Paar algemene quad vragen ?

Al wat niet in de andere forums thuishoort, maar toch omtrent sport quads gaat...
Tripod
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Contacteer:

Paar algemene quad vragen ?

Bericht door Tripod »

hey

Ik heb een paar vraagjes over een quad aanschaffen.
- Als ze niet voor de openbare weg klaar zijn wat moet er aan gebeuren om dat wel te maken en he duur is dat ongeveer ?
- Is een quad van 70cc aftestellen naar bijvoorbeeld 50km/uur, dat omdat ik 16 ben en volgens mij dan nog niet op nelheid mag rijden van 70m/uur of wel ?
- Hoe duur is ongeveer een verzekering voor een brommer quad?

dat zijn een paar vraagjes die ik me nog afvraag,
Alvast bedankt,
Groeten martijn
Plaats je quad site op deze toplijst, en zie zo wie de beste quad site heeft van nederland & belgie.
http://www.topsiteguide.com/top.asp?site=Quad
JohnBeton
Quad Expert
Quad Expert

Bericht door JohnBeton »

Normaal kan je die laten keuren en dergelijke, wat het kost weet ik niet, maar hij moet wel minstens pinkers, stoplicht, ... en de hele bazaar hebben. Zal alleszins een hele procedure zijn vrees ik.

Met 70cc kan je hem niet als 'brommer-quad' inschrijven, mag maximum 50cc zijn.

Afstellen kan altijd, is dat 2-takt of 4-takt ? Welk type quad is het ?
Tripod
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Contacteer:

Bericht door Tripod »

Het is een Adly Quad.
maar als die niet als brommer-quad in kan geschreven worden dan kan ik beter een 50cc kopen ;)

Groeten martijn
(p.s. heeft iemand misschien een goede weg loelatende 50cc quad te koop voor een goede prijs ?)
Plaats je quad site op deze toplijst, en zie zo wie de beste quad site heeft van nederland & belgie.
Twan #33
Quadrunner
Quadrunner
Contacteer:

Bericht door Twan #33 »

Hey.

Het keuren van je quadje kost je 50 euro totaal maximaal,
Verzekering kost je rond de 150 euro, (de goedkoopste bij anwb) daar heb ik hem tenminste.
Je kan er inderdaat een 70cc onderleggen, MAAR als je een ongeluk krijgt veroorzaakt en ze komen erachter dat jij een 70cc hebt krijg je niks uitgekeerd.
Maar dit gebeurd maar heel heel as entoe dat ze dit doen.
Je kan ook je quad een 70cc geven en maar 45 laten lopen, dan moet je een tandwiel hebben met meet tanden erop(of dit daarna ook nog goed zal lopen is de vraag)

Verder is het niet zo erg, als je er een gewone gietijzeren laagtoerige 70 cc op legt ga je ongeveer 60 maximum.
Verander je meer( dit kan niet zonder enige ervaring ) kun je je quad rond de 100 laten lopen ( dit ook niet aan te raden ).
Check my project here HERE
And find all pictures HERE

www.quadclub.nl

SHE SUCKS GAS AND HOULS ASS
Tripod
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Contacteer:

Bericht door Tripod »

Hey

Is de verzekering 150 euro per jaar of per halfjaar?
En had ik nog een vraagje wat is een verschil tussen 4 takt en 2 takt ?
En ik ben nog maar een beginner zal ik maar zeggenen nu zat ik zelf ook te denken aan zoiets:

Afbeelding

Of zoiets:

Afbeelding
Zou zo'n quad voor de openbare weg geschikt gemaakt kunnen worden ?

Groeten martijn
Ralph
Quad GOD
Quad GOD

Bericht door Ralph »

Tegazo
Quadrider
Quadrider

Bericht door Tegazo »

Zo'n quad als op die foto niet. Dat is volgens mij ook chinese import.

(En is een beetje aan de kleine kant :?)
Suzuki Z400
Tripod
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Contacteer:

Bericht door Tripod »

Ok, ik heb gehoord dat die neit goed zijn dus die niet :P
Maar deze was die 70cc, ik vind hem opzich wel vet.. Hij heeft hem al verzekerd lopen dus daar heb ik hem ook al een email over gestuurd om te vragen wat voor een enzo.
Iegeval hier komt ie dan:
Afbeelding
Ik heb een Adly Quad staan. 2takt, automaat.
De kleur is blauw.
Er zit 70cc onder en ik heb een race stuur gemonteerd. (op de foto is deze nog niet te zien) er zit een paar maandjes nieuwe uitlaat op.
Ik heb twee nieuwe achterbanden eronder gezet. De voorbanden zijn ook nog in perfecte staat.
Ik kan er een gratis remkabel bijgeven (in verpakking nog)

Het enigste dat er aan mankeert is dat er benzine uit mijn carburateur lekt.
Dit is wel eenvoudig op te lossen door een rubberen pakking in 't vlottertje te zetten. De orginele pakking is gescheurt en ik heb nog niet een nieuwe kunnen zetten.
verder is het electrisch circuit afgesloten dus geen licht, elec start enz..
Alle bedrading ervoor zit er nog wel bij.

