Sixman's Gytr 700se + raptor 660R project p15
Re: Sixman's Gytr 700se "the dark Monster episode" foto's p5
6man!!!
vette quad man! echt waar,
jij zei dat je niet tevreden was van rmx racing... die in Duitsland ??? ik heb daar echt alles besteld, van carb. tot ..... pinkers en verlichting.
alles was altijd goed in orde. heb wel al even niets meer besteld dus misschien dat het nu minder goed is!
grtz
vette quad man! echt waar,
jij zei dat je niet tevreden was van rmx racing... die in Duitsland ??? ik heb daar echt alles besteld, van carb. tot ..... pinkers en verlichting.
alles was altijd goed in orde. heb wel al even niets meer besteld dus misschien dat het nu minder goed is!
grtz
http://www.theunissen-patrick.be" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Sixman's Gytr 700se "the dark Monster episode" foto's p5
gisteren mijn verversing gedaan....
efkes warm gereden....olie eraf, anderhalf uurke laten doodbloeden....
nieuwe oliefilter (champion X302 ), nieuwe dichtingsringen...en verse frituurolie...Motul V300 15w50 full synthetic
staat klaar om de boszichtrit te doen op 16 mei.
efkes warm gereden....olie eraf, anderhalf uurke laten doodbloeden....
nieuwe oliefilter (champion X302 ), nieuwe dichtingsringen...en verse frituurolie...Motul V300 15w50 full synthetic
staat klaar om de boszichtrit te doen op 16 mei.
Re: Sixman's Gytr 700se "the dark Monster episode" foto's p5
sixman, wij moeten nog eens een dagje prikken ook hé
http://www.theunissen-patrick.be" onclick="window.open(this.href);return false;
- yamahakoppel
- Quad GOD
- Berichten: 6479
- Lid geworden op: di 28 aug, 2007 21:36
- Locatie: Diepenbeek
Re: Sixman's Gytr 700se "the dark Monster episode" foto's p5
vergeet je helmcam niet sixman kijk ook uit naar de rit 16 mei
Groetjes Kris
garage.php?mode=view_vehicle&CID=536
garage.php?mode=view_vehicle&CID=537
voor zij die mij kennen proficiat,voor zij die mij niet kennen, is niet erg je mist niks
klinkt het niet, dan botst het !
garage.php?mode=view_vehicle&CID=536
garage.php?mode=view_vehicle&CID=537
voor zij die mij kennen proficiat,voor zij die mij niet kennen, is niet erg je mist niks
klinkt het niet, dan botst het !
-
- Quad Master
- Berichten: 1832
- Lid geworden op: wo 16 sep, 2009 23:23
Re: Sixman's Gytr 700se "the dark Monster episode" foto's p5
efkes een vraagje over de olie, moet dat niet semi synthetic zijn.sixman schreef:gisteren mijn verversing gedaan....
efkes warm gereden....olie eraf, anderhalf uurke laten doodbloeden....
nieuwe oliefilter (champion X302 ), nieuwe dichtingsringen...en verse frituurolie...Motul V300 15w50 full synthetic
staat klaar om de boszichtrit te doen op 16 mei.
dat is mij namelijk verteld
don't ride, just fly
yfz 450
Al opgemerkt dat iedereen die trager rijdt dan jijzelf een idioot is en iedereen die harder rijdt een gevaarlijke gek!
yfz 450
Al opgemerkt dat iedereen die trager rijdt dan jijzelf een idioot is en iedereen die harder rijdt een gevaarlijke gek!
Re: Sixman's Gytr 700se "the dark Monster episode" foto's p5
Ik heb ook de olie van motul gebruikt maar dit was 10W40, deze gaven ze mij altijd voor bij de quadwinkel.
Heb deze ook altijd bij mijn Z400 gebruikt.
Maar ik weet nu wel niet precies wat het effectieve verschil is tussen 10W40 of 10W50.
Mss dat iemand anders dit weet?
Wie gaat er nu allemaal mee de 16de of beter gevraagd met hoeveel zijn we nu?
Greetz
Heb deze ook altijd bij mijn Z400 gebruikt.
Maar ik weet nu wel niet precies wat het effectieve verschil is tussen 10W40 of 10W50.
Mss dat iemand anders dit weet?
Wie gaat er nu allemaal mee de 16de of beter gevraagd met hoeveel zijn we nu?
Greetz
-
- Quadverslaafde
- Berichten: 4786
- Lid geworden op: za 02 mei, 2009 18:15
- Locatie: Noord-Brabant Nederland
Re: Sixman's Gytr 700se "the dark Monster episode" foto's p5
heeft met de temperatuur te maken waarin de auto zich begeeft, bijv. een auto op de noordpool heeft met dezelfde type olie
veel dikkere olie (dus minder smering) als hier in belgie/ned.
maar meestal is volsynt. olie iets van 0 of 5w40 ipv 15w50?(correct me if i am wrong)
maar kweet niet of een quad wel volsyntheet mag hebben?
veel dikkere olie (dus minder smering) als hier in belgie/ned.
maar meestal is volsynt. olie iets van 0 of 5w40 ipv 15w50?(correct me if i am wrong)
maar kweet niet of een quad wel volsyntheet mag hebben?
