Pagina 6 van 8

Re: Aanpassingen Outlander 500

Geplaatst: di 23 dec, 2014 23:43
door Yannickvds
Straf, ik heb precies de zelfde oprijplaten, of die er toch volledig optrekken, buigen zeker niet door met een quad van 500 kilo,..

Re: Aanpassingen Outlander 500

Geplaatst: wo 24 dec, 2014 00:37
door AC67
Yannickvds schreef:Straf, ik heb precies de zelfde oprijplaten, of die er toch volledig optrekken, buigen zeker niet door met een quad van 500 kilo,..
Ok.dat kan.
Bij mij echter bogen ze wel al een beetje.
Weet wel dat ik samen met mijn cat en bepakking ruim over de 500kg kom.
Ligt helaas niet aan de quad.Afbeelding
Ik sleep altijd hopeloos te veel troep mee als tailgunner.ik heb ook geen zin om het steeds op en af te laden als ik hem op de aanhanger zet.Ben af en toe net een gewoon mens.ik rij met de cat op de aanhanger naar mijn MC.Vanaf daar rij ik meestal op de cat achteraan.
Soms alleen aan brandstof wel 40ltr.
Ligt aan het aantal motoren wat mee gaat.En dan het gereedschap nog.plus de nodige proviand(maiswater).
Maar ik heb dus wel last van het buigen en als dat alu eenmaal gaat is het te laat.en stalen is mij echt te zwaar.

Re: Aanpassingen Outlander 500

Geplaatst: wo 24 dec, 2014 09:03
door Partagas
Die stalen platen zijn mij ook veel te zwaar, zeker omdat ik alles met één hand moet doen. Daarom heb ik ze van aluminium gekocht.
Qua gewicht zit m'n quad inclusief mijzelf hooguit op 450 kg. Die latjes vind ik echter een prima idee en ze zijn immers zo gemonteerd.

@dutchmoose- Als je zoveel moet meenemen is een kleine aanhangwagen achter je quad dan niet praktischer?

Re: Aanpassingen Outlander 500

Geplaatst: wo 24 dec, 2014 11:35
door AC67
Partagas schreef:Die stalen platen zijn mij ook veel te zwaar, zeker omdat ik alles met één hand moet doen. Daarom heb ik ze van aluminium gekocht.
Qua gewicht zit m'n quad inclusief mijzelf hooguit op 450 kg. Die latjes vind ik echter een prima idee en ze zijn immers zo gemonteerd.

@dutchmoose- Als je zoveel moet meenemen is een kleine aanhangwagen achter je quad dan niet praktischer?
aanhangertje is idd een optie en die heb ik ook wel,zo een licht plaatstaal erde 102 ding met dekzeiltje en met zelfs offroad banden
maar ik kan als ik met de quad op de aanhanger weg ga niet nog niet een extra aanhangertje daarop meenemen.
Dat is simpel weg geen plaats voor op mijn aanhanger.
Ik ben nog wel aan het vogelen hoe ik dat in de toekomst wel kan doen maar een grotere aanhanger neemt alleen maar plaats in in mijn mancave en bovendien werkt het zo ook.
Ik gebruik die wel als ik vanuit huis op de quad vertrek met de MC,behalve als ik in mijn uppie een weekend/week weg ga,dan heb ik genoeg aan de kolpin outfitterbox achterop en een dekenrol voorop.
In die box kan ik zoveel kwijt,het is de grootste van kolpin en bovenop zit ook nog een klein rekje,

Re: Aanpassingen Outlander 500

Geplaatst: wo 24 dec, 2014 13:02
door Jason McCoy
dutchmoose schreef:
Yannickvds schreef:Straf, ik heb precies de zelfde oprijplaten, of die er toch volledig optrekken, buigen zeker niet door met een quad van 500 kilo,..
Ok.dat kan.
Bij mij echter bogen ze wel al een beetje.
Weet wel dat ik samen met mijn cat en bepakking ruim over de 500kg kom.
Ligt helaas niet aan de quad.Afbeelding
Ik sleep altijd hopeloos te veel troep mee als tailgunner.ik heb ook geen zin om het steeds op en af te laden als ik hem op de aanhanger zet.Ben af en toe net een gewoon mens.ik rij met de cat op de aanhanger naar mijn MC.Vanaf daar rij ik meestal op de cat achteraan.
Soms alleen aan brandstof wel 40ltr.
Ligt aan het aantal motoren wat mee gaat.En dan het gereedschap nog.plus de nodige proviand(maiswater).
Maar ik heb dus wel last van het buigen en als dat alu eenmaal gaat is het te laat.en stalen is mij echt te zwaar.
Wat is Maiswater????

Re: Aanpassingen Outlander 500

Geplaatst: wo 24 dec, 2014 14:20
door AC67
Jack Daniels

Re: Aanpassingen Outlander 500

Geplaatst: wo 24 dec, 2014 19:25
door Jason McCoy
Waarom neem je dat nou mee op de quad??

Re: Aanpassingen Outlander 500

Geplaatst: wo 24 dec, 2014 19:28
door AC67
Omdat aan het eind van een rit meestal een gezellig feestje is.gevolgd door een nog leukere nacht.en een rit met kopzeerte terug de volgende dag.

Re: Aanpassingen Outlander 500

Geplaatst: wo 24 dec, 2014 20:39
door Jazzy
Te veel Sons of Anarchy gekeken zeker.

Re: Aanpassingen Outlander 500

Geplaatst: wo 24 dec, 2014 20:50
door AC67
Dat zou je bijna denken idd.[WHITE SMILING FACE]

Re: Aanpassingen Outlander 500

Geplaatst: zo 28 dec, 2014 13:18
door Partagas
Afbeelding
Op deze manier is het veilig...

Re: Aanpassingen Outlander 500

Geplaatst: zo 28 dec, 2014 13:36
door AC67
.

Re: Aanpassingen Outlander 500

Geplaatst: zo 28 dec, 2014 22:00
door Paul Snip
Je kan nog zoveel Jack Daniels zuipen... Als je voor een ritje Ermelo-Hardenberg (80 km/ uurtje) de quad op een aanhanger zet ben je eerder een Weichei dan een hardcore biker :p

Afbeelding

Re: Aanpassingen Outlander 500

Geplaatst: ma 29 dec, 2014 10:23
door Partagas
Kan mij niet herinneren dat er hier iemand gepretendeerd heeft een hardcore biker te zijn :D
Ik neem aan dat je dutchmoose bedoeld? Hij is een tailgunner. Dat is een belangrijk persoon binnen de MC. Weet niet hoe streng de regels bij hun zijn, maar in mijn "wilde" jaren was ik zelf lid van een MC in midden Limburg. "Onze" tailgunner reed toen met een oude Amerikaanse leger pick-up vol met materiaal, grote tent en BBQ voor de meetings :bier: Niks motor... had ie wel maar die pick-up was vaak handiger.
Als je tailgunner dus met een quad rijdt vind ik dat best een mooie oplossing hoor. Dan ben je toch meer motorrijder dan autorijder 8)

Re: Aanpassingen Outlander 500

Geplaatst: ma 29 dec, 2014 16:38
door Paul Snip
Ik had geen idee wat een tailgunner is, net zo min als maiswater.

Tailgunner maar ff opgezocht:

http://nl.urbandictionary.com/define.ph ... tailgunner" onclick="window.open(this.href);return false; :shock: