Suzuki lt-r na 53u al aan een revisie toe

Vragen en tips bij het onderhoud en herstelling van je quad
No Limit W-tec
Quad GOD
Quad GOD
Contacteer:

Bericht door No Limit W-tec »

gutte schreef:ga me hier niet verder op in,zal wel zien wat er gebeurt
Bang :lol: :D
www.planetquad.be - www.w-tec.be - www.planetquadracing.be
Exclusief invoerder België W-tec quads
Planet Quad Racing Team / W-tec Factory Team
Lewis
Quadrunner
Quadrunner

Bericht door Lewis »

Nu spreek ik in sommige, en redelijk veel gevallen ! mogen alle toeters en bellen geld kosten veel geld zelfs,en onderhoud (revisie) mag bijna niks kosten, en ja die toeters en bellen dat ziet iedereen en das ferm en dat is ooooo maar dat daar een nieuw pistonneke inzit ja das niks bijzonders in hun ogen he' en kunnen ze niet mee pronken. en dat is niet enkel in de quad sector zo. en dat de 450 klasse zou populair is heeft ook veel met zulke dingen te maken...
gutte
Easy Quadrider
Easy Quadrider

Bericht door gutte »

No Limit YFZ schreef:

Als dit de mentaliteit hier is dan zal ik maar een ander forum zoeken denk ik,we zijn goed bezig hier en als je bang is graag ontmoet dan moet je het maar is laten weten.
Vyrena
Pro Quadrider
Pro Quadrider
Contacteer:

Bericht door Vyrena »

Maar uiteindelijk gaan we dat wel horen als ie niet meer goed loopt :P
Afbeelding

De site met alles over het quadgebeuren--> www.quadracing.tk
Lewis
Quadrunner
Quadrunner

Bericht door Lewis »

Besluit, alles in het leven vraagt onderhoud. en een quad redelijk veel en een echte crossquad nog meer!
en jammer genoeg weten of beseffen veel mensen het niet als ze deze aankopen.

(een urenteller is bijna onmisbaar op deze onderhouds gevoelige motoren, maar bij de eene zal 30 u de max zijn bij de andere 60u. het verschil van aantal uren zit in verschillende factoren, kwaliteit olie... iemand die 10 keer staat volgas te geven in de neutraal stand/ per uur of veel hoge toeren draait tegen iemand die gemiddeld 5000toeren draaid en dergelijken maken op het einde wel een paar uurtjes verschil.)

Goede tip,

Als klant vraag wat info over onderhoud en dergelijke bij uw dealer,en zeg niet direct die wil ik. voor zou goedkoop mogelijk...

Als dealer geef de mensen wat uitleg over onderhoud en dergelijken,en neem een deftige winst en geef dan een goede service...

En zo zou iedereen tevreden zijn en blijven. maar...
ICHE
Quad Master
Quad Master

Bericht door ICHE »

ik ben het hier allemaal mee eens met wat je zegt, alles goed navragen en doen , maar voor de dealers is het ook niet altijd makkelijk, sommige mensen willen niet horen dat hij duur is in onderhoud en ... en dealers moeten natuurlijk ook verkopen om brood op de plank te krijgen hé,dat wil niet zeggen dat ze de mensen moeten bedotten, maar soms moeten ze de mensen laten horen wat ze willen horen, ik heb mijn Z400 gekocht nadat ik eerst een jaar heb rondgekeken en rond gehoord(ook hier op het forum), dit was niet mijn eerste keuze maar wel een van mijn verstandigste denk ik, en als iedereen nu eens rustig de tijd neemt om aan zoiets te beginnen en info vraagt en zoekt zou hij al veel wijzer moeten zijn en dan zouden sommige commentaren en posts hier overbodig zijn,

voila, mijn gedacht eens gezegd :bier:
http://www.theunissen-patrick.be" onclick="window.open(this.href);return false;
peet #77
Quad Expert
Quad Expert
Contacteer:

Bericht door peet #77 »

Het geen dat no limits zegt klopt allemaal, vraag maar eens aan de toppers van MCLB

Heb dit weekend met Jan Vlaeymans gesproken (op Doublet zijn kaas en wijn avond) en hij zij ook om de 30 uren alles te laten nazien gewoon om zeker te zijn

meer moet er niet gezegd worden en die van mij gaat één dezer ook open dat staat vast ook om zeker te zijn
www.rozenhoeve.be verse eieren vloeibaar ei gekookte eieren enz...
http://www.rozenhoeve.be/contact.html
gutte
Easy Quadrider
Easy Quadrider

Bericht door gutte »

Ralph schreef:Het vreemde is dan wel dat Keesie en Ronnieb al iets van 100 uur met een zuiger rijden en dat het er allemaal nog prima uit zag, terwijl die mannen ook snoeihard rijden. Maar die gebruiken Motorex olie :p
verklaar dit dan eens
Hanzie
Quad Expert
Quad Expert
Contacteer:

Bericht door Hanzie »

urenteller hier, urenteller daar, revisie hier revisie daar

ik rij al 2jaar met yfz en heb (voorlopig) nog niks kapot gereden. ik blijf erbij dat het 100% aan de jonge met de gashendel ligt die bepaalt hoelang een quad mee gaat.

en zoals nikolas zegt: hou een crossquad op parcour en een enduro quad op de baan/bos.
DQT Racing Team
DQT & Erasmus... One Team!

