Achteruit
-
rubenbx
- Toeschouwer

- Contacteer:
Achteruit
Hallo iedereen,
Het hoort hier niet echt thuis maar er is geen techniek pagina dus hier komt ie.
Een quad met achteruitversnelling, zit de achteruit daar in de versnellingsbak of is het een soort tussenbak?
alvast bedankt,
Ruben
Het hoort hier niet echt thuis maar er is geen techniek pagina dus hier komt ie.
Een quad met achteruitversnelling, zit de achteruit daar in de versnellingsbak of is het een soort tussenbak?
alvast bedankt,
Ruben
-
Geeraerts Michel
- Toeschouwer

Beste Ruben , bij de meetste quads zit de achteruit in de versnellingsbak. Over welke quad heb je het en is er een probleem mee? Als er een probleem is om hem in te schakelen is dit meestal te wijten aan de afstelling van het stangenstelsel of doe je misschien iets verkeerd( bij de meetste quads moet je voor het achteruitschakelen een bepaalde rem of schakelknop bedienen.
De quad, mijn verslaving
-
rubenbx
- Toeschouwer

- Contacteer:
Het gaat niet specifiek over een Quad.
Ik wil (tzt) zelf een gokart-Buggy bouwen met een 4cilinder Kawazaki motor ofzo op.
Het rottige is dat zo een beestje dus niet achteruit rijdt...(wel als je em met je voetjes aandrijft natuurlijk, maar dat niet de bedoeling op een buggy).
Nu was ik aan het denken om na de Kawa versnellingsbak naar een Quad bak te gaan(of dergelijke), dan heb ik de achteruit én kan ik em als tussenbak gebruiken.
Bij een auto ligt de verhouding in 5de of 6de rond de 1:1 dus als dat bij een Quad bak ook zo is kan je de bak in zen 3 of 4 zetten(hoeveel dat ie er ook heeft) en dan gewoon met de bak van de kawazaki motor schakelen.
Moet lukken toch?
Ik wil (tzt) zelf een gokart-Buggy bouwen met een 4cilinder Kawazaki motor ofzo op.
Het rottige is dat zo een beestje dus niet achteruit rijdt...(wel als je em met je voetjes aandrijft natuurlijk, maar dat niet de bedoeling op een buggy).
Nu was ik aan het denken om na de Kawa versnellingsbak naar een Quad bak te gaan(of dergelijke), dan heb ik de achteruit én kan ik em als tussenbak gebruiken.
Bij een auto ligt de verhouding in 5de of 6de rond de 1:1 dus als dat bij een Quad bak ook zo is kan je de bak in zen 3 of 4 zetten(hoeveel dat ie er ook heeft) en dan gewoon met de bak van de kawazaki motor schakelen.
Moet lukken toch?
Achteruit rijden
Dit doen de "Flinstone's" toch ook.rubenbx schreef:Het rottige is dat zo een beestje dus niet achteruit rijdt...(wel als je em met je voetjes aandrijft natuurlijk, maar dat niet de bedoeling op een buggy).
Make my day !
Kawa KFX700 Limited Edition Lava (verkocht)
Kawa KFX700 Limited Edition Lava (verkocht)
ja sorry is zo een ding van ons dialect
ik ben het dus niet zeker
zo goed ralph
ik ben het dus niet zeker
zo goed ralph
Spoorverbreders achteraan( self made)
velgen gedraaid vooraan
Boze blik voorkap (self made)
Nerfbars (Xtreme parts)
Van Hasselt uitlaatlijn!
Handbeschermers Powermadds
maier spartborden
zwarte velgen
bredere A-armen komen niet meer
velgen gedraaid vooraan
Boze blik voorkap (self made)
Nerfbars (Xtreme parts)
Van Hasselt uitlaatlijn!
Handbeschermers Powermadds
maier spartborden
zwarte velgen
bredere A-armen komen niet meer
-
rubenbx
- Toeschouwer

- Contacteer:
Ertussen niet letterlijk natuurlijk.
Heel simpel gezegd de uitgande van de kawazaki bak of wat dan ook aan de primaire as van de quad bak hangen en dan van de uitgaande as ervan naar de achterwielen.
Natuurlijk, zo simpel is het idd niet maar dat is het principe
Is zou de motor/bak + quadbak op het chassis bevestigen en dan de achteras (star) scharnieren maken aan het chassis om te veren, de krachtoverbrenging via ketting + kettingspanner maken.
Het is dan wel geen onafhangelijke wielophanging maar geen cardanassen enzo, das wel veel makkelijker, en voor een straatbuggy is een starre as juist heel goed, ligt ie strak op de weg:p
Heel simpel gezegd de uitgande van de kawazaki bak of wat dan ook aan de primaire as van de quad bak hangen en dan van de uitgaande as ervan naar de achterwielen.
Natuurlijk, zo simpel is het idd niet maar dat is het principe
Is zou de motor/bak + quadbak op het chassis bevestigen en dan de achteras (star) scharnieren maken aan het chassis om te veren, de krachtoverbrenging via ketting + kettingspanner maken.
Het is dan wel geen onafhangelijke wielophanging maar geen cardanassen enzo, das wel veel makkelijker, en voor een straatbuggy is een starre as juist heel goed, ligt ie strak op de weg:p