Pagina 1 van 2

zadel hoogte aanpassen warrior

Geplaatst: za 03 jan, 2004 14:05
door 4Wheels
Weet iemand of heeft er iemand ervaring mee om da zadelhoogte aan te passen van een quad zou deze graag verhogen en ben bang dat als je een andere vering zal steken het rij gedrag niet meer te doen zal zijn

thx

Geplaatst: za 03 jan, 2004 17:44
door Teunie
Volgens mij kan dat niet behalve met andere vering.

Geplaatst: za 03 jan, 2004 17:49
door Tony
Je kunt ander schuim bestellen voor je zadel.

Is veelal in de V.S te bestellen

Geplaatst: za 03 jan, 2004 17:53
door Mika
http://www.albaaction.com/atv/customer/ ... nzo600.jpg

Maak er zo iets van, dat ligt een stukje hoger dan standaard :twisted:

Geplaatst: za 03 jan, 2004 18:57
door stefan00
mocht ie willen :lol:

Geplaatst: za 03 jan, 2004 19:09
door Teunie
Ziet niet uit die quad

Geplaatst: vr 16 jan, 2004 16:47
door Rik350
Bij terrein wagens heb je twee opties tot verhogen

een is met de vering en dient dus voor een grotere veerweg en leid vaak tot betere terreinvaardigheid maar lagere stabiliteit (let wel met deze optie blijven bij een auto de differentielen toch nog laag omdat je de as eigenlijk naar beneden bouwd.

Ook bestaan er body lift kits dan worden er grote nylon bussen tussen het chassis en de carrosserie gezet. Dit is optisch erg praktisch omdat het weggedrag hetzelde blijft(op het verschil na dat je iets hoger komt dus ook iets meer overhelt in de bocht) Maar hierdoor kan je ook grotere wielen kwijt waardoor je diffs dus wel hoger komen te liggen en je dus door diepere sporen kan rijden.

Maar even terug onn topic Ik denk dat je je achterspatbord er eens af moet halen (8 schroefjes en je zadel is toch een aanrader kan je eens lekker schoonmaken) en kijken wat de mogelijkheden zijn om dat geheel te verhogen mss met balkjes over je frame waarna je je kap vastzet met lange bouten door deze blokken heen in je frame.

mss is het ook geen gezicht t was maar een hersenspinsel

Geplaatst: za 17 jan, 2004 21:46
door 4Wheels
kan wel lukken goeie tip

Geplaatst: zo 18 jan, 2004 02:17
door Rik350
Houd wel rekening mee dat je stuur en voetsteuntjes zo lager uitkomen en je zitpositie veranderd. En als je hout gebruikt zal ik ze bekleden met de zelfde plastik als je zadel dan zie je het haast niet denk ik.

Geplaatst: zo 18 jan, 2004 09:34
door 4Wheels
dat mijn zit positie zou veranderen zou mijn bedoeling zijn wat hij zit mij veel te laag en ben niet van de kleinste
begrijp je :lol:

Geplaatst: zo 18 jan, 2004 12:06
door Mika
Steek een andere veer achteraan, die zakken meestal niet zoooo fel door als die op de warrior

Geplaatst: zo 18 jan, 2004 12:11
door 4Wheels
een van de zelfde lengte wat anders verander je compleet zijn eigenschappen van zijn vering of heb ik dat mis

Geplaatst: zo 18 jan, 2004 12:14
door Mika
Tuurlijk van dezelfde lengte, maar je ziet toch dat wanneer je op de warrior gaat zitten dat die echt fél inzakt achteraan, aftermarket veren die hebben de eigenschap van straffer te zijn en niet zo in te zakken, zal je dus hoger mee zitten dan met een standaard veer ;-)

Geplaatst: zo 18 jan, 2004 12:20
door 4Wheels
daar is wel iets van
thx

Geplaatst: zo 18 jan, 2004 16:22
door Rik350
Dan wordt de veer eigenschap ook anders omdat ie strakker is dus meer voorspanning waardoor die hogere sprongen kan verwerken maar je voelt kleinere bultjes wel meer omdat t minder soepel is. tis ook stabieler op de baan. Dus precies t zelfde kan je niet zeggen maar misschien zelfs beter.

Laat ook eens je veer bijvullen met stikstof is ie iets sneller qua rebound