Laatst gewijzigd door tjobbie op di 04 mei, 2010 21:55, 1 keer totaal gewijzigd.
734Trinity, 10:1 CP Tech piston, ported head +2 Black Diamond KW valves, HDD5050, WK 54mm TB,WK intake with K&N filter, 600cc pinky, Monster duals Exhaust system, PCV+Autotune, Dynatek with DLcurves
-
- Quad Master
- Berichten: 1832
- Lid geworden op: wo 16 sep, 2009 23:23
Re: Sixman's Gytr 700se "the dark Monster episode" foto's p5
maar wat is het verschil tussen semi en full synthetic?
don't ride, just fly
yfz 450
Al opgemerkt dat iedereen die trager rijdt dan jijzelf een idioot is en iedereen die harder rijdt een gevaarlijke gek!
yfz 450
Al opgemerkt dat iedereen die trager rijdt dan jijzelf een idioot is en iedereen die harder rijdt een gevaarlijke gek!
-
- Quadverslaafde
- Berichten: 4786
- Lid geworden op: za 02 mei, 2009 18:15
- Locatie: Noord-Brabant Nederland
Re: Sixman's Gytr 700se "the dark Monster episode" foto's p5
het verschil zijn de "additieven" die aan de olie worden toegevoegd.
simpel gezegd, volsyntheet is hierdoor schoner, betere beschermlaag dus vaak ook dunner, en stabiele bij uiteenlopende temperaturen.
en je mag niet zomaar een 'auto'motorolie voor een quad gebruiken aangezien je met je natte koppeling zit waar de olie ook loopt.
ik zou in ieder geval niet lager gaan als 10w40 of 50 want als de olie te dun word zou je olieverbruik kunnen krijgen
en is meer bedoeld voor hoogtoeren motoren terwijl je beter iets dikkere olie kunt gebruiken voor betere smering onder
hogere krachten.
simpel gezegd, volsyntheet is hierdoor schoner, betere beschermlaag dus vaak ook dunner, en stabiele bij uiteenlopende temperaturen.
en je mag niet zomaar een 'auto'motorolie voor een quad gebruiken aangezien je met je natte koppeling zit waar de olie ook loopt.
ik zou in ieder geval niet lager gaan als 10w40 of 50 want als de olie te dun word zou je olieverbruik kunnen krijgen
en is meer bedoeld voor hoogtoeren motoren terwijl je beter iets dikkere olie kunt gebruiken voor betere smering onder
hogere krachten.
734Trinity, 10:1 CP Tech piston, ported head +2 Black Diamond KW valves, HDD5050, WK 54mm TB,WK intake with K&N filter, 600cc pinky, Monster duals Exhaust system, PCV+Autotune, Dynatek with DLcurves
-
- Quad Master
- Berichten: 1832
- Lid geworden op: wo 16 sep, 2009 23:23
Re: Sixman's Gytr 700se "the dark Monster episode" foto's p5
kijk weer wat geleerd
maar als ik heb dus goed begrijp moet je full hebben, wat ik gek vind want wil v/d laar de quadspecaliste heeft tegen mij gezegt dat er semi in moet
maar als ik heb dus goed begrijp moet je full hebben, wat ik gek vind want wil v/d laar de quadspecaliste heeft tegen mij gezegt dat er semi in moet
don't ride, just fly
yfz 450
Al opgemerkt dat iedereen die trager rijdt dan jijzelf een idioot is en iedereen die harder rijdt een gevaarlijke gek!
yfz 450
Al opgemerkt dat iedereen die trager rijdt dan jijzelf een idioot is en iedereen die harder rijdt een gevaarlijke gek!
-
- Quadverslaafde
- Berichten: 4786
- Lid geworden op: za 02 mei, 2009 18:15
- Locatie: Noord-Brabant Nederland
Re: Sixman's Gytr 700se "the dark Monster episode" foto's p5
als ie altijd op semi heeft gelopen zou ik het gewoon daarop laten.
ikzelf rijd ook gewoon op semi.
van volsyntheet zou je koppeling wel is kunnen gaan slippen + oliekanalen dichtslippen ivm. loslaten van oude minerale olieresten.
hier heb ik wel een interressant stuk voor je.
http://www.xjrownersnederland.nl/olieui ... itleg.html
ikzelf rijd ook gewoon op semi.
van volsyntheet zou je koppeling wel is kunnen gaan slippen + oliekanalen dichtslippen ivm. loslaten van oude minerale olieresten.
