Pagina 1 van 2

YFZ 450 maximum vermogen

Geplaatst: wo 01 feb, 2006 20:20
door Fre530D
Hey mannen,

Vroeg me af hoeveel vermogen een YFZ maximum uitbraakt indien getuned.

Ik zelf heb hogedrukpiston CP, GYTR sproeiers, volledige FP uitlaatlijn, uitlaatpoort bijgewerkt.

Op hoeveel vermogen zou ik zitten?

En wat is zowat het maximum vermogen ooit gemeten op een YFZ met alle mod's mogelijk? Iemand een idee?



GRTZ;)

Fre

Geplaatst: wo 01 feb, 2006 20:39
door Alfredo
Ik "ken" iemand die een YFZ 523cc, lopende op methanol, heeft gebouwd. Standaard had die quad 33 rwhp, nu 54.85 rwhp.
I just got done building a 523cc YFZ on methanol, it made 54.85 rwhp and 38.96 lb/ft of torque and was amoung the fastest quads at FSW at Glamis.

The 523 had it's torque peak at 6000 rpm and it's power peak at 8200 rpm. This machine on the dyno would accelerate the dyno roll from the starting speed to it's torque peak in 5th gear in 1.0 sec! 25mph to 40 mph, 3600 rpm to 6000 rpm. It would reach the ending speed of 75 mph in 2.1 sec. The inertia of the roll would carry the speed of the roll to 79 mph before slowing, on a closed throttle against decel from the engine and before I could apply the brake.

Geplaatst: wo 01 feb, 2006 20:40
door kane
Alfredo schreef:Ik "ken" iemand die een YFZ 523cc, lopende op methanol, heeft gebouwd. Standaard had die quad 33 rwhp, nu 54.85 rwhp.
I just got done building a 523cc YFZ on methanol, it made 54.85 rwhp and 38.96 lb/ft of torque and was amoung the fastest quads at FSW at Glamis.

The 523 had it's torque peak at 6000 rpm and it's power peak at 8200 rpm. This machine on the dyno would accelerate the dyno roll from the starting speed to it's torque peak in 5th gear in 1.0 sec! 25mph to 40 mph, 3600 rpm to 6000 rpm. It would reach the ending speed of 75 mph in 2.1 sec. The inertia of the roll would carry the speed of the roll to 79 mph before slowing, on a closed throttle against decel from the engine and before I could apply the brake.

foto's ervan moet wel echt zot zijn :shock:

Geplaatst: wo 01 feb, 2006 20:46
door Fre530D
Hoeveel pk is dat eingenlijk naar onze normen ? DIN pk denk ik?

Geplaatst: wo 01 feb, 2006 20:47
door Alfredo
Ik vermoed dat rwhp voor rearwheel horsepower staat.

Geplaatst: wo 01 feb, 2006 20:48
door Fre530D
Ja nu je het zegt zie ik het ook :)

Geplaatst: wo 01 feb, 2006 20:50
door Blaster-boy
is wel weinig voor een yfz stock 33 op het achterwiel he

Geplaatst: wo 01 feb, 2006 21:15
door Alfredo
Dit hangt af van Dyno tot Dyno en daarom zet ik het erbij om te vergelijken. Op een andere Dyno had hij misschien 60 rwhp gehaald, dus je zou altijd de stock waarde moeten hebben om te vergelijken.

Stel je voor dat je stock YFZ zo'n 42 pk heeft, dan gaat hij na de mods (op dezelfde Dyno) zo'n 69,72 pk hebben. (x1,66)

Geplaatst: wo 01 feb, 2006 21:46
door Blasty
Ik heb al een flimpie gezin met een 550 Yfz op Nos en Turbo, zal niet betrouwbaar zijn maar gaan dat die deed :twisted:

Geplaatst: do 02 feb, 2006 06:12
door wally
Blasty schreef:Ik heb al een flimpie gezin met een 550 Yfz op Nos en Turbo, zal niet betrouwbaar zijn maar gaan dat die deed :twisted:
wow!!!!! waar staat dat filmpje?

Geplaatst: do 02 feb, 2006 07:27
door mikebike
zot man..wat moet je met die power??drag-racen??anders heb je er toch alleen maar last van?

Geplaatst: do 02 feb, 2006 07:42
door Hanzie
Je hebt meer dan genoeg nu :)

Mijn vorige yfz had prox hogedruk piston, volledige doma, pro flow kit twinair en nokkenas verdraait en die ging goed genoeg om je weer een jaartje tevreden te stellen :D

denk eraan, hoe meer je eraan gaat sleutelen, hoe gevoeliger hij gaat worden. en zeker als je op de baan rijdt met hoge toeren enz dan kan alles wel eens deftig kapot lopen als je tegen de klippen op gaat tunen.

Geplaatst: do 02 feb, 2006 09:42
door Ralph
Er is ook een 510cc TRX450R die op 90 pk zou moeten zitten (turbo, enz..) maar wat heb je er aan...is alleen nuttig als je dragraces rijd. Je snelheid hangt ook voor een groot gedeelte af van jezelf.

Geplaatst: do 02 feb, 2006 09:55
door Alfredo
Deze werd inderdaad enkel voor dragraces gebruikt, anders heb je er toch niets aan.

Geplaatst: do 02 feb, 2006 10:05
door tuumke
PK's zeggen relatief weinig over merkbaar vermogenverschil.
Het komt natuurlijk mooi over als je kan uitpakken met indrukwekkende getallen kwa PK's, maar die steunen louter op wiskundige berekeningen.

Merkbaar vermogenverschil zit in het koppel wat de motor kan leveren m.a.w. draaimoment of trekkracht van de motor.

Zo kan je bijvoorbeeld een motor tunen van standaard 36PK naar 40PK, weinig verschil.
Maar als je dan naar het koppel kijkt wat van 50Nm naar 75Nm is gegaan, dàt ga je merken.