zadel hoogte aanpassen warrior
zadel hoogte aanpassen warrior
Weet iemand of heeft er iemand ervaring mee om da zadelhoogte aan te passen van een quad zou deze graag verhogen en ben bang dat als je een andere vering zal steken het rij gedrag niet meer te doen zal zijn
thx
thx
http://www.albaaction.com/atv/customer/ ... nzo600.jpg
Maak er zo iets van, dat ligt een stukje hoger dan standaard
Maak er zo iets van, dat ligt een stukje hoger dan standaard
-
- Quadracer
- Contacteer:
Bij terrein wagens heb je twee opties tot verhogen
een is met de vering en dient dus voor een grotere veerweg en leid vaak tot betere terreinvaardigheid maar lagere stabiliteit (let wel met deze optie blijven bij een auto de differentielen toch nog laag omdat je de as eigenlijk naar beneden bouwd.
Ook bestaan er body lift kits dan worden er grote nylon bussen tussen het chassis en de carrosserie gezet. Dit is optisch erg praktisch omdat het weggedrag hetzelde blijft(op het verschil na dat je iets hoger komt dus ook iets meer overhelt in de bocht) Maar hierdoor kan je ook grotere wielen kwijt waardoor je diffs dus wel hoger komen te liggen en je dus door diepere sporen kan rijden.
Maar even terug onn topic Ik denk dat je je achterspatbord er eens af moet halen (8 schroefjes en je zadel is toch een aanrader kan je eens lekker schoonmaken) en kijken wat de mogelijkheden zijn om dat geheel te verhogen mss met balkjes over je frame waarna je je kap vastzet met lange bouten door deze blokken heen in je frame.
mss is het ook geen gezicht t was maar een hersenspinsel
een is met de vering en dient dus voor een grotere veerweg en leid vaak tot betere terreinvaardigheid maar lagere stabiliteit (let wel met deze optie blijven bij een auto de differentielen toch nog laag omdat je de as eigenlijk naar beneden bouwd.
Ook bestaan er body lift kits dan worden er grote nylon bussen tussen het chassis en de carrosserie gezet. Dit is optisch erg praktisch omdat het weggedrag hetzelde blijft(op het verschil na dat je iets hoger komt dus ook iets meer overhelt in de bocht) Maar hierdoor kan je ook grotere wielen kwijt waardoor je diffs dus wel hoger komen te liggen en je dus door diepere sporen kan rijden.
Maar even terug onn topic Ik denk dat je je achterspatbord er eens af moet halen (8 schroefjes en je zadel is toch een aanrader kan je eens lekker schoonmaken) en kijken wat de mogelijkheden zijn om dat geheel te verhogen mss met balkjes over je frame waarna je je kap vastzet met lange bouten door deze blokken heen in je frame.
mss is het ook geen gezicht t was maar een hersenspinsel
"Ride as if you'll live forever. Ride as if you'll die today."
"Ik houd niet zo van generaliseren dat doen belgen ook altijd zo"
-
- Quadracer
- Contacteer:
Houd wel rekening mee dat je stuur en voetsteuntjes zo lager uitkomen en je zitpositie veranderd. En als je hout gebruikt zal ik ze bekleden met de zelfde plastik als je zadel dan zie je het haast niet denk ik.
-
- Quadracer
- Contacteer:
Dan wordt de veer eigenschap ook anders omdat ie strakker is dus meer voorspanning waardoor die hogere sprongen kan verwerken maar je voelt kleinere bultjes wel meer omdat t minder soepel is. tis ook stabieler op de baan. Dus precies t zelfde kan je niet zeggen maar misschien zelfs beter.
Laat ook eens je veer bijvullen met stikstof is ie iets sneller qua rebound
Laat ook eens je veer bijvullen met stikstof is ie iets sneller qua rebound