rappie660lorre schreef:wa ben jij ne zeveraar ne quad mag in belgie helemaal de snelweg nie op heb het nagevraagd mijne raptor 660 rijd veel harder dan 70 en dan nog het is er nie voor gemaakt jij hebt me ne moto 2wieler gereden wel ik ook en het verschil is zeer groot me ne quad ligt ge eerder tegen den asfalt dan me ne moto het heeft ook niets me durven te maken als ik jou was zou ik een sne raptor testen op autostrade ge schijt na 10 min zeker in uw broek
Een zin begint met een hoodletter en eindigt met een punt, zei mijn leraar altijd.
Maar goed, in Nederland mag je dus wel de snelweg op met de quad en daar zal het hierboven wel over gaan. Weinig reden om een topic van drie jaar oud weer leven in te blazen.
In België mag je niet op de snelweg, maar ook niet op de autoweg. En er zijn veel mensen die dat niet weten.
Een autoweg is aangeduid met het volgende bord:
(In Nederland mogen brommobielen niet op de autoweg, in Belgie wél )
Can-Am Renegade 800 X
If it's too loud, you're too old!
¡ɹǝʌo ǝɯ dıןɟ 'sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı
Eat my dust!
Rob Nabuurs schreef:
Quads worden voor de wet als een bromfiets, driewielig motorrijtuig of personenauto aangemerkt, afhankelijk van de door de constructie bepaalde maximumsnelheid, massa en het netto maximumvermogen. Voor de quads die aangemerkt worden als driewielig motorrijtuig of als personenauto is rijbewijs B vereist.
JBX schreef:
(In Nederland mogen brommobielen niet op de autoweg, in Belgie wél )
gelukkig niet zeg, dat zou wat zijn rijd je daar 40km/u op je brommertje terwijl ze met 100 voorbij komen vlammen, niet echt een veilige situatie zou ik zeggen.
734Trinity, 10:1 CP Tech piston, ported head +2 Black Diamond KW valves, HDD5050, WK 54mm TB,WK intake with K&N filter, 600cc pinky, Monster duals Exhaust system, PCV+Autotune, Dynatek with DLcurves
Lazii schreef:Een brommobiel is een auto zonder rijbewijs die 45 km/u max gaat. Geen brommer
Voordeel is dat ze een aangepaste plaat kunnen hebben zonder dat ze ervoor moeten betalen... xD
Is een vierwielige bromfiets en geen brommobiel (kweet zelf niet of die term bestaat)
Brommer is dan een tweewielige bromfiets
Bromfiets maximele snelheid 45 en 50cc
rappie660lorre schreef:wa ben jij ne zeveraar ne quad mag in belgie helemaal de snelweg nie op heb het nagevraagd mijne raptor 660 rijd veel harder dan 70 en dan nog het is er nie voor gemaakt jij hebt me ne moto 2wieler gereden wel ik ook en het verschil is zeer groot me ne quad ligt ge eerder tegen den asfalt dan me ne moto het heeft ook niets me durven te maken als ik jou was zou ik een sne raptor testen op autostrade ge schijt na 10 min zeker in uw broek
Waarom zou je na 10min op de snelweg al in je broek schijten???
Zo spannend is dat niet met een raptor 700 hoor
ik heb 4 uur op de snelweg gereden en rond de 100km niks geen last gehad met de raptor 700
paar keer gestopt bij een tank station ging wel goed
maar wel vermoeiend en goed opletten.
maar 4 uur is wel lang en saai op de snelweg
Lazii schreef:Een brommobiel is een auto zonder rijbewijs die 45 km/u max gaat. Geen brommer
Voordeel is dat ze een aangepaste plaat kunnen hebben zonder dat ze ervoor moeten betalen... xD
deze wagentjes zouden ze van de baan moeten halen,die gasten hebben geen rijbewijs en dus ook geen flauw benul van de risicos ze andere mensen aandoen.is levensgevaarlijk,vooral voor andere bestuudrers.ne vriend van mij heeft een zwaar ongeluk gehad,omdat er zo'n onnozelaar zonder boe of ba de baan opreed op een plaats waar je 90 mag.resultaat ,mijnen maat is uitgeweken,omdat er anders van dat autotje en bestuurder niets ging overschieten,waardoor hij los op ne boom gereden is.nie pijzen dat dienen gast ne keer gestopt is om te checken of alles ok is. snap trouwens niet waarom wij dan wel een rijbewijs moeten hebben,echt eerlijk is da nie ,volgens mij.ik vind het nogal hypocriet als get mij vraagt
Tegenwoordig moet je in nederland ook praktijk examen doen voor bromfiets en dus ook voor die brommobielen.
Met een brommobiel examen moet je afrijden in een brommobiel. Het zal nog niet zo zwaar zijn als voor een auto, maar het is al een begin!