hier heb ik wel een interressant stuk voor je.
http://www.xjrownersnederland.nl/olieui ... itleg.html
734Trinity, 10:1 CP Tech piston, ported head +2 Black Diamond KW valves, HDD5050, WK 54mm TB,WK intake with K&N filter, 600cc pinky, Monster duals Exhaust system, PCV+Autotune, Dynatek with DLcurves
-
- Quad Master
- Berichten: 1832
- Lid geworden op: wo 16 sep, 2009 23:23
Re: Sixman's Gytr 700se "the dark Monster episode" foto's p5
thxs ik ben weer helemaal up to date
don't ride, just fly
yfz 450
Al opgemerkt dat iedereen die trager rijdt dan jijzelf een idioot is en iedereen die harder rijdt een gevaarlijke gek!
yfz 450
Al opgemerkt dat iedereen die trager rijdt dan jijzelf een idioot is en iedereen die harder rijdt een gevaarlijke gek!
Re: Sixman's Gytr 700se "the dark Monster episode" foto's p5
ik gebruikte vroeger bij mijn standard ltz ook semi synthetisch.....
bij het omvormen van de moter naar een 460cc gingen we over naar de volledige synthetische olie 10w40 (Motul Chrono )
hierbij een linkje naar een paar motul produkten....klik in linkse kolom op tank cure, olie ect....dan op de volgende pagina op V300 performance.....(afbeelding met die oranje porche )
http://www.bccp.nl/shop2/index1.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Mijn monteur zei me dat 15w50 iets dikker was van samenstelling en bij aanschaf van mijn 700 volledig daarop zou draaien...
ik zal om de 1000 à 1500 km een verversing doen, wat nu het geval was.
Een paar leden van de quadrebels hebben ook al overgestapt naar deze olie en nu blijkt dat ze tevreden zijn over de soepelheid van het schakelen......zij hebben ook meer quadervaring dan ik om dit te weerleggen....
het zal nu altijd een discussiepunt blijven wat betreft olie.....
een cross-kennis van me beweerde dat hij ekel minerale olie erin doet en dat dit nog veruit het beste was...
het is en blijft dat ik nog een leek ben in geval van het motorisch aspect......hiervoor is Tjobbie beter geschikt qua uitleg, wat hij ook al deed.
@tjobbie.....op die link, naast de olie van V300, staat er een produkt "Water wetter", blijkbaar haalt die nog eens 10° je koelvloeistof naar beneden......zou dit een produkt zijn die we mogen gebruiken op onze quads?
bij het omvormen van de moter naar een 460cc gingen we over naar de volledige synthetische olie 10w40 (Motul Chrono )
hierbij een linkje naar een paar motul produkten....klik in linkse kolom op tank cure, olie ect....dan op de volgende pagina op V300 performance.....(afbeelding met die oranje porche )
http://www.bccp.nl/shop2/index1.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Mijn monteur zei me dat 15w50 iets dikker was van samenstelling en bij aanschaf van mijn 700 volledig daarop zou draaien...
ik zal om de 1000 à 1500 km een verversing doen, wat nu het geval was.
Een paar leden van de quadrebels hebben ook al overgestapt naar deze olie en nu blijkt dat ze tevreden zijn over de soepelheid van het schakelen......zij hebben ook meer quadervaring dan ik om dit te weerleggen....
het zal nu altijd een discussiepunt blijven wat betreft olie.....
een cross-kennis van me beweerde dat hij ekel minerale olie erin doet en dat dit nog veruit het beste was...
het is en blijft dat ik nog een leek ben in geval van het motorisch aspect......hiervoor is Tjobbie beter geschikt qua uitleg, wat hij ook al deed.
@tjobbie.....op die link, naast de olie van V300, staat er een produkt "Water wetter", blijkbaar haalt die nog eens 10° je koelvloeistof naar beneden......zou dit een produkt zijn die we mogen gebruiken op onze quads?
-
- Quadverslaafde
- Berichten: 4786
- Lid geworden op: za 02 mei, 2009 18:15
- Locatie: Noord-Brabant Nederland
Re: Sixman's Gytr 700se "the dark Monster episode" foto's p5
nou, ik ben ook geen expert hoor maar denk dat het wel zou moeten kunnen.
1vraag, waarom? ik zelf zeg als het goed werkt, waarom aan rommelen?
1vraag, waarom? ik zelf zeg als het goed werkt, waarom aan rommelen?
734Trinity, 10:1 CP Tech piston, ported head +2 Black Diamond KW valves, HDD5050, WK 54mm TB,WK intake with K&N filter, 600cc pinky, Monster duals Exhaust system, PCV+Autotune, Dynatek with DLcurves
Re: Sixman's Gytr 700se "the dark Monster episode" foto's p5
en sixman goe thuis gekomen gisteren ?