Hallo, ik heb problemen met de ontsteking van mijn quad, heb reeds de bobijn veranderd maar het probleem blijft hetzelfde, ze hebben me gezegd dat het de onsteking in de motor zou kunnen zijn, kostprijs 1275 €,zou het dit kunnen zijn en kost dit werkelijk zo veel geld
thx, mvg rudy
bedankt voot jullie reactie, maar volgens dat ze mij zeiden zou het de onsteking met het vliegwiel zijn (capteur).
De cdi kan het idd ook zijn hoe kan ik dat meten ? hij is van 2004
Weet iemand waar ik met mijn quad kan gaan woon in de streek van Halle.
sds racing in ternat,goede yamaha dealer. als je zeker bent dat het bij je onsteking zit en niet bij carb of filter of vocht ofzo dan zou je eens eentje moeten lenen van iemand die je kent om eens te testen.
En is de garantie al verlopen???
greetz
Robby schreef:sds racing in ternat,goede yamaha dealer. als je zeker bent dat het bij je onsteking zit en niet bij carb of filter of vocht ofzo dan zou je eens eentje moeten lenen van iemand die je kent om eens te testen.
En is de garantie al verlopen???
greetz
cdi gaat zelden kapot, en is niet of nauwelijks te meten, moet je proberen door uit te wisselen met een waarvan je weet dat ie goed is.
het zal eerder de ontstekingspoel zijn, kun je gewoon nieuw laten wikkelen kost iets van 150 euro(waarschijnlijk nog minder), is ie weer als nieuw.
zijn alle massa's goed? alle stekkers vast? geen kale plekken op kabelboom?
Robby schreef:sds racing in ternat,goede yamaha dealer. als je zeker bent dat het bij je onsteking zit en niet bij carb of filter of vocht ofzo dan zou je eens eentje moeten lenen van iemand die je kent om eens te testen.
En is de garantie al verlopen???
greetz
En op zaterdag werkt er een super mekanieker.
ja ik ken die ook
Ik zou ook wel willen weten wat je ervaart, zou misschien ergens anders kunnen liggen,een spoel gaat zomaar niet stuk, en zeker niet die van een warrior, je kan anders de spoelen is uitmeten, weet wel niet de exacte waarden maar die staan in het werkplaatshandboek
greetz
De problemen die ik ervaar :
- stationair draaien doet hij maar als ik aan de gas kom, 'ontploft' hij door een slechte ontsteking(?). Zijn serieuze slagen die afgaan dan!
- duw je de gas verder, dan valt hij gewoon stil.
kan ook je spruitstuk zijn dat een scheurtje heeft.
check even de verbinding tussen je carburator en je cilinder.
Als je gas geeft hij je hoort hem daar ploffen of er komt daar wat damp uit, dan moet je het spruitstuk of de rubberen joint vervangen.