dat iemand die met de quad gaat rijden als enduro over de baan en zo de bossen in enzo ook voor een 450 klasse machien kiest... power genoeg ja, maar als ge altijd zo rap een revisie moet doen dan is het nie rendabel (toch nie voor de "gewone werkmens")...
Als ge dan elke week 3u rijd dan zijt ge na een goei 4 a 5 maanden 700€ kwijt

Tenminste één iemand die het snapt ! YFZ, LTR, TRX,... zijn competitiemachines die enkel thuis horen op cross terrein. Wil je er andere zaken mee doen dan moet je de consequenties ervan dragen. Wil je toch op de baan ermee, zorg dan dat je tandwielverhouding aanpast (minstens één tand groter vooraan) of hij draait gegarandeerd in snot.
Geplaatst: do 25 jan, 2007 17:43
door Dutje#82
mijne yfz gaat alle 15h open voor piston en distri ketting, en om de 50 alles..
Geplaatst: do 25 jan, 2007 18:05
door Vyrena
Sommige vinden een 450 harstikke mooi en leuk en alles, en het loopt ook best, maar weten niet welk onderhoud er allemaal bij komt kijken. Veel mensen kopen een quad en denken: daar rijden we een jaar mee en dan zien ze wel weer verder. Ze beseffen niet dat het meer kost dan alleen de aanschaf, en meer onderhoud aan zit dan eens luchtfilter schoonmaken. No Limit speelt op safe, en heeft gelijk. Sommigen vinden het onzin maar het is echt zo, dat er veel geld en onderhoud aanzit.
Geplaatst: do 25 jan, 2007 18:10
door gutte
ga hier niet verder op in,zal wel zien wat er gebeurt