Ik heb een goede claxon liggen.
De quad rijd ongeveer 70/75 km/pu.
De quad is verzekerd tot 2006 en is goedgekeurd voor op de openbare weg.
Ik ben er zelf slechts een aantal keren mee naar school geweest en een aantal keren tourtjes gemaakt door mijn woonplaats. De quad staat nu pas een maandje stil maar wel droog. Ik ben er altijd zuinig op geweest.
Dit is het bericht wat op spuerders.nl staat, iegeval er moet dus nog wel iets aangedaan worden maar zou zoiets moeilijk en goedkoop te maken zijn ??

Martijn
Vyrena
Pro Quadrider
Pro Quadrider
Contacteer:

Bericht door Vyrena »

Vind het een beetje vaag, als die verzekerd is voor de opebare weg dan moet er verlichting opzitten, en hier is dat er weer afgehaald.

Ik zou bij de merken E-ton en Gas Gas blijven, zo`n Gas Gas is vrij duur maar echt supermooi voor een 50cc.
Afbeelding

De site met alles over het quadgebeuren--> www.quadracing.tk
Tegazo
Quadrider
Quadrider

Bericht door Tegazo »

Vyrena schreef:Vind het een beetje vaag, als die verzekerd is voor de opebare weg dan moet er verlichting opzitten, en hier is dat er weer afgehaald.
Als je hem als bromfiets verzekerd wordt er niks gecontroleerd, je hoeft meestal alleen je bouwjaar en je framenummer door te geven. Dus die verlichting controleren ze niet, maar is wel verplicht.

Maar nu is er in ned bromfietskenteken ingevoerd zoals iedereen weet. Nu moet ie dus geschouwd worden voor het kenteken en dan controleren ze wel verlichting e.d. :wink:
Suzuki Z400
Vyrena
Pro Quadrider
Pro Quadrider
Contacteer:

Bericht door Vyrena »

Als je aangehouden word op straat (zoals vaak met een scooter of iets dergelijks) krijg je echt wel een rekening thuis voor de verlichting. Met fietsen is dat ook zo, dus waarom met scooters niet?
Afbeelding

Tripod
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Contacteer:

Bericht door Tripod »

Ik heb van een verkoper van quads gehoord dat als je 16 bent niet op een quad van 70cc mag rijden maar alleen op een van 50cc klopt dat ???
En zoja krijg je een boete als je op een 70c rijd als ik die vergrendel dat die nog maar 60km/uur of 50km/uur rijd ?
Verder lijkt me deze quad wel een goede of niet ??

Groeten martijn
Vyrena
Pro Quadrider
Pro Quadrider
Contacteer:

Bericht door Vyrena »

Vanaf 16 - brommercertificaat - 50cc
Vanaf 18 - rijbewijs - vanaf 50cc

Het is net als met scooters en motoren laat maar zeggen.

Ja dan krijg je nog steeds een boete als ze erachter komen, en ben je ook de lul met een ongeluk, als hij voor 50cc verzekerd is.

Afbeelding

Dit vind ik nou een wijze 50cc, maar dat voel je dan ook wel in de buidel :wink:
Afbeelding

Tripod
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Contacteer:

Bericht door Tripod »

Dat is zeker een mooie, maar zal idd ook erg duur zijn.
Ik zou graag een quad willen kopen van ongeveer 600 euro ???
Een 50cc, en het liefst al met een kenteken maar dat zal wel niet lukken :P.
Zou iemand misschien iets weten, of heeft iemand een 50cc te koop of iets dergelijks ? Of weet iemand waar je ongeveer voor deze prijs een quad zou kunnen kopen ??

Groeten martijn
Teunie
Pro Quadrider
Pro Quadrider
Contacteer:

Bericht door Teunie »

Fijn dat je met quadten wilt beginnen maar voor 600 euro denk ik dat je nogal teleurgesteld zal worden.

Een goede quad kost eenmaal veel geld, die Chinese rommel is vaak erg snel kapot. Bovendien is een quad van 50cc ook niet echt het van het, ze zijn meestal erg klein en te zwak gemotoriseerd. Ik moet altijd lachen als ik een grote kerel op een klein mini quadje zie :D

Verder mag je niet >50 cc rijden als je pas 16 bent.

Als ik jou was zou ik mijn centjes sparen en een Blaster kopen als je wat ouder bent om te crossen. Als je dat wat vindt dan kun je altijd nog iets kopen voor op de weg.

Of als die stap te groot is, koop dan een Suzuki LT80, degelijk quadje, 80cc en goed om je eerste ervaringen (offroad!) op te doen.
DQT -Dangerous Quadracing Team-

"Ik ben eigenlijk best snel, ik verlies gewoon tijd met het vallen"
Plaats reactie