YFZ 450 maximum vermogen
YFZ 450 maximum vermogen
Hey mannen,
Vroeg me af hoeveel vermogen een YFZ maximum uitbraakt indien getuned.
Ik zelf heb hogedrukpiston CP, GYTR sproeiers, volledige FP uitlaatlijn, uitlaatpoort bijgewerkt.
Op hoeveel vermogen zou ik zitten?
En wat is zowat het maximum vermogen ooit gemeten op een YFZ met alle mod's mogelijk? Iemand een idee?
GRTZ;)
Fre
Vroeg me af hoeveel vermogen een YFZ maximum uitbraakt indien getuned.
Ik zelf heb hogedrukpiston CP, GYTR sproeiers, volledige FP uitlaatlijn, uitlaatpoort bijgewerkt.
Op hoeveel vermogen zou ik zitten?
En wat is zowat het maximum vermogen ooit gemeten op een YFZ met alle mod's mogelijk? Iemand een idee?
GRTZ;)
Fre
Ik "ken" iemand die een YFZ 523cc, lopende op methanol, heeft gebouwd. Standaard had die quad 33 rwhp, nu 54.85 rwhp.
I just got done building a 523cc YFZ on methanol, it made 54.85 rwhp and 38.96 lb/ft of torque and was amoung the fastest quads at FSW at Glamis.
The 523 had it's torque peak at 6000 rpm and it's power peak at 8200 rpm. This machine on the dyno would accelerate the dyno roll from the starting speed to it's torque peak in 5th gear in 1.0 sec! 25mph to 40 mph, 3600 rpm to 6000 rpm. It would reach the ending speed of 75 mph in 2.1 sec. The inertia of the roll would carry the speed of the roll to 79 mph before slowing, on a closed throttle against decel from the engine and before I could apply the brake.
-
kane
- Quad Master

- Berichten: 1734
- Lid geworden op: ma 07 mar, 2005 19:16
- Locatie: melle (gentbrugge)
- Contacteer:
Alfredo schreef:Ik "ken" iemand die een YFZ 523cc, lopende op methanol, heeft gebouwd. Standaard had die quad 33 rwhp, nu 54.85 rwhp.
I just got done building a 523cc YFZ on methanol, it made 54.85 rwhp and 38.96 lb/ft of torque and was amoung the fastest quads at FSW at Glamis.
The 523 had it's torque peak at 6000 rpm and it's power peak at 8200 rpm. This machine on the dyno would accelerate the dyno roll from the starting speed to it's torque peak in 5th gear in 1.0 sec! 25mph to 40 mph, 3600 rpm to 6000 rpm. It would reach the ending speed of 75 mph in 2.1 sec. The inertia of the roll would carry the speed of the roll to 79 mph before slowing, on a closed throttle against decel from the engine and before I could apply the brake.
foto's ervan moet wel echt zot zijn
myn site www.quadblast.tk
Stolenquads Europe
Quad gestolen? Onderneem NU actie!
http://www.stolenquads.eu
Stolenquads Europe
Quad gestolen? Onderneem NU actie!
http://www.stolenquads.eu
-
Blaster-boy
- Quadracer

- Berichten: 1276
- Lid geworden op: ma 04 apr, 2005 09:34
- Locatie: Bree-Tongerlo
is wel weinig voor een yfz stock 33 op het achterwiel he
yfz450 '04,vls chrome a arms,full leovince exhaust,dt one filter,+2 axle,polisport handguards,quadracing nerfs,steel brakelines,pro design killswitch,race cut fenders,one stickerset, axp bumper & frame guards , w tec nr plate (rear),Pro Taper bars,ProTaper barpad,Reiger stuurdemper,Holeshot HD & Duro Excavator op Douglas velg achteraan,...
Dit hangt af van Dyno tot Dyno en daarom zet ik het erbij om te vergelijken. Op een andere Dyno had hij misschien 60 rwhp gehaald, dus je zou altijd de stock waarde moeten hebben om te vergelijken.
Stel je voor dat je stock YFZ zo'n 42 pk heeft, dan gaat hij na de mods (op dezelfde Dyno) zo'n 69,72 pk hebben. (x1,66)
Stel je voor dat je stock YFZ zo'n 42 pk heeft, dan gaat hij na de mods (op dezelfde Dyno) zo'n 69,72 pk hebben. (x1,66)
Je hebt meer dan genoeg nu
Mijn vorige yfz had prox hogedruk piston, volledige doma, pro flow kit twinair en nokkenas verdraait en die ging goed genoeg om je weer een jaartje tevreden te stellen
denk eraan, hoe meer je eraan gaat sleutelen, hoe gevoeliger hij gaat worden. en zeker als je op de baan rijdt met hoge toeren enz dan kan alles wel eens deftig kapot lopen als je tegen de klippen op gaat tunen.
Mijn vorige yfz had prox hogedruk piston, volledige doma, pro flow kit twinair en nokkenas verdraait en die ging goed genoeg om je weer een jaartje tevreden te stellen
denk eraan, hoe meer je eraan gaat sleutelen, hoe gevoeliger hij gaat worden. en zeker als je op de baan rijdt met hoge toeren enz dan kan alles wel eens deftig kapot lopen als je tegen de klippen op gaat tunen.
DQT Racing Team
DQT & Erasmus... One Team!
DQT DQT DQT DQT DQT DQT DQT, now you can't say you never heard of us
DQT & Erasmus... One Team!
DQT DQT DQT DQT DQT DQT DQT, now you can't say you never heard of us
PK's zeggen relatief weinig over merkbaar vermogenverschil.
Het komt natuurlijk mooi over als je kan uitpakken met indrukwekkende getallen kwa PK's, maar die steunen louter op wiskundige berekeningen.
Merkbaar vermogenverschil zit in het koppel wat de motor kan leveren m.a.w. draaimoment of trekkracht van de motor.
Zo kan je bijvoorbeeld een motor tunen van standaard 36PK naar 40PK, weinig verschil.
Maar als je dan naar het koppel kijkt wat van 50Nm naar 75Nm is gegaan, dàt ga je merken.
Het komt natuurlijk mooi over als je kan uitpakken met indrukwekkende getallen kwa PK's, maar die steunen louter op wiskundige berekeningen.
Merkbaar vermogenverschil zit in het koppel wat de motor kan leveren m.a.w. draaimoment of trekkracht van de motor.
Zo kan je bijvoorbeeld een motor tunen van standaard 36PK naar 40PK, weinig verschil.
Maar als je dan naar het koppel kijkt wat van 50Nm naar 75Nm is gegaan, dàt ga je merken.
"Het is beter om je mond te houden en als idioot over te komen dan om hem open te doen en alle twijfel weg te nemen"