DQT DQT DQT DQT DQT DQT DQT, now you can't say you never heard of us
No Limit W-tec
Quad GOD
Quad GOD
Contacteer:

Bericht door No Limit W-tec »

gutte schreef:
No Limit YFZ schreef:

Als dit de mentaliteit hier is dan zal ik maar een ander forum zoeken denk ik,we zijn goed bezig hier en als je bang is graag ontmoet dan moet je het maar is laten weten.
Zeg, ik denk dat je me verkeerd begrijpt hoor, jij denkt dat ik zeg bang in betekenis van schrik hebben, maar ik wou gewoon antwoorden op je vraag "we zullen wel zien wat er gebeurt" : bang in de betekenis van ontploffen van je motor. :lol: :lol: :lol:
www.planetquad.be - www.w-tec.be - www.planetquadracing.be
Exclusief invoerder België W-tec quads
Planet Quad Racing Team / W-tec Factory Team
gutte
Easy Quadrider
Easy Quadrider

Bericht door gutte »

Hanzie schreef:urenteller hier, urenteller daar, revisie hier revisie daar

ik rij al 2jaar met yfz en heb (voorlopig) nog niks kapot gereden. ik blijf erbij dat het 100% aan de jonge met de gashendel ligt die bepaalt hoelang een quad mee gaat.

en zoals nikolas zegt: hou een crossquad op parcour en een enduro quad op de baan/bos.
Het vreemde is dan wel dat Keesie en Ronnieb al iets van 100 uur met een zuiger rijden en dat het er allemaal nog prima uit zag, terwijl die mannen ook snoeihard rijden. Maar die gebruiken Motorex olie

Verklaar dit dan eens want ik weet het niet meer hoor.wat moet je nu geloven?
blasterjoris
Quadfanaat
Quadfanaat

Bericht door blasterjoris »

iedereen die wedstrijd crosst weet dat het een hoop geld kost ik heb paar jaar blaster gereden getuned en wel die ging ook om da 8 uur uitmekaar voor de zekerheid. maar dan hoor je sommige mense ook zegge owe de mijne is nog nooit uit mekaar geweest enz enz, nou da maak je niemand weis iedereen weet dat er om de zoveel uur revisie nodig is vooral als je wedstrijd rijdt... kan altijd wel een paar uur schele maja geen 50 uur bijv.

maar nou gaat met een yfzje rijde dit jaar en die gaat ook gewoon om de 30 uur open, dat kost mss wel paar honderd maar laat je blok maar is in mekaar lopen. door gebrekkig onderhoud dan weet je vort wa het kost.

maja wat al een paar keer is gezegt mensen willen nooit geld aan onderhoud uitgeven
SlOoT
Quad Expert
Quad Expert

Bericht door SlOoT »

Het is natuurlijk ook belangrijk dat je je motor eerst laat warm draaien.

Ik zie er meer als genoeg op de cross die zo'n 4-takt aanstampen en dan direct al aan de gas hendel zitten...

Je moet wel snappen dat als de motor koud is dat je zuiger dan nog speling heeft ten op zichte van de cilinder. Pas als de motor warm/heet wordt dan zet de zuiger door de temp uit. Bij de optimale bedrijfs temperatuur dan past de zuiger lekker goed in de cilinder. Maar als de motor koud is is dat niet het geval... Dus als je dan lekker staat te gassen of al gewoon gaat rijden dan slijt je zuiger gigantisch hard.

Het is ook zo dat de zuiger meer uitzet dan de cilinder, dus als de zuiger te heet wordt loopt ie vast.

Ook is het belangrijk dat de olie op de juiste temp is. Als de olie warm/heet is dan smeert de olie beter omdat de olie dan dunner is. Als de olie nog heel koud is dan is de olie dikker en smeert hij minder goed.

Maar het is jullie eigen quad, dus jullie moeten allemaal zelf maar weten wat je doet :p

Ik heb mijn Cannondale ook altijd eerst stationair tot bedrijfstemperatuur laten warm draaien. De motor heeft uiteindelijk bijna 100 uur gedraaid voordat hij kapot ging, en dat is veel langer als de gemiddelde Cannondale... :lol:
Cannondales cannot just be bought ..They must be earned.
doubletracing
Quadracer
Quadracer

Bericht door doubletracing »

ik heb met mijn yfz een jaar supermotard gereden,piston veranderd en nog een jaar mclb erbij,voor de rest elke race verse luchtfilter en om de 3 weken olie + filter,heb geen enkel probleem gehad.dus zat zeker over mijn 30 uren maar je kan inderdaad best op tijd kijken voor revisie voor alles in de soep draait,denk dat zoals hanzie zei dat er ook veel aan de piloot ligt qua rijstijl..
gas geven is niets , tis er blijven opzitten!

www.depannagedoublet.be
Fré
Quad Expert
Quad Expert

Bericht door Fré »

Ja ik vind dat hier wel heel wat zinnige zaken gezegd worden, zo denk ik er ook over.

Los daarvan zou ik graag eens weten wat we ervan zouden denken om in plaats van een urenteller een omwentelingsteller te installeren. Is volgens mij al een klein beetje representatiever dan een urenteller.
Das wel een teller die loopt in de miljoenen (18 miljoen omwentelingen geschat voor 50 uur draaien aan gemiddeld 5000 rpm, wat ik voor cross inclusief wachten zou inschatten?), je laat dan maar een paar digits weg... Ik ga hier eens wat op het internet over gaan zoeken...
White LTZ-450 - powered by MSD -
Plaats reactie